|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
25-09-06, 14:54 | #1 |
I could be violet sky
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
|
"Hardt" skum på latten?Siden jeg jobber hjemme i dag måtte jeg lage meg kaffelatte selv. Jeg har sånn der kjele-lignende greie som man heller varm melk nedi, og så må man dra filtere (eller "stempelet") opp og ned fort, for å få skum. Jeg hadde 1 del skummet melk, 1 del lettmelk og 1 del Tine kaffemelk (tenkte det kunne være godt å ha litt søtsmak på...). Men skummet ble liksom hardt/seigt. Veldig snodig. Ikke har det gått ned enda heller, enda det er en halvtime siden jeg lagde den nå. Forklaring takk? (Kaffen ble helt OK, bare skummet oppførte seg merkelig.)
26-09-06, 00:07 | #2 |
Bedreviter
|
Melkeskum laget på skummet melk blir i alle fall veldig hardt og stivt når man steamer melken. Jeg vet ikke om det er det som er årsaken i ditt tilfelle. |
05-10-06, 18:02 | #4 |
I could be violet sky
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
|
Sv: "Hardt" skum på latten?Jeg liker ikke kaffelatte med helmelk (og har et svare strev med å stå og strekke hals og passe på at de som lager den faktisk tar lettmelk og ikke H når de lager til meg. Burde ikke vært nødvendig, vanlig service liksom.)