Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Spin-off: Hvor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-12, 09:45   #21
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.868
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Mine er små så det er lite med fritidsaktiviteter ennå. Begge svømmer en gang i uka. Mener det koster et sted mellom 2000-2500 til sammen (får søskenmoderasjon for lillebror) per halvår.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 09:51   #22
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Dei to eldste har gått på allidrett, der skal dei fortsette i år og minstemor er og stor nok i år. Trening ein gong i veka, me må kjøre fram og tilbake. Kostar ingenting.

Mellomste vil begynne på karate. 900,- i halvåret + kjøring fram og tilbake.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 09:53   #23
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Jeg ser vi slipper meget billig unna. Jeg tror vi betaler 600 kr. i året for fotballtreningen til Jonas. Fotballsko må vi kjøpe, men draktsett låner de, og strømper får de ett par av i året. Overtrekksdress kjøper vi selv, men den vi kjøpte for 2 år siden passer ennå så så store utgifter har vi vel ikke.

Kjøring til kamper tenker jeg ikke på som utgifter egentlig.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 09:58   #24
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Regnet på dette for en tid tilbake (tror vi hade en lignende tråd her?) og fant ut at vi lå tett opp mot 20 000 kroner pr år i fritidsaktiviteter for to barn. Vi bruker også mye tid, det er håndballen som tar mest der. At vi legger endel tid i dette er selvvalgt.
Kjøring og utstyr er ikke inkludert i dette regnestykket.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 09:59   #25
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Begge ungene går på turn. Det er ingen foreldreinnsats utover at vi blir bedt om å bake kake eller boller til avslutningen hver vår. Kontigenten koster 600 pr barn årlig, så er det 450 for turndrakt til størsta for hun vokser så fort at hun må ha ny hvert år. Strengt tatt er det ikke påkrevd men hun vil jo gjerne se ut som resten av jentene i troppen. Poden har så langt turnet i shorts og t-skjorte, men jeg regner med han vil oppgradere til turnbukser og lagskjorte denne høsten så da går det 450 på han også. Så er det kjøring til og fra.

Snuppa går i tillegg på fotball. Jeg aner foreløpig ikke hva det koster, og det vi har av utstyr har vi arvet av en nabogutt, så foreløpig er det ikke spesielt kostnadskrevende. Det drar vel på seg etter hvert vil jeg tro.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 10:01   #26
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Storesøster går på dans, det koster 3200,- i året. Det varer i 45 min, med kjøring t/r og venting blir det vel 1,5 t. Svømmingen koster 2800,- i året, det varer i 1 t, og med kjøring og påkledning går det for 2 t. Fotball koster 1000,- i året, hun har 1 t trening hver uke, og 1 t kamp i uka, kjøring til kampene er avhengig hvor bortekampen skal være, men der går nok fort med 1,5 times kjøring t/r. 30 min t/r til treningen.
Oppsummert: 7000,- i kostnader pr år, og +/- 7 timer på aktiviteter pr uke (inkl kjøring). Fotballen har også dugnader, fra januar har vi vel brukt 12 t på dugnad i tillegg.
Lillebror går ikke på noe enda.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 10:03   #27
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Vi har ikke så store barn ennå og det er derfor ikke mye penger som går bort til fritidsaktivteter.

Storebror spiller fotball, koster vel 900 kr. i året + tøy og fotballsko.
Lillesøster er med på skicup i vinterhalvåret, koster vel rundt 300-400kr.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 10:05   #28
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Ser vi er heldige. Vi betaler kr 2000 i søskenkontigent og da er ungene med på:

2 stk på fotball
1 stk på håndball
1 stk på friidrett.
snart 1 stk på basistrening

Bortsett fra utstyr er det ikke mye utlegg utenom.

I tillegg går en på speideren og der koster det kr 950 pr år. Litt tillegg der når det er turer, da snakker vi om ca kr 200 i snitt pr tur og kanskje 4 turer i året.
(Leirer kommer utenom og er ca 2. hvert år.)

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 10:05   #29
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Tja, sånn ca

Skatten:
Korps, ca 1200 i året. Kjører 1 gang i uka og stiller på konserter og sånt, ikke så veldig mye. Ingen dugnad der, men vi selger doruller (som regel kjøper vi dem selv). Frivillig korpstur som koster ca 2000,-
Fotball: ca 1000 i året, + utstyr. Han sykler selv til trening, vi kjører på bortekamper,og stiller som kioskvakt et par ganger i året.
Speider, ca 1000 i året + frivillig speidertur på ca 1000,-. Han sykler selv på speidermøtene. Vi har kjørt noen få ganger i forbindelse med leir.

Rusket
Ballett, ca 2000 i året. Vi henter og bringer.
Speider, som for Skatten
Husfliden, ca 1000 i året, vi henter og bringer (men samkjører med noen venner)

Punktum begynner på ballett nå, så da blir det ca 2000 der også.

Pøbeln vil ikke gjøre noe.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 10:07   #30
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Storebror går på fotball, Trening 3 ganger i uka og kamp en gang i uka nå ut september.
Koster 4.700,- for dette året i ren treningsavgift men har betalt inn tilsammen 8.000 sålangt i år for cupavgifter, klubbkasse for årskullet og TINE Fotballskole.
De kan være med på 2 borte-cupèr, 1 hjemmecup + NorwayCup.

Han sykler selv på trening nå som det er sommer/varmt. Vi alle har pleid å møte på kamper.
Av dugnad så er det fastsatt type dugnad for hvert årskull. I år har vi ansvar for kiosken på banen. 2 vakter pr sesong.

Nå har lillebror lyst til å starte på fotball og vi har møtt opp 2 ganger for å sjekke stemmningen og viljen hans.
Det er trening 2 dager i uka, en ukedag og en dag i helgen. Det helgeoppmøtet er veldig frivillig og det er ikke så veldig mange som møter der fast hver uke, har jeg skjønt.
For han tror jeg treningsavgiften koster 3.700,- Husker ikke helt men det baller nok mer på seg der også...
Av dugnad på det årskullet vet jeg ikke hva er , men det er nok raking og plukking av søppel.

Siste året eldstemann gikk på svømming så betalte jeg 10.000,- for hele året der så all sport her er dyrt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 28-08-12 kl 10:43.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 10:08   #31
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

K starter på barneteater på Oslo musikk- og kulturskole neste uke. det koster 3700,- for 27 uker, dvs høst- og vårsemesteret. De skal sikkert ha en forestilling på slutten av vårsemesteret, men jeg aner ikke om dette innebærer laging av kostyme eller liknende. Bortsett fra det er det ikke så mye innsats. Svarte klær og følge av en voksen.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 10:10   #32
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Jentene mine går på ballett og fiolin.
Balletten koster 4000 i året pr barn. For fiolintimene betaler jeg bare 400 kroner i året for leie av instrumenter. Resten får jeg dekt av kommunen.

Når de er på ballett er jeg og den som ikke danser på biblioteket. På fiolintimene ønsker de at en voksen skal være med inn, så da sitter den som ikke spiller å leser/tegner/ser på imens.
Spilletimene er rett etter hverandre, så det tar ikke noe ekstra tid. Balletten er på forskjellige dager, men syns den timen er god å ha siden den gir meg alenetid med det andre barnet.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 10:25   #33
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.790
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Storebror: Fotball: 1300+300+en dugnadshelg (parkeringsvakt). Speideren: Vet ikke enda. Langrenn: Vet ikke enda.
Storesøster: Kor: 300 Dans: 3400

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 10:37   #34
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Eldste danser på Kulturskolen, 2-4 dager i uka (kommer an på om det er forestilling nært forestående eller ikke), og for det betaler vi 2460,- i året. I tillegg kommer utstyr, som ballettsko, drakter, strømpebukser, varmetøy som også blir endel siden slitasjen er stor på såpass høyt nivå.
Vi voksne bruker noen timer i året på å se på danseforestillinger. Jeg vet at på dansetreningene til de yngste, er foreldrene oppfordret til å holde seg borte. Ingen dugnad, ingenting loddsalg... jeg simpelthen ELSKER kulturskolen

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 10:37   #35
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Korps: kr 4.000,- pr år. 3 timer og 20 minutter hver uke. Samspill og enetimer med kulturskolen.
Alle som konfirmeres får besøk av korpset, dvs. de har endel spilleoppdrag i konfirmasjonshelgene.
+ noen betalte spilleoppdrag utenom. Ett spilleoppdrag kan vare fra 1 - 4 timer.
Dugnad: 2 helger pr år med loppemarked + 2 varetellinger à 5 timer ca.
Jeg har ett verv i styret hvilket tar tid, men gir mye tilbake.
Turer: ca . kr 1.000,- pr år
Sommerskole: kr 1.000,-

Husflid: kr 100,- pr år. 2 ganger pr mnd.
Dugnad: Jeg er leder, så her går det noen timer, men disse får jeg betalt for.
Sommerskole: kr 750,-

Fotball: kr 3.700,- pr år. Trening + kamp 3 dager i uken à 4,5 time. 3 cup'er pr år ca.
+ ekstratrening kr 500,- pr mnd. 1 gang pr uke à 2 timer + 1 kamp hver 2. uke.
Dugnad: Kioskvakt 2 ganger pr år à 6 timer, utdeling av kataloger 3 timer.
Mannen har verv, dette tar noen timer mht planlegging.
Sommerskole: kr 1.800,-

Bryting: kr 750,- pr år. Trening 4 dager pr uke à 7 timer. Cup'er 7-8 pr. år. Mini trapper ned her, for å satse på fotball. Han trener, men er ikke med i kamper. God trening mht. styrke og smidighet.
Dugnad: 1 helg pr år med egen cup. Mannen har verv som tar litt tid, men trapper ned i takt med Mini.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 12:13   #36
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Ungene mine går på to aktiviteter hver, og vi betaler vel rundt 2000 i halvåret for alt sammen. Dugnad for fotball, en del kakebaking og en god del lørdager og søndager på turneringer rundt omkring blir det jo, men jeg har ikke tall på hvor mange timer i uken vi bruker. Kanskje 1.5 i gjennomsnitt?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 12:21   #37
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Her går yngste på turn. Det koster 350 kr i halvåret, men vi får det gratis siden jeg er instruktør. Jeg sitter i styret i tillegg, og har rimelig mye arbeid i forbindelse med det. Jeg bruker vel 4-5 timer på dette per uke. Får litt økonomisk kompensasjon, men ikke mye.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 16:06   #38
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Fotball for eldste koster 8.000 i treningsavgift, og så kommer turneringer og cuper i tillegg.
Begge gutta spiller innebandy, men der slipper vi treningsavgift siden jeg sitter i styret. Ellers ville det vårt 2000.
Eldste spiller også golf og har spillerett på to baner. Den ene får han av bestefaren til bursdag og den andre betaler faren siden det er der han har hytte.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 16:16   #39
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Hvor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Svømmekurs koster 1500 pr. kurs, de varer da i 10 uker, og han har gått på 2-3 i året. De tar ikke annen tid enn selve oppmøtet og tilstedeværelsen.

Speideren koster noen hundre kroner i året (jeg husker ikke helt), pluss en liten egenandel på de turene som går andre steder enn til speiderhytter. De trenger en del turutstyr og litt speiderutstyr (skjerf, knuter og skjorter). Det trengs kjøring til og fra ulike møte- og utfluktssteder noen ganger i semesteret, og det er én foreldredugnad på speiderhytta hver vår. Foreldrene inviteres/oppfordres til å være med på den første hytteturen om høsten (hytteårsfest) og dessuten årsfesten, der det er litt innsamlingsvirksomhet ved loddsalg. Ellers er det stort sett meningen ungene skal ordne seg selv, det er jo en av de fine tingene med speideren.

Pianolæreren koster 250 pr. undervisningstime (30 min.), og det er ingen ekstrabetalinger, heller ingen foreldredeltagelse (ut over å få ham til og fra timene - og å få ham til å øve! ), bortsett fra at vi møter opp på konserter før jul og sommer. Vi kjøper noter, da.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 16:31   #40
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Eldste: håndball. Betaler kun medl.skap til klubben siden hun trener et lag og får fri treningsavgift pga det. Sko, shorts og håndball er utstyr som må kjøpes av oss. Trener to ganger i uka og kommer seg dit selv. Kamper i helgene. Vakt i hallen et par ganger i året. Mulig hun skal bytte klubb og da blir det litt mer jobb for oss både dugnadsmessig og kjøring (trening x4/uke og må kjøres dit).

guttungen. fotaball. 1500,-/år. Utstyr i tillegg. Kamper på uke dagene. KOmme rseg på trening selv, men må kjøres til bortekamper. Usikkert hvordan det er med dugnader og slikt her.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no