Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Barnesete på buss på charterreiser?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-17, 21:45   #1
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Barnesete på buss på charterreiser?

Noen som har reist på chartertur til Mallorca og vet om de har barneseter tilgjengelig på bussen fra flyplass til hotell?

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 21:51   #2
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.975
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnesete på buss på charterreiser?

Hør med selskapet dere reiser med?

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 22:03   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnesete på buss på charterreiser?

Jeg har aldri opplevd det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 23:07   #4
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnesete på buss på charterreiser?

Det har jeg aldri opplevd at hsr vært tilgjengelig.

__________________
03 06 09
Mikkeline er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-07-17, 00:08   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnesete på buss på charterreiser?

Kan jeg aldri tenke meg. Heller aldri opplevd at taxier i utlandet har barnesikring.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-17, 09:27   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnesete på buss på charterreiser?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kan jeg aldri tenke meg. Heller aldri opplevd at taxier i utlandet har barnesikring.

Jeg har erfaring med at barneseter til taxi kan bestilles, men jeg klarte å gjøre meg såpass bemerket i en liten landsby på Kreta at det ble snakket om meg i årevis.

... vi fikk barnesetet, men det var ikke festet i bilen, og når jeg forsøkte å gjøre den jobben så ble sjåføren rasende, for dette hadde ikke jeg noe med. Når det da nektet å putte ungen i bilen, så ble han ikke noe blidere. Vi endte opp med å gå de 5 minuttene til taxisentralen, og bytte til et sete jeg visste hvordan skulle festes, og så gjorde jeg dette i alles påsyn (og med relativt høylydt frustrasjon ). Dama på taxisentralen har elsket meg siden, for hun var helt enig i at dette måtte til. Vi reiser fremdeles jevnlig til denne landsbyen, og dama hilser fremdeles blidt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-17, 09:42   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnesete på buss på charterreiser?

Det var ikke engang garanti om seler i bussene sist jeg leste teksten for transport til hotell. Mulig reiseselskapene har gjort bedre avtaler for busstransport til de store familiehotellene.

Vi har tatt med eget utstyr. Vi har også leid barneseter til leiebil, men det er et styr fordi barnesetene aldri kunne garanteres. Vi har fått i taxi, men det også har vi ringt om i forkant, spurt og reservert.

Vi spurte en taxisjåfør på Sardinia, han svarte bryskt at barneseter er noe vi har hjemme. Han var inne på noe, vi sikrer barna våre mye bedre enn i sør, de himler med øynene når vi sikrer store barn. Jeg himler med øynene når de kjører hjem fra stranda med fem småbarn i baksetet på Fiat Panda.

Ta med eget hvis du blir stresset av å ikke vite hva du får.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-17, 11:05   #8
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnesete på buss på charterreiser?

Da jeg så leiebilkontrakten min fra Irland i 2007, så jeg at jeg sto oppført som Fornavn Babyseat Etternavn. Mulig de syntes det var passende med et kallenavn på meg, siden jeg hadde bedt om STOL og ikke PUTE til fireogethalvtåringen. Jeg husker at alle i leiebillokalet stoppet arbeidet og kikket rart på oss da vi hentet setet.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-07-17, 11:20   #9
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnesete på buss på charterreiser?

Når vi brukte barneseter leide vi alltid bil, og tok som regel med våre egne seter. Tok aldri buss eller taxi i den tiden.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-17, 11:28   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnesete på buss på charterreiser?

Jeg har aldri sett barneseter på buss i utlandet, men det har jeg ikke i Norge heller. Bakovervendt sete tok vi alltid med, men gode beltestoler har alltid vært greit å få tak i.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-17, 18:20   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnesete på buss på charterreiser?

Nei, det har aldri vært tilgjengelig når vi har reist. Vi har nesten utelukkende tatt med seter. En gang har vi leiet beltestol (Spania), og da viste de ikke engang at ryggene kunne drar ut. De så frem og tilbake på 8 og 10-åringen og stolene og ristet på hodene - helt til jeg dro opp ryggen og de ble dønn overrasket

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no