Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Rundt spisebord

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-23, 20:45   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rundt spisebord

Det har noen venner av oss i hvitt. Jeg visste ikke at det finnes i tre også. Liker det ganske godt. Skulle gjerne hatt enda nettere bein, men jeg liker det absolutt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 20:51   #22
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.561
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rundt spisebord

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Dette likte jeg også https://kalma.no/products/sophistica...ed-uttrekk-eik

Jeg endte med rektangulært bord fra samme forhandler.

For et nydelig bord!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 20:59   #23
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rundt spisebord

Vi har ett på 110 cm i diameter, og det er perfekt til hverdags for 4 personer. Med to ileggsplater er det plass til 8 personer. Er veldig glad i bordet, kjøpte brukt (gammelt) på Finn.no

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 21:32   #24
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rundt spisebord

Vi har akkurat fått rundt spisebord. Jeg har alltid ønsket meg det, men det har passet dårlig i huset vi hadde. Vårt bord er 120 cm i diameter, og er romslig til oss fire til hverdags. Vi kunne lett klemt inn 2-3 gjester.

Og så må jeg bare si at rundt bord hadde akkurat den effekten jeg håpte det hadde, sånn i tillegg til at jeg synes det er fint: Alle føles litt nærmere hverandre rundt bordet, og vi ser hverandre bedre. Det gjør noe med stemningen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 22:15   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rundt spisebord

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ulempen med rundt spisebord er vel at ileggsplater må oppbevares et annet sted enn inni/under bordet.

Det ikea-bordet vi har har klaffer under bordplaten. Og en veldig enkel mekanisme for å få klaffene ut.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 22:18   #26
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rundt spisebord

Skovby SM33 er helt genialt, men utenfor vårt budsjett. https://www.bohus.no/bord/spisebord/...hoCuIcQAvD_BwE

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 22:18   #27
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rundt spisebord

Vi har rundt bord på 130 cm, og vi 4 har fint plass til et par tre gjester i tillegg. Vi har et fra Kristensen og Kristensen. Jeg finner ikke bilde av det nå, men det har ganske massiv fot, så du ville sikkert ikke likt vårt, men de har mange andre fine modeller også.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 22:51   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rundt spisebord

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi har akkurat fått rundt spisebord. Jeg har alltid ønsket meg det, men det har passet dårlig i huset vi hadde. Vårt bord er 120 cm i diameter, og er romslig til oss fire til hverdags. Vi kunne lett klemt inn 2-3 gjester.

Og så må jeg bare si at rundt bord hadde akkurat den effekten jeg håpte det hadde, sånn i tillegg til at jeg synes det er fint: Alle føles litt nærmere hverandre rundt bordet, og vi ser hverandre bedre. Det gjør noe med stemningen.

Så kjekt å høre! Vil du fortelle eller vise hvordan det ser ut?

I vårt «nye» hus vil stue og kjøkken være veldig kantete og rektangulært i looken, så et rektangulært bord vil understreke dette ytterligere. Så et rundt jord vil bryte opp på en bra måte. Og det sosiale ved det er også er stort pluss!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 22:53   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rundt spisebord

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Vi har rundt bord på 130 cm, og vi 4 har fint plass til et par tre gjester i tillegg. Vi har et fra Kristensen og Kristensen. Jeg finner ikke bilde av det nå, men det har ganske massiv fot, så du ville sikkert ikke likt vårt, men de har mange andre fine modeller også.

Jeg liker forsåvidt det med rund søylefot som Pøblis viser, men jeg føler fort at de kraftige bordbeina ser veldig dominerende ut. Men man ser jo oftest ikke bordet fra siden, slik som på bilder.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 23:54   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rundt spisebord

Så gjennom alle de runde bordene på Bohus. Jeg likte best det billigste, jeg. Det var jo praktisk.

https://www.bohus.no/bord/spisebord/...isebord-o130-1

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-23, 09:00   #31
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rundt spisebord

Vi kjøpte vårt bord på Finn, men det ligner litt på dette:



Vårt har hvite ben og bordplaten er større.

Jeg anbefaler bord med bena ut fra midten (og ikke helt ut til kanten) eller med sokkel i midten. Det gjør plasseringen rundt bordet mye lettere.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-23, 09:39   #32
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rundt spisebord

Fint bord! Og jeg ser absolutt poenget ditt!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-23, 14:51   #33
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rundt spisebord

Jeg har et rundt spisebord fra svenske Stolab i heltre bjørk som jeg elsker. Det er 115 cm i diameter og jeg har fire ileggsplater som gjør at jeg har plass til mange! Ser at de har sluttet å selge det jeg har med ben i midten. Men har hendt jeg har sett noen selge brukt på Finn.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no