Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Når begynte du å bli grå i håret?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Når begynte du å bli grå i håret?
Før jeg ble 20. 5 2,89%
I alderen 20-25. 13 7,51%
I alderen 26-30. 10 5,78%
I alderen 31-35. 24 13,87%
I alderen 36-40. 23 13,29%
I alderen 41-45. 20 11,56%
I alderen 46-50. 6 3,47%
I alderen 51-60. 2 1,16%
Har ikke begynt å bli grå - er i 20-åra. 0 0%
Har ikke begynt å bli grå - er i 30-åra. 13 7,51%
Har ikke begynt å bli grå - er i 40-åra. 54 31,21%
Har ikke begynt å bli grå - er i 50-åra. 3 1,73%
Har ikke begynt å bli grå - er eldre enn 60. 0 0%
Lille persille med krusete hår (brokkoli) 0 0%
Deltakere: 173. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-19, 10:36   #61
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynte du å bli grå i håret?

Var etter jeg fikk barn, men usikker på om det var før eller etter 30 de begynte å dukke opp.

Det har økt en del på de siste årene, men fortsatt er det hist og her. Jeg er mørkblond, så det synes jo ganske godt da.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-19, 12:21   #62
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Når begynte du å bli grå i håret?

Usikker på hva jeg skal svare. Fant det første grå hårstrået da jeg var i slutten av 20-årene. Nå er jeg i første halvdel av førtiårene og har litt grått spredt i håret, men ikke slik at folk pleier å legge merke til det (sier de, i alle fall). Har litt mer "samlet" grått ved tinningene, men det skjules stort sett under resten av håret.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-19, 17:42   #63
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når begynte du å bli grå i håret?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vel, i følge flere av artiklene jeg nå har lest (blant annet den lenket til over), så blir rødhårete oftest grå (eller hvit, da) før andre. Så man skal nok ikke ta ens eget hår som bevis for noe som helst. Jeg er også rødblond, og ble grå tidlig. Hos meg har det rødblonde blitt mørkere, samtidig som at jeg begynte å få hvite hår (eller det som kalles grå hår).

Grått hår er jo egentlig ikke grå hårstrå, men hvite hårstrå sammen med mørkere hårstrå. Da ser håret grått ut. Rødhårede har ikke det samme mørke håret sammen med det hvite, og det blir derfor ikke grått, men hvitt. Litt sånn som at blonde også får hvitt hår, men det syns ikke like godt.

Stemmer bra her og. Har to tanter med samme farge og de ble hvithårede mye tidligere enn brødrene med leverposteiene.
Ser at jeg har fått skikkelige striper med hvitt i tinningen og oppå toppen, noe som ikke syns så godt om jeg har håret løst som hvis jeg samler det i stram knute.
Regner med å bli helhvit når jeg nærmer meg 60.
Blondes have more fun?

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-19, 17:44   #64
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når begynte du å bli grå i håret?

Har ikke ork eller tid til å farte innom frisør eller vedlikeholde farging eller sveis heller, så jeg er litt hulder. Funker brillefint.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no