Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Noen som kan forklare en strikkeoppskrift for meg?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-06, 12:53   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som kan forklare en strikkeoppskrift for meg?

Hei! Jeg driver å strikker tøfler (oppskrift fra Lille Rosin )

Jeg har strikket overdelen runt ankelen og midtfeltet (det som er oppe på foten). Nå skal jeg begynne å strikke på den delen som er bakest på foten mot helen igjen. Det står:

Sitat:

Sett m fra maskestopperen over på to pinner igjen, og sett til tråden i beg av omg = midt bak. Strikk de 24 m først på omg, strikk så opp 42 fra den ene siden av midtfeltet, strikk midtfeltets m, strik så opp 42 fra den andre sidan av midtfeltet, og strikk de sist 24 på omg = 150 m.

Skal jeg ta opp 42 masker fra siden av midtfeltet for så å strikke ved tærne, ta opp 42 masker fra siden av midtfeltet og siden strikke de siste bak igjen?

Noen som skjønte dette :???:

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 14:13   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare en strikkeoppskrift for meg?

Hvor mange masker har du totalt da?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 15:17   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare en strikkeoppskrift for meg?

Jeg tror jeg har fått det til riktig nå, det ser i vært fall greit ut Det er så greit når man skal tove også, da forsvinner alle småfeil.

Forresten et annet spørsmål. Bruker dere grønnsåpe eller vanlig vaskemiddel når dere tover?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 15:26   #4
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan forklare en strikkeoppskrift for meg?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hei! Jeg driver å strikker tøfler (oppskrift fra Lille Rosin )

Jeg har strikket overdelen runt ankelen og midtfeltet (det som er oppe på foten). Nå skal jeg begynne å strikke på den delen som er bakest på foten mot helen igjen. Det står:

Skal jeg ta opp 42 masker fra siden av midtfeltet for så å strikke ved tærne, ta opp 42 masker fra siden av midtfeltet og siden strikke de siste bak igjen?

Noen som skjønte dette :???:

Ja, det er akkurat slik du skal gjøre det. Strikk OPP 42 masker, strikk de maskene du har og strikk opp 42 masker igjen ETTER de du strikket i midten.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 15:26   #5
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan forklare en strikkeoppskrift for meg?

Og, jeg bruker grønnsåpe. Men vask tflene sammen med noen dongeribukser for best resultat.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 15:30   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare en strikkeoppskrift for meg?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Ja, det er akkurat slik du skal gjøre det. Strikk OPP 42 masker, strikk de maskene du har og strikk opp 42 masker igjen ETTER de du strikket i midten.

Takk Vimsen, da fikk jeg bekreftet at jeg hadde gjort riktig. Jeg er ikke så vant ved å strikke norske oppskrifter så noen ganger blir jeg litt usikker, ikke får jeg så mye hjelp av å spørre Pelenmannen heller

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no