Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reise i disse korona-tider?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-20, 13:28   #401
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Jeg lurer på hvor mange av de som trosser reiserådene fordi de på død og liv må til syden som kommer til å overholde karantenen når de kommer tilbake? Noe sier meg at det ikke er så veldig mange av dem.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 13:29   #402
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.705
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg lurer på hvor mange av de som trosser reiserådene fordi de på død og liv må til syden som kommer til å overholde karantenen når de kommer tilbake? Noe sier meg at det ikke er så veldig mange av dem.

Det tror jeg du har rett i.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 13:37   #403
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Det ser ut til at hele familien på fire må reise til Polen i september. Nær familie gifter seg. Jeg har hele tida tenkt at det naturlige ville være å utsette men når brudeparet ikke tenker det så ser jeg ikke noe alternativ til å reise. Dessverre.

Planen var opprinnelig å ta en uke, leie leilighet, og utforske Warszawa. Flybillettene er dyre, overnatting relativt billig enda. Men jeg har oppfattet det sånn at Polen har maskepåbud. Hvor kult er det egentlig å være turist da?

Hva ville FP-orakelet ha gjort?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 13:51   #404
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.551
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Man har krav på å få igjen pengene når flyet er kansellert.
Vi fikk avslag fra Turkish, med tips fra reisebransjen om å bare sende en mail til Turkish om at vi vil kontakte forsikringsselskapet som da vil gå rettens vei. Én jeg kjenner gjorde det, og pengene kom på konto dagen etter. Uansett så har man krav på pengene og har retten på kundens side.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 14:00   #405
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg er i en Facebookgruppe for mennesker med feriebolig der mine foreldre har leilighet. Og det er ganske mange som tripper etter å reise.

Jeg syns vel det er ganske rart at folk tør å reise uten reiseforsikring som dekker korona relaterte utgifter. Havner du i respirator eller må hentes hjem til Norge, så koster det fort veldig mye penger. Selv om smitten er lav akkurat nå på feriestedet, så har man jo ikke noen garantier for at andre turister ikke er smittet.

Ja, enig, men reiser man i EØS-land har man jo uansett krav på helsehjelp av kvalitet de innfødte får. Men ikke en risiko jeg er interessert i personlig.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 14:01   #406
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Det ser ut til at hele familien på fire må reise til Polen i september. Nær familie gifter seg. Jeg har hele tida tenkt at det naturlige ville være å utsette men når brudeparet ikke tenker det så ser jeg ikke noe alternativ til å reise. Dessverre.

Planen var opprinnelig å ta en uke, leie leilighet, og utforske Warszawa. Flybillettene er dyre, overnatting relativt billig enda. Men jeg har oppfattet det sånn at Polen har maskepåbud. Hvor kult er det egentlig å være turist da?

Hva ville FP-orakelet ha gjort?

Har vel litt troen på at ting har roet seg i september? #åptimist

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 14:01   #407
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Hva ville FP-orakelet ha gjort?

Ventet med å bestemme meg. Gitt beskjed til arrangør om at dere forholder dere til UDs reiseråd, og at det pr nå ikke er tilrådelig å reise. Hvis reiserådene endres, så ser dere hvor mye billettene koster da, og tar stilling til om dere da har råd til det.

Vi har en konfirmasjon som skulle vært arrangert den 25. april. Men da var det ikke lov til å samle det antall personer som vi hadde invitert. Så nå venter vi på at 1) det skal bli lov å samle inntil 50 personer i private sammenkomster og 2) familien nordpå tør å reise til smitteområdene i Oslo.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 14:04   #408
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Å jeg leste forresten feil. At flybillettene var billig og overnatting dyrt. Dere får ikke refundert flybillettene fra reiseforsikring om dere bestiller de nå i alle fall. Det er viktig å ha med seg. Jeg er ellers enig med Tjorven.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 14:23   #409
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Jeg hadde is i magen og håpet Danmark åpnet grensene før jeg skulle nedover. Når Danmark åpner, kansellerer SAS flyavgangen. Jeg satt 3 timer i chatkø, og 1,5 time i telefonkø for å få nytt fly dagen etter... Håper virkelig de ikke kansellerer igjen.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 14:24   #410
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.


Hva ville FP-orakelet ha gjort?

Vente og se. Polen har mye smitte nå. Flybillettene blir nok gjerne veldig dyre.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 14:31   #411
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Vente og se. Forventningsstyrt brudeparet på at det er ganske stor sannsynlighet for at man ikke kommer.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 15:04   #412
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Dette skal tydeligvis bli gøy.

Flyet ned er kansellert. Når jeg går inn på nettsiden der det står kansellert fly har du muligheten i menyen til å "kreve penger tilbake". Når jeg går inn på den er det bare en mulighet til å kreve Cash Points.

Jeg fant et telefonnummer, men der ble jeg satt over til det engelske fordi det var for lang ventetid på det norske. Og det er ingen epostmulighet. Chatroboten deres skjønner tydeligvis ikke ordet epost.

Noen som har noen gode råd for å faktisk komme i kontakt med Norwegian? En epost eller annen mulighet til å la dem ta kontakt når de hadde tid hadde vært greit.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 15:07   #413
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vente og se. Polen har mye smitte nå. Flybillettene blir nok gjerne veldig dyre.

Jeg har forstått det som at situasjonen i Polen har vært lik Norge. Har det endret seg?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 15:24   #414
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.


Noen som har noen gode råd for å faktisk komme i kontakt med Norwegian? En epost eller annen mulighet til å la dem ta kontakt når de hadde tid hadde vært greit.

Har du prøvd via FB? Jeg vet ikke altså, men mange kan nås enten ved å legge inn innlegg eller bruke Messenger.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 15:26   #415
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Har du prøvd via FB? Jeg vet ikke altså, men mange kan nås enten ved å legge inn innlegg eller bruke Messenger.

Jeg tror Toffemannen kom gjennom til Norwegian på kundechatten deres, OG fikk refundert penger.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 15:47   #416
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg lurer på hvor mange av de som trosser reiserådene fordi de på død og liv må til syden som kommer til å overholde karantenen når de kommer tilbake? Noe sier meg at det ikke er så veldig mange av dem.

Med mindre man har et hus i en eller annen syden som man MÅ se til så fatter jeg ikke at man ikke bare kan holde seg der det er greit å være i år. Vi dævver ikke av å være i Norge en sommer.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 15:49   #417
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Med mindre man har et hus i en eller annen syden som man MÅ se til så fatter jeg ikke at man ikke bare kan holde seg der det er greit å være i år. Vi dævver ikke av å være i Norge en sommer.


Enig. Jeg skjønner det er kjipt når man har gledet seg til og planlagt ferie, vi synes også det, men det er tross alt et skikkelig luksusproblem.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 15:51   #418
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Toffskij: kan du spørre om det var chatboten eller om det er mulig å chatte med et menneske? På et tidspunkt skrev jeg «du er dum» til chatboten. Og da svarte den « det er leit at du føler det slik» så den har de tydeligvis vært forberedt på.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 15:52   #419
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Dette skal tydeligvis bli gøy.

Flyet ned er kansellert. Når jeg går inn på nettsiden der det står kansellert fly har du muligheten i menyen til å "kreve penger tilbake". Når jeg går inn på den er det bare en mulighet til å kreve Cash Points.

Jeg fant et telefonnummer, men der ble jeg satt over til det engelske fordi det var for lang ventetid på det norske. Og det er ingen epostmulighet. Chatroboten deres skjønner tydeligvis ikke ordet epost.

Noen som har noen gode råd for å faktisk komme i kontakt med Norwegian? En epost eller annen mulighet til å la dem ta kontakt når de hadde tid hadde vært greit.

Jeg kom igjennom på telefonen til Norwegian i forrige uke. Norsk kundesenter, svensk saksbehandler. Mellom 8-17 tror jeg de har åpningstider.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 16:02   #420
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Det var så mye kø at jeg ble satt over på den engelske. Og snakket med en indisk dame som insisterte på at det var en link på nettsiden som ikke var der.

Skal kose meg med dette i morgen tenker jeg

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no