Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

En voksen og to barn i Liseberg?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-15, 16:21   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

En voksen og to barn i Liseberg?

Hvordan er attraksjonene i Liseberg dersom en voksen drar alene med to barn? Utfordringen er at begge barna helst vil "gjøre alt" slike steder - men høyden begrenser enten den ene eller begge (125 cm og 140 cm). Det blir for eksempel ganske uaktuelt å stå i en halvtimes kø for en attraksjon bare det ene barnet kan ta. Samtidig blir det kjipt for eldste dersom han trenger en voksen for å ta alle de "store" karusellene.

Noen som har vært der som kan dele erfaringer?

(Egentlig er det eneste rette svaret at det går heeelt fint med bare en voksen, for da slipper jeg å bli med. )

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 16:22   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En voksen og to barn i Liseberg?

Det blir jo mye enklere for alle om man er to voksne...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 16:38   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En voksen og to barn i Liseberg?

Han på 140 kan vel ta alt alene. Men spørs om han vil i de lange køene alene da.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 16:49   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En voksen og to barn i Liseberg?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det blir jo mye enklere for alle om man er to voksne...

Helt klart - men siden jeg ikke tar karuseller ville det vært fint og praktisk om mannen kunne dratt med ungene noen dager den uka jeg må jobbe og han har fri i sommer.

Storebror kan gjerne stå i kø alene.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 16:52   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: En voksen og to barn i Liseberg?

Hvis storebror kan stå i kø alene går det jo helt fint? Så ut som man får med ekspress-pass til tre attraksjoner når man kjøper billett, de kan jo kanskje fordeles litt strategisk? Med forbehold om at jeg ikke vet hvordan systemet fungerer.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 16:54   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En voksen og to barn i Liseberg?

Ekspresspass hadde jo definitivt vært smart ja. Veldig greit om han kan ta de fleste attraksjonene alene.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 17:16   #7
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En voksen og to barn i Liseberg?

Jeg var der i fjor. Kjøp billetter på forhånd, og spander ekspresspass for.dem som skal ta de populære attraksjonene der man må være over 140. De er strenge på høydekravet.

Jeg syns det er litt vanskelig å være alene voksen med mine, de er begge litt skeptiske og vil sitte med meg i de skumleste berg og dalbanene. Ble litt gråt og fortvilelse på Lisebergbanan. Verdt å tenke på om en av dem er engstelige.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 17:25   #8
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En voksen og to barn i Liseberg?

Vil eldstemann kjøre alene da? Frøkna mi er en del tøffere enn broren, så noen ganger har hun lyst til å kjøre attraksjoner som han ikke tør. Hun kan selvsagt kjøre alene, men det synes hun ikke er det minste gøy, så da lar hun heller være. Og blir grinete fordi ingen vil/kan kjøre med henne.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 17:38   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: En voksen og to barn i Liseberg?

Min eldste (12) tar alt som er alene. i USA har de sånne single-rider-køer som er mye kortere, hun bruker det for alt det er verdt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 18:01   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En voksen og to barn i Liseberg?

Begge kjører gjerne alene - hvis det er lov. Det er selvfølgelig gøyest å ha noen med, men hvis alternativet er å ikke kjøre i det hele tatt er valget lett.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 19:37   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En voksen og to barn i Liseberg?

Jeg var alene på Tusenfryd med jr og kusinen for noen år siden. Jeg syntes det var styrete.. måtte underholde kusinen mens poden køet og kjørte... og motsatt. Ble ekstremt mye venting på dem. Og meg. Jeg vil ikke ha det sånn, så tar med en voksen per barn nå neste uke. Kanskje litt overkill, men da kan man organisere seg litt i mindre grupper.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 21:12   #12
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: En voksen og to barn i Liseberg?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Min eldste (12) tar alt som er alene. i USA har de sånne single-rider-køer som er mye kortere, hun bruker det for alt det er verdt.

Jeg og lillesøster (som da var 7) sto også i disse køene. Genialt opplegg!
Itillegg slapp største å vente så lenge når det var ting hun ikke ville prøve eller noe vi ville prøve flere ganger.

Jeg har vært i flere parker alene med barn. Så lenge de er til å stole på og sitter der de skal sitte er det ikke noe problem.
Er det lange køer har begge blitt med i kø så har den som ikke vill kjøre ventet når vi har gått på. Ikke noe problem.

et godt tips er å undersøke hvor utgangen på attraksjonen er. Ofte går man av en helt annen plass en man går på.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 21:13   #13
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En voksen og to barn i Liseberg?

Noen av attraksjonene har køsystemer der det nesten kan være litt vanskelig å finne ut av for eksempel ekspresspassinngangen på egen hånd. Bare greit å vite. For eksempel Helix, som storebror og jeg tok sammen i fjor. Endeløse ganger.

Bortsett fra det: I alle fall i fjor fikk man velge ekspresspass til 3 valgfrie attraksjoner når man kjøper billett på nett. Kjøp i god tid, det blir tomt! De var ikke personlige, i alle fall ikke i praksis. Antagelig er det ikke så aktuelt for den voksne og minstemann å ta noe særlig av det der det er ekspresspass, muligens utenom tømmerrenna. Da kan dere booke inn ekspresspass på mesteparten av det eldstemann vil ta slik at han kan ta de store greiene alene fort og greit uten så lange køer.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 21:28   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: En voksen og to barn i Liseberg?

Jeg ville ikke dratt alene med mine to (som er akkurat like høye). Litt fordi minste ville vært sur over alt det største kan ta, men også fordi det er lange køer som jeg ikke vil la eldste stå i alene.

Liseberg er veldig bra, men for unger som ønsker å kjøre alt som er kult og som synes mye blir barnslig, så bør man være 140 cm.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 21:30   #15
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: En voksen og to barn i Liseberg?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg ville ikke dratt alene med mine to (som er akkurat like høye). Litt fordi minste ville vært sur over alt det største kan ta, men også fordi det er lange køer som jeg ikke vil la eldste stå i alene.

Men med ekspresspass slipper man det da. Og om man bruker ekspresspassene til hele familien til stort sett at eldste skal få kjørt de kule tingene 1 gang, vil man få det relativt fort unnagjort og slipper mye venting. Så kan man ta andre ting sammen i etterkant.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 21:36   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: En voksen og to barn i Liseberg?

Hvor mange ekspresspass kan man kjøpe? Til hvilken pris?

Jeg antar at jeg er litt for gjerrig til å gå for den modellen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 21:38   #17
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: En voksen og to barn i Liseberg?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvor mange ekspresspass kan man kjøpe? Til hvilken pris?

Jeg antar at jeg er litt for gjerrig til å gå for den modellen.

I fjor var det altså slik at ved å kjøpe billett og åkpass på nett fulgte det med gratis ekspresspass til tre attraksjoner per person. Så da er det gratis, men det blir fullt etter hvert på attraksjonene. Jeg har ikke sjekket om systemet er likt i år, vi skal selvsagt ikke dit før babyen er ute, jeg vil jo kunne kjøre ting selv.

Vi booket da inn 3 attraksjoner for storebror og meg, og så 3 for lillesøster og mannen. Tømmerrenna tok vi felles, men etter det var det altså 2 igjen for alle. Og da brukte storebror og jeg alle 4, og kjørte ekspress på 4 attraksjoner .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 21:42   #18
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: En voksen og to barn i Liseberg?

Jeg hadde ikke latt minsten min stå igjen alene om jeg måtte kjøre karusell med eldstemann.
Skulle jeg dratt alene med gutta mine så hadde jeg avtalt med eldstemann at han kun fikk kjøre det minsten kunne være med på.
Her er gutta 1.35 og 165 så det blir vanskelig. Lurer på om grensen på de største karusellene er 140?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 08:55   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En voksen og to barn i Liseberg?

Liseberg har 140 cm som grense på en god del attraksjoner. I hvert fall av de heftigste. Det er masse igjen å gjøre om man ikke er 140 cm, altså. Men jeg ville heller ikke latt minstemann stå igjen alene mens jeg kjørte noe med eldste.

Knerten og jeg var der i høstferien, og da var det tilnærmet ikke kø på noen attraksjoner. Da kunne det jo fungert, men ikke om sommeren da køene kan bli lange.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 08:58   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En voksen og to barn i Liseberg?

For vår del blir det litt ekstra vanskelig siden knerten blir så innmari lei seg. Han virkelig elsker berg- og dalbaner, og forbanner at han er så liten av vekst. Planen hans er å bli en sånn som konstruerer berg- og dalbaner når han blir stor, og han dette er det eneste han tegner.

Så interessen og høyden er ikke helt synkronisert.

I USA er grensa 137, og vi har lovet tur tilbake til Orlando så snart han passerer den. Det tar nok noen år.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no