Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-15, 10:22   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Hva skal til for å gjøre ferien bra for derg? Og hva er en skikkelig killer?

For meg er det viktig med:
oppholdsvær
hvitvin
saltvann
skalldyr
sove ute, gjerne på verandaen
Båttur (gjerne med em liten 15 fots)
Venner
Fiske
padle kajak
gå barbeint i gresset
grille
plukke bær

IKKE:
Regn
Sykdom
Sykdomsdiett som går ut på ikke sukker og alkohol (vært der et par ganger)
Syk mann
Sure unger
For mye foreldre med på ferien (hyggelig for en periode)
Lange bilturer
Lage store middager når vi har besøk


Sist redigert av Cumulus : 02-06-15 kl 22:38.
Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 10:26   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Jeg trenger skikkelig varme. Så lenge det er på plass så er ikke resten så veldig viktig. Det er i hvert fall nesten så enkelt. Vi reiser til svært solsikre steder (og av samme grunn har vi aldri vært i Danmark på ferie).

I fjor var vi på meget innholdsrik ferie med masse som skjedde hele tiden. I år skal vi sløve på stranda.

Mye av ferien for min del er å ikke måtte lage mat, så vi må være et sted hvor vi kan kjøpe minst et av dagens måltider på restaurant.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 10:27   #3
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Jeg liker å oppleve noe. Det å ligge på en strand i en uke er helt uaktuelt. Jeg liker å ha bil på ferie sånn at vi kan kjøre rundt å se på ting. Sitte oppe på kvelden ute med mannen med noen kalde øl og litt spill etter ungene er lagt. Spise og lage god mat. Nå utgår det siden jeg har små barn, men sitte på en fortauskafe i skyggen med en god bok er også en favoritt.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 10:30   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Jeg vil gjerne ha godt vær, men det trenger ikke å være så veldig varmt. Og så vil jeg kunne ligge om morgenen. Og helst sitte ute på kvelden (leiligheter med terrasse i sommer.

Jeg vil kunne se noe nytt. Og jeg vil helst ikke trenge bil. Jeg synes at det er stressende å kjøre bil i andre land og tenke på parkering og om noe går galt med en leiebil. Så selv om vi av og til har ferier med leiebil, så nyter jeg mest de feriene der vi bor så sentralt at vi kan kjøre kollektivt og likevel se masse.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 10:33   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Jeg liker strender, sol, opplevelser, fin natur osv.
Jeg liker til og med syden.

Jeg er ikke begeistret for hytteturer på vinteren, ekstremsport, shopping, og å oppsøke snø sommerstid.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 10:35   #6
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Jeg liker mange slags ferie: byferie med masse kulturelt program og gatelangstrasking, utendørsdominert ferie med fin natur, sløvebadeferie. Og så VIL jeg ha god mat. Om sommeren insisterer jeg dessuten på å ha det varmt og bade masse i ordentlig varmt hav i hvert fall en periode. Uansett blir jeg fort rastløs og vil ha forandring. I sommerferien løser vi det ofte ved at vi i og for seg er på sløvebadeferie, men bytter sted sånn hver tredje–fjerde dag, gjerne oppspedd med noen byferiedager om det ligger noen fine på vår vei.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 10:35   #7
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Jeg trenger ikke så mye annet enn ferie med familien min, for å være fornøyd. Vi drar stort sett til Danmark, som i følge enkelte ikke er skikkelig ferie.

Båttur, spilling og bare talivet med ro holder i lange baner.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 10:38   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

I over 30 graders varme blir jeg et halvt suicidalt monster. Det er i grunnen det viktigste å ta hensyn til.

Bør ha:
- handlemuligheter (gjerne klesbutikker etc. også, men i det minste gangavstand til matbutikk, bakeri etc. Har hatt nok av ferier i full isolasjon. )
- vin!
- mulighet for sykling og løping (også her har vi hatt ferier hvor det knapt har vært mulig, og det går veldig utover humøret mitt. Sist tilbrakte vi ei uke ved en halvannen meter smal Postmann Pat-vei hvor man ikke kunne bevege seg en meter til fots (eller langt mindre på sykkel) uten å være i livsfare)
- bademuligheter for resten av familien uten min deltakelse

Bør ikke ha:
- over 30 graders varme
- båt i noen slags form

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 10:47   #9
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Jeg foretrekker byferie, og da fortrinnsvis på et tidspunkt da det ikke er for varmt. I år skal vi til London i høstferien og jeg gleder meg vilt.

Det jeg IKKE kunne tenkt meg er typisk "sydenferie", av flere grunner:
- Det er altfor, altfor varmt. Smertegrensa går en plass mellom 20 og 25 grader for meg, helst nærmere 20.
- Hva i all verden gjør man? Ligge i sola gjør jeg aldri, og drar vi på stranda er hele familien "ferdig" etter maks en time og trenger minst et par uker før vi gidder neste gang.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 10:49   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Jeg liker i likhet med Toffen mange slags ferie, men vi har nok tendensert mot by- og kulturferie.

Jeg bør ha:
Tilgang på aktiviteter innen kultur og natur
Jeg vil nok prøve å få det så varmt som mulig.

Jeg kan fint ha ferie i Norge eller Nord-Europa, men hadde nok blitt litt sliten om været hadde vært muggent hele tiden. Jeg ville nok ikke reist nordover i store deler av sommerferien.

Jeg vil ikke ha:
Resortferie som kunne vært hvor som helst, uten å være preget av lokal kultur
All inclusive
Ferie med veldig mange nordmenn (Høres sikkert litt arrgant ut, men jeg har lyst til å møte andre mennesker enn nordmenn når jeg først reiser ut)
Kulde

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 10:53   #11
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Jeg vil ha sol og varme, en passe dose sløving på stranda/bassengkanten kombinert med litt opplevelser og tid sammen med familien. Opplevelser har blitt viktigere etterhvert som ungene har blitt store. Med små barn hadde vi det supert så lenge vi hadde sol, vann og bøtte og spade. Nå liker vi å farte litt rundt. Både storby og natur er stas!

Jeg er ikke så ivrig på campingturer. Telt og sovepose frister absolutt ikke!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 10:53   #12
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Jeg er veldig glad i sol og varme. Det er i grunnen det jeg vil ha i sommerferien min. Bøker og strikketøy er også et must. De fire faktorene der, så er det i grunnen det samme hvor jeg er. Jeg er ikke avhengig av å shoppe eller strand, men det gjør ingenting å ligge på en strand altså. Samtidig går det fint an å ligge i en park og lese også.

I sommer skal vi til Nederland, og vi er ikke garantert noen badeferie der. Jeg håper på noen dager med strandvær, da. Ellers blir det fornøyelsesparker, turer og sikkert litt shopping også i år.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 10:57   #13
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Jeg liker flere typer ferie, men det er et absolutt must med mod cons. Ferie uten strøm, dusj, do, innlagt vann er ikke noe for meg. Vi har det definitivt kjekkest når det bare er vår familie som reiser på tur slik at vi slipper å ta masse ekstra hensyn - ferien skal være avslappende.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 11:07   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Det må skje noe. Og være på et sted hvor vi kan kjøre rundt til andre byer/fjellområder/parker osv. Det er kjedelig å ligge på en strand/ved bassenget en hel dag men allikevel ha sånne dager sånn at vi får badet ila dagen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 11:10   #15
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Jeg liker veldig mange ferieformer, egentlig. Den perfekte ferie inneholder både storslått natur, fjell-og båtturer, late stranddager, storby og mange kulturopplevelser. :nestenikkekravstor:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 11:11   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Ja, jeg har også et visst minstekrav til fasiliteter. De er ikke veldig høye, egentlig. Jeg kan godt være på hytta med utedo om det er fint vær. Det er både svømmehall, treningsstudio og venner med dusj i nærheten. Er det kaldt og regn derimot, er det ganske pyton.

Jeg vil ikke på camping eller teltferie, men har reist rundt i land sør i Afrika uten de aller beste fasilitetene, men det har alltid vært mulighet for å vaske seg i rennende vann eller bade. Om det har vært varmt er en annen sak.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 11:16   #17
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Vil ha sol, varme, bad og opplevelser. Vi bruker å disponere bil, ha leilighet med basseng og ordne det meste selv. Jeg er spesielt interessert i store supermarkeder og lokal mat og drikke. Vi skulle gjerne hatt hytte på Hvaler eller lignende sted en time hjemmefra, men det er utenfor rekkevidde.

Jeg orker ikke ferie i flokk hvor vi hører og forstår alt som blir sagt og gjort, det blir så trangt og kleint. Synes heller ikke mengder med billig alkohol og oppvarmet ferdigmat er interessant. Synes ikke det er stas å spise ute hele ferien heller.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 11:23   #18
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Det varierer så mye fra år til år, at det er umulig å si. Jeg synes et sjøbad er godt, i varmt vann. Men det er ikke noe jeg må.

Jeg liker ikke noe særlig store båter, så cruise utgår om jeg får velge, men jeg hadde blitt med om de andre i familien ønsket å prøve det.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 11:25   #19
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Jeg liker
- ferie med opplevelser
- sol, varme, basseng evt. strand, spise utendørs om kvelden
- ferieleilighet eller -hus (både sommer og vinter)
- bare oss i kjernefamilien på lange turer (=mer enn en uke). Det er hyggelig å reise med andre på kortere turer, men skal man være lenge borte blir det for vanskelig, synes jeg, å skulle koordineres med alt for mange.
- skiferier

Jeg liker ikke:
- hotellferie på ett sted i lang tid
- regn og/eller vind som gjør alle utendørsaktiviteter umulige uten å bli kald og våt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 11:42   #20
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Jeg liker mye forskjellig egentlig, men de siste årene har det vel i stor grad handlet om hva som er såpass lite stressende at vi faktisk kan kose oss på ferie alle sammen. For oss har da f.eks. byferie med hele familien utgått.

Det jeg liker er:
-Leilighet eller feriehus der vi kan velge å spise de måltidene vi ikke ønsker å spise ute. Helst soverom til alle slik at vi ikke trenger å ha unger som sover på sovesofa i stua.
-Teltferie når det er ok vær. Vi tåler en regnbyge eller to, men helst ikke teltferie med regn er uke i strekk.
-Jeg liker å utforske nærområdet litt, så fint dersom det finnes litt annet enn bare souvenirbutikker. Og gode restauranter.
-Litt utflukter, men helst ikke fullstappet eller fastspikret program. Jeg bruker ofte å finne ut om hvilke severdigheter som finnes på reisemålet på forhånd og så ser vi an dagsformen når vi er der.
-Gå i matvarebutikker i utlandet og finne spennende produkter vi ikke har her hjemme.

Det jeg har prøvd og ikke kommer til å gjenta er all inclusive. For meg ble det for organisert, stress og lite kos. Jeg har kommet frem til at jeg foretrekker å spise ute eller lage mat selv. Store spisesaler og buffet var visst ikke helt min greie, selv om maten var god der vi var. Jeg har heller ikke spesielt behov for kveldsunderholdning med britisk ungdom som synger abba litt falskt.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no