Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hotell i Roma

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-15, 12:36   #21
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hotell i Roma

Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.

Vi var veldig fornøyd med dette: http://www.hotellunetta.com Rett ved Pantheon.

Ja, det så jo veldig veldig bra ut. Men jeg ser jo at vi er tålig seint ute med å bestille. Mye er fullbooket allerede, eller koster i overkant mye penger for to + en stakkars netter. Æsj altså. Jeg prøvde jo å ymte frempå at vi burde tenke på dette for både en og to måneder siden, men mannen har alltid så gooooood tiiiiiiid.

Jeg blir snart tullerusk av all søkingen. Hadde landet på Lunetta og et par andre, men noen tastetrykk videre ga meg avskjed på grått papir. Jeje. Jakten fortsetter.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 14:34   #22
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hotell i Roma

Vi har vært to ganger i Roma - begge gangene bodde vi i nærheten av Spansketrappen. Første gangen på hotell Pincio - http://no.hotels.com/mobile/hotelDet...otelId=399395& Greit hotell, relativt nye rom, rent og pent. Veldig kaldt på rommet, men dette var i februar. Andre gangen var det ett hotell i samme området, men ikke om jeg husker navnet. Vi hadde ikke ungene med noen av gangene. I tillegg til Spansketrappen, var det en flott park (husker ikke navnet i farten, Borgheseparken? ) rett i nærheten.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 14:37   #23
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hotell i Roma

Fant det - andre gangen dette hotellet, hotell Cecil http://no.hotels.com/hotel/details.h...d=280019&roomsOgså helt greit, men frokostterassen på Pincio utkonkurrerte frokostrommet til Cecil...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 14:43   #24
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hotell i Roma

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Her er det vi bodde på. Nå var vi der bare en natt på returen fra tre uker, så vi hadde hatt en uke på et betydelig billigere hotell i starten av ferien, men det var mindre sentralt enn dette. Jeg syntes det var deilig, i hvert fall!

Hvordan er beliggenhet med tanke på støy, trafikk osv?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 17:46   #25
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hotell i Roma

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Hvordan er beliggenhet med tanke på støy, trafikk osv?

Det er jo trafikk siden det ligger rett ved Termini, men vi merket ikke noe til det på rommet. Bodde inn mot et atrium, vi ble oppgradert. Mindre støy enn andre steder jeg har bodd i store byer.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 23:10   #26
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hotell i Roma

Vi bodde også rett ved Spansketrappen når vi var i Roma. Hadde ikke med barn da men om vi skulle dratt igjen, og med gutta så ville jeg nok bodd i samme område. Vi gikk også og tuslet i den Borgheseparken, det var mye show/underholdning å se flere steder + et lite tivoli for barn.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 23:56   #27
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hotell i Roma

Takk for tips!

Vi endte opp her de to første nettene, etter mye søking. Det var en god del hoteller jeg nok heller ville bodd på, men det er stor forskjell på 5 500,- og 12-15 000,- for to netter liksom. Jeg tror det blir ok, midt mellom Trevi og Spansketrappen.

Residenza Al Saraceno

Nå gjenstår hotell en natt på returen.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 07-06-15 kl 00:02.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-15, 10:36   #28
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hotell i Roma

...og der landet vi på Royal Pantheon Suite, med familiesuite på toppen og full utsikt til Pantheon rett utenfor. Satser på at vi får et fint opphold begge steder.

Takker for øvrige tips. Og hvis noen har flere forslag til hvor vi bør ferdes og hva vi bør prioritere å se, så er det velkomment det.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-15, 11:45   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i Roma

Hva betaler dere for det? Fin beliggenhet! Vi skal til Roma i oktober og jeg kunne i grunnen tenke meg det, men vi skal være borte nesten en uke og med fire personer kan vi ikke betale en formue.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-15, 12:00   #30
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hotell i Roma

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hva betaler dere for det? Fin beliggenhet! Vi skal til Roma i oktober og jeg kunne i grunnen tenke meg det, men vi skal være borte nesten en uke og med fire personer kan vi ikke betale en formue.

Royal Pantheon? Betaler 2500,- for en natt i suite, ultimo juli.

Tommel opp for kommunikasjon med hotellet så langt. Sendte et par spørsmål sammen med bookingen, fikk svar etter 10-15 minutter.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-15, 12:01   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i Roma

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Royal Pantheon? Betaler 2500,- for en natt i suite, ultimo juli.

Tommel opp for kommunikasjon med hotellet så langt. Sendte et par spørsmål sammen med bookingen, fikk svar etter 10-15 minutter.

Hm. Bra for dere! Men dyrt for oss.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-15, 12:20   #32
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hotell i Roma

Ja, det blir vel fort noen kroner for en uke ...

Jeg fant ingen bedre priser for tidspunktet vårt, med mindre vi ville bo usentralt eller heller shabby. Mye ligger på 3-4k og oppover nå, gjerne for dobbeltrom som vi evt. må ha to av, så jeg ble happy da jeg fant dette. Totalt blir det jo rundt 9k for de tre nettene vi skal ha i Roma til sammen., og da føler jeg som sagt ikke at vi har veltet oss i luksus og valgt dyrere enn nødvendig. Roma er så langt den storbyen med dyrest overnatting av det vi har vært ute og reist de siste årene, men om det er normalen eller tilfeldig, det vet jeg ikke.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no