Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Charterferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-15, 09:34   #1
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Charterferie

Hvorfor er dette sett på som så elendig?

Det er jo strengt tatt ikke så veldig stor forskjell på charterflyvninger og ruteflyvninger? Hvis flyet er fullt, så er det like ille i ventesonen. Det er like trangt i begge typer fly. Ok, kanskje litt bedre flytider på rutefly.

Oppfattelsen av at charter kun er strand og basseng. Hvorfor er folk mer knyttet til hotellet når de reiser charter enn når de bestiller på egen hånd? Jeg ser poenget hvis du flytter fra sted til sted under ferien, men hvis du uansett bor på samme hotell i ferien?
Vi leier bil, tar rutebuss, går fjellturer, ser på lokal kultur og opplever reisemålet like mye på en chartertur som når jeg bestiller på egen hånd.

Innspill?

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 09:38   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Jeg har vel ikke oppfattet at charter regnes som elendig andre steder enn her på FP.

Jeg er ganske fleksibel, og trives på ferier både i og utenfor charterverden. Kunne ikke brydd meg mindre om hvordan reisen er bestilt, eller om flyet er rutefly eller charter. Vi kommer dit vi skal hver gang, enten eller.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 09:41   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Er vel helst All Inclusive som blir sett på som negativt (og det skjønner jeg jo selv om det praktiske ofte overgår det etiske og smaksmessige når man har småbarn). Charter er jo veldig greit. Slippe å planlegge alt, bare kjøpe en reise liksom. Jeg elsker å reise overalt og liker best storbyferier, men jeg er elendig på å sette sammen turer (godt jeg ikke jobber i reisebyrå), så pakketurer er gull verdt for sånne reiseplanleggings-ånnaser som meg. Men vi ender som regel opp med å leie leilighet et sted og kjøre eller finne billige flybilletter siden mannen er en racer på å finne sånt. For charter er ofte dyrere, om det ikke er skamtilbud utenom sesongen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 03-06-15 kl 09:52.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 09:42   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Greia for min del er at jeg som regel greier å få mye billigere dealer ved å finne fly og hotell eller leilighet selv. Ellers er jeg ikke veldig glad i å bo på hoteller som eies av en charterkjede, både fordi da er flesteparten av folka der fra samme land som meg, og fordi det legges mindre penger igjen i lokalmiljøet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 09:47   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har vel ikke oppfattet at charter regnes som elendig andre steder enn her på FP.

Jeg er ganske fleksibel, og trives på ferier både i og utenfor charterverden. Kunne ikke brydd meg mindre om hvordan reisen er bestilt, eller om flyet er rutefly eller charter. Vi kommer dit vi skal hver gang, enten eller.



Hvordan folk oppfører seg på fly/flyplass har mer med destinasjon å gjøre enn hvorvidt det er charter eller rutefly.

Jeg synes jo også i motsetning til en del her at det å bestille charterpakke i SYDEN kan være aldeles nydelig og klarer til og med å frigjøre meg fra bassengkant og oppleve fine ting likevel. Dvs. bassengkant er en fint ting i små doser.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 09:52   #6
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Charterferie

Jeg syns ikke det er noe i veien med charter og vi har også reist på charterferie flere ganger selv. Det er former for charter som jeg ikke liker så godt og også steder jeg nok ikke kunne tenkt meg å reise. Men vi har også dratt rundt på egenhånd når vi har vært på charterferie.

En grunn til at vi noen ganger har bestilt hotell og fly selv er at vi har kommet bedre ut økonomisk. Men det har jo vært charterturister på samme hotellet, så det har jo ikke vært store forskjellen sånn sett. I år får vi låne en leilighet gratis, så det er jo enda bedre. Jeg kunne også tenkt meg å gå sammen med noen og leie hus med privat svømmebasseng, det høres veldig deilig ut.

Jeg er ikke så opptatt av hva andre gjør, men for meg er det vel litt kombinasjonen av varme, kultur og smaksopplevelser som er greia. Jeg tror nok jeg hadde reist på en helt annen måte dersom jeg var barnløs, men med tre barn har jeg ikke overskudd til å dra på de store eventyrene. Jeg er imponert over de som drar overalt i verden med barn, men jeg ser ikke for meg at det hadde funket for oss.

All inclusive har jeg prøvd en gang og det kommer ikke til å bli gjentatt.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 09:53   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har vel ikke oppfattet at charter regnes som elendig andre steder enn her på FP.

Jeg er ganske fleksibel, og trives på ferier både i og utenfor charterverden. Kunne ikke brydd meg mindre om hvordan reisen er bestilt, eller om flyet er rutefly eller charter. Vi kommer dit vi skal hver gang, enten eller.

Enig med Niobe.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 09:53   #8
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Greia for min del er at jeg som regel greier å få mye billigere dealer ved å finne fly og hotell eller leilighet selv. Ellers er jeg ikke veldig glad i å bo på hoteller som eies av en charterkjede, både fordi da er flesteparten av folka der fra samme land som meg, og fordi det legges mindre penger igjen i lokalmiljøet.

Samme her, selv om det er mange hoteller som brukes av mange forskjellige charterkjeder.

Ellers er det ikke store forskjellen. Vi reiser mye til sør-Spania, og det er et fåtall av den norske charterkjedene som tilbyr denne destinasjonen. Men det gjør tyske, engelske og hollandse charterfirma, så selv om vi flyr med rutefly, henter leiebil på flyplassen og leier resortleilighet via booking.com, så er det ikke den helt store forskjellen likevel.

I år leier vi privat leilighet med et lite privat basseng - det blir litt annerledes, tenker jeg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 09:55   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Greia for min del er at jeg som regel greier å få mye billigere dealer ved å finne fly og hotell eller leilighet selv. Ellers er jeg ikke veldig glad i å bo på hoteller som eies av en charterkjede, både fordi da er flesteparten av folka der fra samme land som meg, og fordi det legges mindre penger igjen i lokalmiljøet.

Er det mange hotell som eies av charterkjedene?
Nå har vi ikke vært på mange charterreiser, men hotellene har hatt lokalt eierskap.
De fleste charterselskap har lange lister med hoteller og det er vel bare på de store resortene at det flommer over av nordmenn.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 09:57   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Er det mange hotell som eies av charterkjedene?
Nå har vi ikke vært på mange charterreiser, men hotellene har hatt lokalt eierskap.
De fleste charterselskap har lange lister med hoteller og det er vel bare på de store resortene at det flommer over av nordmenn.

OK, jeg tenker på resorts da. Jeg kaller dem for hotell, det er jo det de er. Jeg vet at mange hoteller har lokalt eierskap, det var derfor jeg spesifiserte at jeg ikke likte å bo på dem som er eid av charterkjedene. Jeg har vært på fin-fin charterferie i Parga, og bodd på et bittelite lokaleid hotell.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 09:58   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Charterferie

Vi bruker ikke charter fordi det koster oss dobbelt så mye som å fikse selv. Vi har ingen glede eller nytte av vertene fra reiseselskapet. Og vi bor som sild i tønne hjemme og ønsker oss ferie bort fra naboer og helst alle som forstår hva vi sier. Og vi ferierer aller mest i Italia, ikke mye charter dit. Jeg ble skikkelig sinna på vei med charter til Tenerife da de cabinansatte gikk to turer med spritvognen før servering av mat, kaffe og mulighet til å kjøpe leskedrikk til barn. Sure og ufine var de også. Nei takk. Men charter var kjekt når en reiser alene med to barn på under 5 år.

Det skal sies at i Toscana møtte vi tilfeldig tre familier hjemmefra som jeg kjente igjen fra banen, bor riktignok i annen skolekrets og over en hovedvei.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 10:04   #12
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.


Det skal sies at i Toscana møtte vi tilfeldig tre familier hjemmefra som jeg kjente igjen fra banen, bor riktignok i annen skolekrets og over en hovedvei.

Vi har også hatt en del slike opplevelser. Nordmenn og andre skandinaver er det over alt. Akkurat det gjør meg lite. Jeg trenger ikke være alene som turist på et sted. Det jeg derimot liker er at andre turister oppfører seg bra. Nordmenn har et dårlig rykte, men jeg vet ikke om jeg synes andre oppfører seg så mye bedre på ferie.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 10:21   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Charterferie

Kunne gjerne dratt på Charterreise jeg, men det har vært rimeligere å bestille fly og hotell, evt rekkehusleilighet hver for seg for oss så derfor har vi gjort det sånn.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 10:30   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Jeg synes ikke charter er elendig, men jeg synes all-inclusive er det - av flere årsaker. det er jo blitt mye bedre flytider på charter - midt-på-natten-flyvninger er vel historie?
jeg trives ikke så veldig godt på digre bomaskinhoteller, enten det er sunwing eller Marriot.

Jeg synes det er litt dust å være så himla opptatt av å IKKE møte nordmenn når man er på ferie, da. Nordmenn er jo et farende folk, så sjansene er store for at hvis man møter en turist eller tre i regnskogen i Borneo, så er de nordmenn - eller i hvert fall svensker.

Jeg sitter akkurat og booker meg ferie til slutten av november nå, jeg skal fly med charterselskap - de har gode flytider og grei pris. Det jeg sparer på å booke hotell selv, bruker jeg til leiebil hele uken. det er mye billigere å ordne slik selv.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 10:30   #15
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Rutefly er gjerne billigere om man bor nær OSL eller Torp, men fra en del andre flyplasser er det ikke alltid noe å spare, samt at ruteflyavganger ofte er på mindre praktiske dager. Mange bestiller kun flybilletter på charterfly og bestiller hotell selv. Jeg ser ikke den store forskjellen på dette vs å bestille rutefly med norwegian. Charter med norwegian og rutefly med norwegian er temmelig likt når det er snakk om samme destinasjoner.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 10:33   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg synes det er litt dust å være så himla opptatt av å IKKE møte nordmenn når man er på ferie, da. Nordmenn er jo et farende folk, så sjansene er store for at hvis man møter en turist eller tre i regnskogen i Borneo, så er de nordmenn - eller i hvert fall svensker.

Hvorfor er det dust å være opptatt av å møte noe annet enn det man gjør hver eneste dag hjemme? Nå snaker jeg selvfølgelig ikke om en eller annen anordmann, det forstår jo alle, men jeg vil helst ikke bo på et hotell eller sted der de er i flertall.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 10:35   #17
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Vi har også hatt en del slike opplevelser. Nordmenn og andre skandinaver er det over alt. Akkurat det gjør meg lite. Jeg trenger ikke være alene som turist på et sted. Det jeg derimot liker er at andre turister oppfører seg bra. Nordmenn har et dårlig rykte, men jeg vet ikke om jeg synes andre oppfører seg så mye bedre på ferie.

Jeg har ikke hatt noen dumme opplevelser med andre nordmenn når jeg har vært på farten. Men de to finnene som drakk seg drita og ramponerte hele den fine hagen til det nydelige bungalow-hotellet på stranden i Thailand, derimot. Og svensken som brølte til restaurantpersonalet på den lille fiskerestauranten i Ban Saladan på Koh Lanta, Thailand, fordi han vill ha rabatt på regningen på den gedigne sum av 180 NOK for mat og drikke til seg selv, tre barn og en kone fordi all maten hadde kommet på bordet samtidig - han gjorde meg sinnsykt trist og flau over å være turist og skandinav. Det må sies at alle vi gjestene som bevitnet det opptrinnet og så hvor satt ut restaurantpersonalet ble, ga masse mer tips enn vi ville ha gjort ellers, så det ble en innbringende kveld for familien som drev restauranten, om ikke annet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 10:37   #18
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvorfor er det dust å være opptatt av å møte noe annet enn det man gjør hver eneste dag hjemme? Nå snaker jeg selvfølgelig ikke om en eller annen anordmann, det forstår jo alle, men jeg vil helst ikke bo på et hotell eller sted der de er i flertall.

Jeg synes det er dust å ha som kriterium at det ikke skal være andre nordmenn der fordi det er noe man ikke kan styre. Fetteren min møtte andre nordmenn i Bhutan, liksom.

Jeg liker for øvrig også best hoteller der de IKKE har VG i resepsjonen når jeg er i utlandet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 10:38   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

OK, jeg har aldri hørt om noen som har som kriterium at det ikke skal være andre nordmenn der, whatsoever. Det er vel mer en figure of speech for at man ikke ønsker å bare møte naboen og andre nordmenn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 10:40   #20
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Det er i grunn samme for meg om det er nordmenn der jeg er. *enkel* Men det hender jeg synes det er greit at jeg ikke ser ut som en nordmann, for å si det sånn.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no