Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bergen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-20, 23:27   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.020
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Bergen

Vi planlegger litt småturer hist og her nå i ferien, og tenker å ha et par dager i Bergen bl.a.
Vet noen om Akvariet er åpent nå i disse virus-tider?
Hva annet kunne vært kjekt for to gutter på 10 år og oppleve?
Foreldrene er relativt altetende. Har dere tips om rimelige, men behagelige overnattinger i nærheten også?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-20, 23:50   #2
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bergen

Akvariet er opent! Men med begrensa servering i kafeen.
Ellers er VilVite ganske spennande for barn i den aldersgruppa.
Det finns også Escape room og Fangene på fortet om dei syns det er kjekt med litt problemløsning.
Også er det ein klatrepark (Høyt og lavt) ved Nesttun.
Svømmehallen Ado Arena er også open igjen.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-20, 01:25   #3
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.020
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bergen

Hvor vrient er egentlig Escape Room og Fangene på Fortet?

Tusen takk for svar forresten.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-20, 07:36   #4
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bergen

Fangene på fortet har egne oppgaver/rom tilpassa barn og dei arrangerer barnebursdagar. Så det trur eg ikkje blir for vanskelig for 10-åringar!.

Escape Room har eg ikkje prøvd sjølv, men eg ser på nettsidene at dei skriv at det er for vanskelig for barn under 10 år. Så 10 år er kanskje litt på grensa?
Dei har også noko nytt i år som heiter CityHunt der du skal vere kriminaletterforsker utendørs i Bergen:
https://www.escapebryggen.no/nyhet-cityhunt

Her har dei prisar for barn, så eg går ut frå at det då passar for 10-åringar også! Syns dette såg veldig spennande ut og lurar på om eg skal ta egne barn med meg på dette.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-20, 08:12   #5
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.382
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bergen

På Fløyen er det fine klatre/lekeområder for de som liker sånt. Man kan gå opp, eller ta Fløybanen. Det går også en liten båt til Fiskerimuseet i Sandviken, de har helt nye utstillinger og flere aktiviteter for barn, tror også de låner ut kajakker til små og store.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-20, 08:29   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.631
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bergen

Jeg kan anbefale Nordnes sjøbad også ved fint vær.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-20, 09:46   #7
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.915
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergen

Jeg vil også anbefale Fløyen. Ta banen opp og gå den lille turen bort til klatreparken. Fin utsikt og morsomt å leke.

Dere bør gå en tur på Bryggen og se mellom de gamle husene.

Gamle Bergen er kanskje det mest barnevennlige museet. Men om de er litt historisk interessert så er Bryggen museum også bra.

Fiskerimuseet er også gøy.

Og om dere har tid så er Troldhaugen fint. Men litt mer kronglete å komme seg til med kollektiv. De har gode opplegg for barn også.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-20, 10:19   #8
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bergen

Du har fått masse tips allerede. God tur og velkommen til Bergen! Vi skal være en del turister i egen by i år.

Naturhistorisk museum er også verdt å sjekke ut. De hadde nyåpning i fjor, etter grundig oppussing og restaurering.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-20, 13:37   #9
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergen

Jeg hadde ikke prioritert Akvariet, for å være ærlig. Jeg er oppvokst i Bergen og var der mye som barn, men jeg synes det har tapt seg med mindre det har skjedd veldig mye der siden 2014. Du har fått masse gode forslag, i tillegg synes jeg Museumshagen har blitt veldig fin (og har gode skillingsboller i kafeen hvis den er åpen nå), og Nygårdsparken hadde også fått en oppsving, oppdaget vi i fjor. Klatreløypen på Fløyen likte min da åtteåring veldig godt i høstferien, og nå er kanskje køene til Fløibanen mer overkommelige enn de pleier å være om sommeren. Ulriken synes jeg også er veldig flott, og kanskje en mer spennende bane å ta siden den "henger" i luften. Mine unger elsker å henge i byparken og på Festplassen og sånt også, de er riktignok yngre enn dine. Bergen, altså.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-20, 13:39   #10
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.020
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bergen

Tusen takk for gode tips! Fløibanen er et must!
Vi har bil (fikk oss ny bil på søndag, yay!) så vi kommer oss lett rundt.
Det er mange år siden jeg selv var i Bergen, og har jo aldri vært med ungene..så det blir kjekt. Ligger den "julebutikken" på brygga enda?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-20, 13:46   #11
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bergen

Det gjer den Taien..

Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-20, 13:55   #12
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.020
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bergen

Ingling: Jeg vet ikke om JEG tør en bane som henger i lufta.. Jeg er pysete!
Gutta elsker alt med dyr/fisk/fugl så vi må nok ta en akvarie-tur uansett. Så mange gode tips! Gutta gleder seg vilt og det gjør egentlig jeg også. Nå må vi bare finne en ok overnatting.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-20, 13:55   #13
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.020
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bergen

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Det gjer den Taien..

Juhu!! Da vet jeg hvor jeg skal!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-20, 14:19   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.331
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bergen

Skillingsboller på bryggen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-20, 15:22   #15
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.518
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergen

Vi skal også til Bergen noen dager i sommer, og vi må nok i akvariet vi også.

Hva er julebutikken?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-20, 16:25   #16
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bergen

Akkurat det det høyres ut som Input. Butikk full i julepynt og slikt. Har så vidt vert innom når eg skal ha tak i nokre spesielle julekuler.

Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-20, 20:05   #17
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.020
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bergen

Jeg husker at det var rådyrt i den butikken, men de hadde masse annerledes julepynt.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-20, 20:13   #18
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.810
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bergen

Jeg så en film i dag om et stort lekeanlegg i Nygårdsparken. Det så gøy ut også for store barn.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-20, 08:34   #19
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.382
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bergen

Stemmer for tid på Naturhistorisk og Nygårdsparken også, derfra kan dere stikke innom Møhlenpris, før det evt. skifter navn. Er det ikke en bystrand nedenfor BI-bygget også?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-20, 08:47   #20
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.915
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergen

Istemmer Nygårdsparken og Naturhistorisk museum. Det er blitt veldig fint.

Selv om Akvariet er slitent så likte mine det godt da de var små. Og det er en fin tur ut dit.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no