Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reise i disse korona-tider?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-20, 16:25   #421
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.811
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Toffskij: kan du spørre om det var chatboten eller om det er mulig å chatte med et menneske? På et tidspunkt skrev jeg «du er dum» til chatboten. Og da svarte den « det er leit at du føler det slik» så den har de tydeligvis vært forberedt på.



Har du forsøkt å skrive mail istedenfor epost?

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 16:38   #422
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg har forstått det som at situasjonen i Polen har vært lik Norge. Har det endret seg?

Ja. Leste om det i avisene forrige uke. Mer enn 20 000 smittede og ganske mange dødsfall.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 16:40   #423
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Med mindre man har et hus i en eller annen syden som man MÅ se til så fatter jeg ikke at man ikke bare kan holde seg der det er greit å være i år. Vi dævver ikke av å være i Norge en sommer.

Enig! Det er ikke greit å dra utenlands og risikere å dra med seg smitte hjem.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 17:42   #424
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.496
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Jeg har ringt norwegian, fikk god hjelp og fikk sendt krav om refusjon. Pengene kom ganske umiddelbart, mulig at jeg har hatt flaks.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 17:55   #425
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.916
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Det høres jo veldig positivt ut. Får satse på at jeg bare har vært uheldig i dag.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 20:30   #426
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Polen har langt mindre smitte og døde enn Norge, som også ligger veldig lavt. Selv om man tar høyde for lavere rapportering så virker Polen tryggere enn Norge nå. (Leste et sted at land med maskepåbud generelt kommer langt billigere unna enn de uten, det er visstnok by far det enkleste tiltaket man kan innføre).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 20:32   #427
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Ja, enig, men reiser man i EØS-land har man jo uansett krav på helsehjelp av kvalitet de innfødte får. Men ikke en risiko jeg er interessert i personlig.

Dette er snakk om Nord-Kypros, så er usikker på hvor mye hjelp man får. Kanskje ikke så lett å komme seg over grensen til sør dersom man er veldig syk.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 21:13   #428
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Noen som har noen gode råd for å faktisk komme i kontakt med Norwegian? En epost eller annen mulighet til å la dem ta kontakt når de hadde tid hadde vært greit.

Jeg googlet ca Norwegian kansellert tilbakebetaling og fant link, fikk bekreftelse på Mail, men penger har jeg ikke fått. Sendte 7. og 20. April.

https://www.norwegian.no/ipr/refund#...y=CANCELLATION

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 21:20   #429
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.496
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg googlet ca Norwegian kansellert tilbakebetaling og fant link, fikk bekreftelse på Mail, men penger har jeg ikke fått. Sendte 7. og 20. April.

https://www.norwegian.no/ipr/refund#...y=CANCELLATION

Da har jeg hatt flaks , for her ble flyet kansellert i løpet av mai en gang, og jeg fikk også pengene i mai.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 21:23   #430
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.151
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Polen har langt mindre smitte og døde enn Norge, som også ligger veldig lavt. Selv om man tar høyde for lavere rapportering så virker Polen tryggere enn Norge nå. (Leste et sted at land med maskepåbud generelt kommer langt billigere unna enn de uten, det er visstnok by far det enkleste tiltaket man kan innføre).

Ifølge WHO er det over 29000 smittede, og over 1000 døde i Polen per 14. juni.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 21:24   #431
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.916
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Det var på den linken jeg bare fikk tilbud om cash points. Men jeg skal prøve igjen i morgen

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 21:29   #432
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Ifølge WHO er det over 29000 smittede, og over 1000 døde i Polen per 14. juni.

Ja, og med 8 ganger Norges innbyggertall så er det lite.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 13:28   #433
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Norge:
Smittet: 8647. Per 100 000 innbyggere: 161
Døde: 242. Per 100 000 innbyggere: 4,5
Polen
Smittet: 30195. Per 100 000 innbyggere: 80 (halvparten av Norge)
Døde: 1272. Per 100 000 innbyggere: 3,4 (en del lavere enn Norge)
Sverige:
Smittet: 52383. Per 100 000 innbyggere: 518
Døde: 4891. Per 100 000 innbyggere: 48 (10 ganger så høyt som Norge)
Danmark:
Smittet: 12217. Per 100 000 innbyggere: 211 (mye mer enn Polen)
Døde: 598. Per 100 000 innbyggere: 10,3 (3 ganger så mye som Polen)

Så Polen bør være noe tryggere enn Norge, en god del tryggere enn Danmark og ENORMT mye tryggere enn Sverige.

Sånn per nå.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 13:33   #434
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Polyannas tall stemmer med mitt inntrykk. Jeg er ikke spesielt bekymret for å bli syk av å være i Polen. Flytur med flere mellomlandinger og obligatorisk munnbind er verre, både med tanke på smitte og med tanke på at jeg ikke liker å fly i utgangspunktet og jeg er redd det skal bli veldig tøft mentalt å gjennomføre det. Men usikkerheten er også knyttet til om det er lurt å bestille billetter nå. Reiserådet fra UD gjelder til 20. august. Dekker forsikringa avbestilling hvis vi bestiller billetter for september nå, og reiserådet deretter blir forlenget? Og bør vi droppe en ukes ferie fordi det er for mye restriksjoner til at byturisme er kult? Uff. Vente og se føles mest attraktivt også med tanke på egen flyskrekk, men er det dumt når billettene blir stadig dyrere?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 17:21   #435
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Jeg hadde ikke bestilt noe fly til Polen eller andre destinasjoner nå. Man kan vel ikke kreve at folk skal komme tilreisende til et bryllup i utlandet nå som alt er så usikkert?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 19:53   #436
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Jeg hadde ikke bestilt noe fly til Polen eller andre destinasjoner nå. Man kan vel ikke kreve at folk skal komme tilreisende til et bryllup i utlandet nå som alt er så usikkert?

Jeg synes ikke det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 20:05   #437
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Polyannas tall stemmer med mitt inntrykk. Jeg er ikke spesielt bekymret for å bli syk av å være i Polen. Flytur med flere mellomlandinger og obligatorisk munnbind er verre, både med tanke på smitte og med tanke på at jeg ikke liker å fly i utgangspunktet og jeg er redd det skal bli veldig tøft mentalt å gjennomføre det. Men usikkerheten er også knyttet til om det er lurt å bestille billetter nå. Reiserådet fra UD gjelder til 20. august. Dekker forsikringa avbestilling hvis vi bestiller billetter for september nå, og reiserådet deretter blir forlenget? Og bør vi droppe en ukes ferie fordi det er for mye restriksjoner til at byturisme er kult? Uff. Vente og se føles mest attraktivt også med tanke på egen flyskrekk, men er det dumt når billettene blir stadig dyrere?

Det er jo ikke gitt at UDs reiseråd endres og inkluderer Polen den 20. august.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 22:09   #438
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Jeg hadde også følt meg veldig usikker på det der.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 10:27   #439
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg googlet ca Norwegian kansellert tilbakebetaling og fant link, fikk bekreftelse på Mail, men penger har jeg ikke fått. Sendte 7. og 20. April.

https://www.norwegian.no/ipr/refund#...y=CANCELLATION

I går snakket jeg med flere som hadde fått penger tilbake, så jeg søkte litt, tenkte å ringe Norwegian. Men fant ny link for refusjon, fikk registrert begge reisene mine, og igjen kvittering tilbake på at refusjon var søkt. Merkelig, jeg har ventet tålmodig siden 7. April.

https://norwegian-no.custhelp.com/ap...tail/a_id/2084

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 10:51   #440
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Noen som vet hva forsikringsselskapet trenger av dokumentasjon på leie av hus og depositum?

Jeg har kontrakten som sier betingelsene, jeg har kvitteringene på betaling av depositum, og jeg har mail der utleier bekrefter avbestilling.

Holder det, tror dere?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no