Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-14, 22:47   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Foretrekker skriftlig, ja.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 08:28   #22
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

No big deal. Det er ikke før man gjør en faktisk avtale det er essensielt å ha ting skriftlig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 08:33   #23
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Nei, jeg har veldig lav toleranse for dill og unødig småsnakk. Det minner om en gang jeg endelig skulle prøve en frisør som et par venninner skrøt opp i skyene, og faktisk også hadde blitt venn med på fritiden. Da jeg møtte opp til avtalt tid stusset jeg litt på at det satt flere der som så ut til å nettopp ha kommet. Så fikk jeg utdelt et krus te og bøker "for inspirasjon" og så skulle vi skravle så vi ble kjent før hun kunne klippe meg! Det tok i alle fall to timer før hun i det hele tatt begynte med klippingen. Det ble med det ene besøket der ja.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 08:38   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Det er da bare å ringe. Skjønner ikke problemet. Ja, selvsagt burde de kunne svare på mail, men det er da virkelig ingen big deal.

Ringe for å få hele menyen opplest, så man glemmer det når man har lagt på? Eller må ta notater? Noe så bakvendt.

Jeg mailer ofte restauranter i forbindelse med at vi har spesielle "preferanser" når vi skal ut og spise, og da er det ganske greit å faktisk kunne få sendt ting på mail så jeg kan videresende til de som skal bli med og ikke minst har det vist seg veldig nyttig et par ganger når det er blitt gjort grove feil. Da har jeg hatt det skriftlig i ettertid. Dessuten er det enklere for restauranten å få oversikt over hva vi spiser og ikke når det er skriftlig. Så det går begge veier.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 09:20   #25
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor det er så viktig at alt skal svare på på mail, men det i seg selv er diskvalifiserende så er det da bare å sende mail til noen andre og få tilbud og meny derfra.

Selv hadde jeg ringt og hørt hva de hadde å tilby. Meget mulig ønsker de å ta det muntlig fordi de ikke har eksakte pakker de tilbyr og vil høre hva kunden er interessert i før de kommer med et tilbud. En samtale på telefon kan luke ut mye som gjør at det å tilbudet man kommer med til slutt faktisk er bedre for kunden. Av samme grunn ringer jeg veldig ofte for å få tilbud selv, til tross for at jeg ofte kunne sendt mail.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 09:28   #26
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor det er så viktig at alt skal svare på på mail, men det i seg selv er diskvalifiserende så er det da bare å sende mail til noen andre og få tilbud og meny derfra.

Jeg klarer ikke å se fordelen med å ta det på telefon. Her vil kunden måtte styre med å notere under samtalen (unødvendig), og siden informasjonen skal hentes inn som en del av en sondering, så tenker jeg samtale er mer naturlig etter at man har valgt seg ut noe alternativer som tilfredsstiller de ønsker/rammer man har.

Det høres egentlig ut som om personen svarer på noe annet enn det som blir spurt om i mail, og allerede er i 'planlegge event'-modus, og ikke ser hva hovedinnlegger spør om.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 09:39   #27
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.396
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Som utleier synes jeg ofte det er en fordel å ta en prat på telefonen for å vite hva leietaker egentlig tenker. Deretter blir det lettere å sette opp et pristilbud, som gjerne kan sendes skriftlig. Meny skjønner jeg ikke skal være lettere å svare på pr. telefon, med mindre man også der tilpasser menyen til antall gjester og anledning.

Men altså, det er jo ikke værre enn at man forholder seg til de som faktisk svarer på epost.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 10:14   #28
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Jeg forstår ønsket om å få svar på mail. Det jeg ikke forstår er hvorfor det er en stor sak. Her er det jo snakk om kjøp og salg. Hvis du som kunde ønsker alt skriftlig og du ikke får det, så er det da bare å handle av noen andre. Hvis tilbyder ikke har lyst til å gi tilbud over mail så går han da glipp av et salg. Man velger hvem man kjøper av, men man velger også hvem man selger til og hvordan man ønsker å selge. Ingen av delene er urimelig i min verden.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 10:27   #29
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Skal man ta slikt på telefon må man jo ta notater av hele menyen og det blir bare stress, så det hadde jeg ikke giddet. Det vanlige er å få priser og meny på mail.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-14, 10:13   #30
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Jeg sendte dem en ny mail der jeg skrev at før det er aktuelt med å planlegge detaljer må jeg først få svar på om de har ledig den aktuelle datoen, om de har plass til antallet gjester jeg nevnte, og jeg vil ha tilsendt menyen deres. Ikke noe svar.

I går sendte mannen forespørsel om meny via jobbmailen sin. Jobben hans har benyttet denne leverandøren til flere tilstelninger. Etter noen få minutter lå menyen deres i innboksen hans, med et vennlig skriv der de sa at de kunne tilby rabatt om det var mange gjester. Det kan nesten virke som om de er mest interesserte i stamkunder og direkte bestillinger.


Jeg tror vi går for et av de andre alternativene..

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-14, 10:39   #31
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.054
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Om den som har svart både deg og mannen din så er det litt merkelig ja. De har tydeligvis ikke noe problem med for få kunder.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-14, 11:35   #32
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Rotete overskrift ja.

Jeg har sendt noen forespørsler i forbindelse med et stort selskap jeg skal arrangere. Jeg ønsker pris på leie av lokale, samt menyforslag tilsendt på mail. (De aktuelle lokalene tilbyr servering.)

Det mest aktuelle sendte svar nå nettopp, nei, noe slikt kunne man jo ikke ta på mail, man bruker telefon!! Jeg skjønner at man må snakke med arrangørene da man skal bestemme seg ordentlig, men er det urimelig av meg å svare at jeg i første omgang faktisk bare lurer på hva slags meny de har og hvor mye de tar for leie av lokalet?


Jeg sendte ut forespørsel på pris på takstmann nylig. Sendte på mail, fordi jeg ville vite ca pris fra de forskjellige firmaene. Også sendte jeg mail fordi jeg sitter på jobb og er ikke interessert i å sitte og prate i telefonen hele dagen.

Av de 8 jeg sendte mail til ringte samtlige meg opp, bortsett fra to stk. Jeg tok den billigste av de to, og hørte aldri noe mer fra de andre.

Jeg syntes det er rart at så mange må snakke med deg for å kunne svare på et enkelt spørsmål.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-14, 12:44   #33
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.780
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Synes skriftlige tilbud temmelig opplagt er å foretrekke , slik at man vet hvem man har kommunisert med, hva man har spurt om og hvilket svar/ pris man har fått. Tar man det muntlig først bør man uansett bekrefte det skriftlig.

Eneste unntak er hvis tilbyder har mulighet for å være fleksibel, og kan tilpasse prisen etter eksakte ønsker. Da vil man være mer konkurransedyktig av å vite hva kunden ønsker. Synes mange selskapslokaler har hjemmesider med eksempelmenyer osv., da kan man orientere seg litt. Ellers er jo referanser viktig ifht levering og kvalitet. Synes det kan være en fordel at de som serverer også står for serveringen til utleieren av lokalene - f.eks. hvor Odd Fellowlosjer ol. har hus som de leier ut til en restauratør, og hvor restauratøren da serverer medlemmene hos utleier som en del av serveringsvirksomheten. For da gidder de ikke leie ut til noen med dårlig service eller dårlig mat, siden de må spise der sjøl....

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no