Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Charterferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-15, 15:11   #41
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Charterferie

Vi ventet på Gardermoen i åtte timer en gang, flere var så drita at de burde ikke fått gått ombord. På Mallorca gjorde nordmenn beslag på alle solsengene, en til hver i familien fra kl 07 selv om de færreste var i bruk. På Tenerife sjekket det inn mange engelske barnefamilier, da var hotell tiden over for vår del.

Vi liker oss best i Italia, der har vi har ikke sett fulle folk, ikke vært på AI, og ingen tar alle solsengene, bortsett fra en stor gruppe russere en gang som ikke forsto hverken folkeskikk, engelsk eller italiensk.

Og vi reiser ikke 7 eller 14 dager, men 10, 12 eller kanskje 18 hvis vi er skikkelig gærne.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 15:30   #42
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Det med solsengokkupasjon er et fenomen jeg bare har hørt om på fp. Nesten så det må oppleves.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 15:32   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Nordmennene i Orlando gjorde det. Mine amerikanske venner så slik ut:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 15:37   #44
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nordmennene i Orlando gjorde det. Mine amerikanske venner så slik ut:

Veldig forståelig. Det høres innmari frekt ut.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 15:39   #45
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Jeg liker hoteller der personalet fjerner håndklær folk legger ut uten å legge seg på sengene.

At en kommer ut og legger fem håndklær utover for så å bli borte i timevis mens mans spiser frokost og sånn, er virkelige en uting.
jeg oppfordrer alle håndkleleggere til å stå frem så vi kan ta et oppgjør om slik oppførsel her og nå!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 15:44   #46
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Har bare lest halve tråden og er ikke glad i charter, skjønt charter er så mangt. Men fra der jeg bor er det IKKE billigere å mekke turen selv, nødvendigvis. Charter har veldig ofte vært vårt desidert billigste alternativ, dessuten går charterfly direkte, og det er mer enn man kan si om rutefly fra Sola til samme destinasjon. Det irriterer meg grenseløst at stadig flere direkteruter kuttes og legges til Oslo.

Forøvrig er ikke selve ferien alltid så forskjellig. Vi bor uansett på små hoteller, oppholder oss lite på hotellet og bruker mye av ferien på å kjøre rundt. Vi treffer vanligvis ikke spesielt mange nordmenn på feriedestinasjonen.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 15:47   #47
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Har bare lest halve tråden og er ikke glad i charter, skjønt charter er så mangt. Men fra der jeg bor er det IKKE billigere å mekke turen selv, nødvendigvis. Charter har veldig ofte vært vårt desidert billigste alternativ, dessuten går charterfly direkte, og det er mer enn man kan si om rutefly fra Sola til samme destinasjon. Det irriterer meg grenseløst at stadig flere direkteruter kuttes og legges til Oslo.

Forøvrig er ikke selve ferien alltid så forskjellig. Vi bor uansett på små hoteller, oppholder oss lite på hotellet og bruker mye av ferien på å kjøre rundt. Vi treffer vanligvis ikke spesielt mange nordmenn på feriedestinasjonen.

Men legger du håndklær på solsengen uten å legge deg der selv?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 15:49   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Men legger du håndklær på solsengen uten å legge deg der selv?

Jeg ligger ikke på solseng rundt et basseng. Det er noe av det verste jeg vet, så sånt bedriver vi ikke.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 15:51   #49
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg ligger ikke på solseng rundt et basseng. Det er noe av det verste jeg vet, så sånt bedriver vi ikke.

Bra.

Ikke jeg heller, for øvrig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 15:52   #50
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Charterferie

Det med at alle solsengene blir lagt håndduker på har jeg bare opplevd en gang og det var på et AI hotell. Jeg har litt inntrykk av at det er sånt som starter med at en person gjør det og så følger resten etter. På det hotellet vi var sist sto det i reglene at håndklær som ble lagt på sånn ble fjernet, men jeg aner ikke om de gjorde det. Det var iallefall ikke noe problem å finne ledige solsenger.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 15:53   #51
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Charterferie

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det med solsengokkupasjon er et fenomen jeg bare har hørt om på fp. Nesten så det må oppleves.

Fenomenet kan beskues på dette Mallorca hotellet hvis dere er i nærheten en morgen. Og nabohotellet Corall de Mar. Mulig hotellansatte tok bort noen håndklær, men ofte var det en mor som solte seg dagen lang mens eldre barn var på aktiviteter. Det ble til skikkelig irritasjons for meg som den gang gjetet en 3 og 4 1/2 åring ved bassengene dagen lang.

http://www.startour.no/feriereiser/s.../pc-000003518/

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 15:56   #52
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Charterferie

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Greia for min del er at jeg som regel greier å få mye billigere dealer ved å finne fly og hotell eller leilighet selv. Ellers er jeg ikke veldig glad i å bo på hoteller som eies av en charterkjede, både fordi da er flesteparten av folka der fra samme land som meg, og fordi det legges mindre penger igjen i lokalmiljøet.

Ja! Bare at vi aldri (eller sjelden) bor på hotell heller.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 16:11   #53
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Ja! Bare at vi aldri (eller sjelden) bor på hotell heller.

Nei, vi bor så godt som alltid i leilighet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 16:25   #54
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Men sånne feriehoteller er jo ofte leiligheter de også? Jeg synes ikke det er helt store forskjellen bortsett fra at det kan være både dyrt og kronglete å komme seg til typiske feriesteder herfra uten å bruke charterfly. Jeg har vært på noen turer med charterfly og noen uten. Jeg merker ikke store forskjellen. Og de såkalte resortene har vært de snilleste med tanke på alkoholforbruk. Der er det tross alt bare barnefamilier.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 19:24   #55
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Charterferie

Har aldri opplevd at nordmenn skiller seg ut mtp fyll. Men nå drar vi helst til Familiedestinasjoner. Jeg tar skandinaver anytime over briter og russere på charter. DE okkuperer solsenger, de. Og drikker vodka til lunsj. Gjerne hele reisefølget på 15 personer på første rad der det var grunt for småunger og kun totalt 20 senger. Og tok noen seng Nr 14, fikk de jaggu passet påskrevet. Til tross for at de brukte maks 4-5 senger om gangen.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 21:02   #56
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Jeg liker bedre hotell enn leilighet, hvis ikke man er en veldig stor gjeng med mange barn og vil spare penger ved å lage mat hjemme. Når vi reiser med bare minstebarnet syns jeg det er DEILIG å slippe all matlaging, oppvask og mathandling, spise frokost på hotellet og ellers bare spise ute. Det er noe av det som virkelig er ferie for meg.

Men vi har leid hus når vi har reist mange sammen i Italia, og da er det selvfølgelig også gøy å lage mat av alt det gode som fins på torv og i butikker. Noen dager.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 21:08   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Vi spiser jo ofte middag ute, men jeg syns det er deilig å slippe å spise frokost ute, eller kveldsmat. Jeg er ikke noe frokostmenneske, og vil helst bare være i fred med en kopp kaffe og noen tørre havregryn. Det er liksom ikke noe å spise ute for. Jeg liker å lage middag med lokale råvarer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 21:12   #58
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Charter er veldig dyrt og så blir man gående oppi bare nordmenn, svensker og tyskere under hele ferien. Det kan være OK når man har små barn, for det er som regel veldig trygt og enkelt og lettvint og det er butikker med norsk mat og bleier og alt med seg, men særlig spennende er det virkelig ikke. Ja, også går jo flyene alltid klokka 04.30 eller 23.45 eller et helt annet helt borti natta tidspunkt da. Rutefly går jo til normale tider.

Vi reiser billigere til Spania fem mennesker, hvorav fire betaler voksenbillet, i tre uker og bor i et hus med eget basseng enn vi hadde måttet betale for ei uke på et charterhotell for eksempel. Så charter er vi ferdige med tror jeg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)

Sist redigert av Nenne : 03-06-15 kl 21:17.
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 21:14   #59
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Jeg er heller ikke så veldig frokostmenneske, og enda mindre et lage-frokost-til-andre-menneske - på hotell kan jeg og de andre i familien hente så mye eller lite vi vil ha, spise det i ro og fred og gå når vi er ferdige. Ingen rydding heller. Ferie!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 21:23   #60
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.


Vi reiser billigere til Spania fem mennesker, hvorav fire betaler voksenbillet, i tre uker og bor i et hus med eget basseng enn vi hadde måttet betale for ei uke på et charterhotell for eksempel. Så charter er vi ferdige med tror jeg.

Jeg drar ikke på charter, men det er ikke pga prisen. For det du sier her hører jeg stadig folk si. Og jeg skjønner det ikke. Virkelig skjønner ikke. Hvordan får folk til dette her? Vi har kun fått det til med melkeruteflyturer a la 29 timer til Athen og desslike. Med normale flytider får vi kun flybilletter til prisen av hva en ukes chartertur ville ha kostet oss.

Vi har prøvd charter. To uker i fellesferien på et firestjerners hotell f.eks. I Hellas: mellom 30 og 40000. To uker på egenkomponert ferie rundt Middelhavet et sted: Veldig variabelt, men 12000 er vel det billigste vi noensinne har funnet av flybilletter. I år blir det 16000, og vi har lett lenge. Så kan man evt legge på t/r Gardermoen fordi det ikke går særlig mange fly herfra, så skal man ha et sted å bo. Og leiebil. Men leiebil har vi forsåvidt alltid hatt på charterturer også, så det inngår kanskje ikke i regnskapet.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no