Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Charterferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-15, 08:28   #141
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Jeg har opplevd å dra på chartertur til et relativt lite, men flott hotell på en gresk øy, hvor vi hadde bassenget og området rundt fullstendig for oss selv i to uker. Weird. Det var rett og slett ikke andre folk der. Ihvertfall ikke rundt bassenget.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 11:53   #142
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Holder av før frokost, spiser frokost og går og setter oss ved bassenget. Jeg føler at jeg er en solseng"booker" og at jeg burde vente med å ta solseng til frokosten er over. Men jeg føler det ikke nok til å ikke gjøre det
Det er mange samtaler i reisefølget om dette, så ingen av oss er helt komfortable med det, ganske komisk

Og jeg er en sånn som glatt hadde fjernet håndkleet ditt. Man tar solaseng når man skal legge seg på den. Ikke før frokost. Man står tidligere opp om man er redd for å ikke få plass.

De aller verste er de som reserverer med bassenget om morgenen så se har noe å ligge på når det kommer tilbake fra stranden om ettermiddagen

:husker hvorfor jeg ikke reiser så ofte på charter:

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 13:29   #143
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Charterferie

Vi har vært på endel charterturer opp gjennom. De siste årene også AI for mannen synes det er så deilig. Jeg synes det blir slitsomt, kjedelig og blir skikkelig matlei. I tillegg er dette ofte store resorter med masse folk og masse leven. Med min tinnitus og manglende evne til å bare se bort i fra lyder jeg ikke trenger å høre, blir dette veldig slitsomt.

Fylla det snakkes om har vi dog sett svært lite til. Mulig det er fordi vi senest er på rommet kl 22 om kvelden? Vi kan ta en øl til lunsj, og en til middag, og muligens en på kvelden. Og jeg har inntrykk av at det er ganske vanlig. Bortsett fra briter og russere da. Husker vi var i Tunisia en gang. Der var det mest briter, russere og tyskere. Guri for en opplevelse! Vi reiser ikke tilbake dit igjen for å si det sånn.

Da tar jeg gjerne en haug med skandinaviske barnefamilier altså. Vi reiser primært til "sydenland" for å få sol og bade. Ikke for opplevelse.

Og vi legger ut håndklær før frokost om det er sånn det gjøres der vi er. Ellers kan vi jo risikere å ikke få en seng i det hele tatt.
:btdt: Og det er ikke spesielt stas med en gutt som ikke under noen omstendighet bader i havet. Det beste var på et hotell i Bulgaria. Der ble alle sengene låst frem til kl 9 om morgenen. Så ble kjettingen låst opp, og man måtte selv legge ut senger. Funket finfint. Det værste stedet var Pegasos World i Tyrkia. Der måtte du ut senest kl 7 om du skulle få en grei seng. Da tok jeg med meg Kindle og kaffe også koste jeg meg en time eller to på solsengen i roligheta. Det var den eneste tiden på døgnet det var ro å få på den gigantiske resorten.

Vi vet sjelden ferien i så god tid at vi kan bestille billetter på høsten, så vi finner aldri de billige billettene. Så da blir det charter. Men i år skal vi på Norgesferie! I nyinnkjøpt bobil. Vi som aldri har campet før. Blir spennende i hvertfall. Og en aktiv ferie.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no