Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor shopper du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-07, 20:42   #21
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor shopper du?

Karamell: Det er mye avreagering i shopping...

"Retail therapy". God begrep!

Ellers er det sagt mye i tråden jeg kjenner meg igjen i. Shopping for mitt vedkommende går i perioder; av og til trenger garderoben oppdatering, av og til går jeg lei av det jeg har, og av og til får jeg suuug når jeg bare finner DET plagget/vesken/skoene.

Handler igrunnen sjelden på salg med mindre det er et plagg jeg har siklet på allerede. Av erfaring ved jeg at impuls-salg-plaggene veldig sjelden blir brukt, og da tar de bare opp plass og gir dårlig samvittighet når jeg heller vil kjøpe noe jeg VIRKELIG har lyst på.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 13:58   #22
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor shopper du?

Fordi jeg elsker det .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 14:13   #23
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvorfor shopper du?

Jeg blir glad av å kjøpe spennende mat, nye klær, nye ting. Ny sminke osv. Men går i perioder, handler mindre og mindre på salg og har nok økt kvaliteten på klærne med årene, men jeg drømmer fortsatt om mye dyrere klær...Jeg syns f.eks. at Odd Molly er for dyrt og klarer ikke kjøpe så dyrt ennå....

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 15:10   #24
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor shopper du?

Shopping er godt for kropp og sjel og jeg blir glad av å shoppe. Det trenger absolutt ikke være dyre klær/ting, jeg er nok litt for bruk og kast menneske...

Jeg blir også glad av å shoppe ting til huset. Denne uka har jeg kjøpt nye løpere og lys, og hele stua ble ny. Jeg har derfor vasket litt ekstra, så shopping er bra for husmorlivet også.


Sist redigert av 007 : 25-07-07 kl 15:19.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 15:17   #25
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor shopper du?

Jeg shopper meg lykkelig, helt klart. :innrømmer:

Mat handler jeg på to måter, den fornuftige med handleliste på OBS og en hedonistiske (på tom mage, gjerne) på Smør Petersen, Centra, Jacobs på Holtet og sånn...

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 15:24   #26
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor shopper du?

Jeg må nok også innrømme at det å shoppe gir meg en god følelse som jeg av og til trakter etter. Føler meg av og til heldig som har så mange å handle til! He he!

Når det er sagt, så har faktisk amor stått først i køen denne våren og sommeren for amor har blitt betydelig smalere i siluetten og har vært på shopping oftere og oftere som et resultat av det. Ikke fordi jeg nødvendigvis har måttet gjøre det for klær har jeg hatt å bruke, men fordi det har vært veldig godt!

Handler aldri "over evne" da. Det skal være sagt. Men jo - shopping er en god ingrediens i mitt liv. Sånn er det med den saken!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 15:27   #27
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor shopper du?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Er det bare jeg som blir glad av å shoppe?


Nei, jeg liker også å shoppe.
Liker å få tak i akkurat det jeg har ønsket meg feks

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 15:30   #28
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvorfor shopper du?

Synes det er koslig å shoppe, men shopper ikke bare fordi jeg har penger eller har lyst.
Shopper når vi trenger noe og da koser jeg meg.
Får jeg salg på toppen av det, ja da er jeg veldig fornøyd.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 15:30   #29
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor shopper du?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Karamell: Det er mye avreagering i shopping...

"Retail therapy". God begrep!

Ellers er det sagt mye i tråden jeg kjenner meg igjen i. Shopping for mitt vedkommende går i perioder; av og til trenger garderoben oppdatering, av og til går jeg lei av det jeg har, og av og til får jeg suuug når jeg bare finner DET plagget/vesken/skoene.

Handler igrunnen sjelden på salg med mindre det er et plagg jeg har siklet på allerede. Av erfaring ved jeg at impuls-salg-plaggene veldig sjelden blir brukt, og da tar de bare opp plass og gir dårlig samvittighet når jeg heller vil kjøpe noe jeg VIRKELIG har lyst på.

Det var godt sagt
Sjelden jeg handler på salg til meg selv også, i år har jeg handlet tre plagg hos Cara på salg, thats it.
Har allerede handlet og planlagt høst/vinterhandling
Reiser til Mallorca til fredagen og har skrevet opp navn og adr til en forretning jeg skal besøke den dagen vi skal bruke i Palma

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 16:50   #30
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvorfor shopper du?

Jeg er avhengig.

Finner alltid en god unnskyldning til å handle, men et av mine nye mål har vært å spørre meg selv om vi virkelig trenger dette. Noen ganger hører jeg på den stemmen, noen ganger ikke. F.eks. i dag.

Gleder meg som en unge til vi skal til London, da håper jeg høstklærne er kommet. Handler av en eller annen grunn mest til ungene.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 19:59   #31
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor shopper du?

Ja, jeg liker å shoppe. Allikevel begrenser jeg meg; delvis av økonomiske årsaker naturligvis og delvis fordi jeg ikke vil at barna skal bli så opptatt av det å skaffe seg nye ting. :dobbeltmoralsk:

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 13:36   #32
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvorfor shopper du?

Elsker å shoppe!!Spesielt klær,sko og vesker

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 13:38   #33
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor shopper du?

Jeg er ikke glad i å shoppe, men matshopping på kjekke steder med godt utvalg er inspirerende.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 16:44   #34
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor shopper du?

Opprinnelig lagt inn av vicky, her.

Handler av en eller annen grunn mest til ungene.

Her også.. Ungene er så fine, så fine.. Mens mor dasser rundt.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 16:47   #35
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvorfor shopper du?

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Her også.. Ungene er så fine, så fine.. Mens mor dasser rundt.

Som jeg skulle sagt det selv, ja.... Tror kanskje jeg trenger et shoppe-til-meg-selv-kurs...

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 16:56   #36
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor shopper du?

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Som jeg skulle sagt det selv, ja.... Tror kanskje jeg trenger et shoppe-til-meg-selv-kurs...

Ja, et kurs hvordan-shoppe-til-seg-selv-uten-dårlig-samvittighet eller skylapper-så-man-ikke-ser-barneklær kurs.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no