Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ny fordomstråd - landsdeler!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-13, 12:20   #61
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Forholdet til avstand er ganske morsomt. Svigerfar var såre fornøyd med å få time hos en tannlege i nærheten. 6 mil, hva er vel det? Det er bare en times kjøring.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:29   #62
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Angående avstand: Jeg husker hvor full i flir jeg ble da vi var på sånn fødselsforberedende kurs på Ullevål. Særlig fedrene var veldig opptatt av dette med transportfødsel og om de kunne kjøre på rødt om det hastet, og hva om det var RUSH?? Vi bodde vel med (den gang) 4 sykehus inneinfor en 20 minutters radius! De forstod overhodet ikke poenget da jordmor prøvde å påpeke at transportfødsel nok var mer av en problemstilling der det kunne være TIMER til neste sykehus...

En liten avsporing.. men det er faktisk i Oslo at antallet transportfødsler er høyest, vurdert i forholdt til antall fødsler. Sannsynligvis pga stor pågang på fødeavd. at de blir bedt om å vente, at de feilberegner for de bor jo tross alt så nært. De driver på med en kartlegging av hva årsakene er. Men litt overraskende er det jo.

__________________
Say you don't want it
This circus we're in
But you don't you don't really mean it
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:30   #63
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Forholdet til avstand er veldig morsomt for en nordmann i Danmark. De blir jo helt sjokkert over sommerhuse som ligger timers kjøring fra der man bor. Og vi var en gang sammen med et par fra Århus i bryllup i Sileborg. De hadde bestemt seg for å gjøre en langhelg av det når de likevel skulle kjøre ut på landet. Det er 45 min. kjøring.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:36   #64
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja! Varmegradene! Dette høres akkurat ut som min familie. Og det er jo aldri dårlig vær i Ålesund! De passer på å ringe når de har bra vær og det regner østpå, slik at de kan fortelle at hos dem, der er det jo alltid strålende. Og det regner jo hver gang de er i Oslo.

Pappa flyttet derifra når han skjønte at hvis han ble boende kom mammaen hans til å komme på besøk hver eneste dag, og bli sittende i mange timer og skravle.

Nei nei, det er i Oslo det er dårlig vær. Alltid! Det er spesielt en tante som bestandig fremholder at det regner når de er i Oslo. Hver gang!

Dette, samt evinnelig sofatrykking i nærmere 30 grader, kun avbrutt av hyppige måltider, kan jeg fint leve med. (Spesielt etter å ha vært ute og luftet meg under en klar stjernehimmel, mellom høye fjell. )

Gnålet om hvor fælt det er å bo i Oslo, gjør meg derimot paddesur. At man ikke kan la barn vokse opp der osv... For en drøy ting å si til en som har vokst opp i Oslo, og fremdeles bor der, med barn og det hele. Selv kunne jeg ikke tenke meg å bo på Sunnmøre, men det ser jeg ingen grunn til å flagge overfor dem som bor der.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:39   #65
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Det finnes en annen type nordlendinger også. De prater så lavt at de nesten hvisker, og de prater med en masse luft i stemmen både på inn- og utpust. De begynner gjerne en setning med å prate på innpust.

Det høres ut som Atle Antonsens sameskikkelse, om noen husker den.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:40   #66
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Nei nei, det er i Oslo det er dårlig vær. Alltid! Det er spesielt en tante som bestandig fremholder at det regner når de er i Oslo. Hver gang!

Dette, samt evinnelig sofatrykking i nærmere 30 grader, kun avbrutt av hyppige måltider, kan jeg fint leve med. (Spesielt etter å ha vært ute og luftet meg under en klar stjernehimmel, mellom høye fjell. )

Gnålet om hvor fælt det er å bo i Oslo, gjør meg derimot paddesur. At man ikke kan la barn vokse opp der osv... For en drøy ting å si til en som har vokst opp i Oslo, og fremdeles bor der, med barn og det hele. Selv kunne jeg ikke tenke meg å bo på Sunnmøre, men det ser jeg ingen grunn til å flagge overfor dem som bor der.

Summøringer liker varme stuer, kaker og tror de har bra vær hele tiden. Jeg kan skrive under på den. Jeg opplever dem også som veldig stolte av sitt eget og egentlig ikke spesielt interresert i hvordan det er i andre deler av landet.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:40   #67
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Hvor mange ER vi med familie/svigerfamilie på sunnmøre, egentlig??

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:42   #68
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Jeg har ikke min nærmeste familie på Sunnmøre, men jeg har store deler av den perifere(nære) familien på Sunnmøre. Som i halvparten.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:43   #69
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Alle har et søskenbarn på Sunnmøre.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:45   #70
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvor mange ER vi med familie/svigerfamilie på sunnmøre, egentlig??

Og har vi alle samme familie?

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:45   #71
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Hva er det som er likheten sunnmøringer og tomflasker?
De finnes overalt.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:47   #72
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Jeg er ganske sikker på at man kan måle økt telefontrafikk mellom Sunnmøre og Østlandet på dager der solen skinner i vest og regnet høljer i øst.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:53   #73
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Vi har jo den flotte sommaren i 94 friskt i minne.

Den husker jeg også!

I dag skal det regne i Oslo før det regner her, ser jeg. Tenk at Tallulah har sunnmøring i seg.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:54   #74
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Jeg har også sunnmørsfamilie, men det må være en latsabbslekt for det pleier ikke å være så mye hjemmebakte kaker. Det har jeg bare opplevd i et bryllup der omtrent samtlige kvinnelige gjester hadde med hjemmebakt kake, og senere på besøk hos paret der det var nybakte kaker en helt vanlig tirsdag. Vilt! Det jeg hang meg mest opp i der, var at damene satt i en gruppe og mennene i en annen. Kjedelig ass.

Jeg prøver å komme på fellestrekk hos mennesker jeg har møtt fra forskjellige deler av landet, men kommer ikke på så mye annet enn dialekten. Jeg har alltid jobbet sammen med mennesker fra hele Norge, men spesielt mange trøndere. Ingen av dem minner om hverandre, og ingen av dem har (hatt) bart heller.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:54   #75
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Jeg er kvart Sunnmøring og har vel en 200 tremeninger spredd rundt på Sunnmøre. Og nå skjønner jeg plutselig hvorfor pappa alltid har 40 grader i stua. Det er tydeligvis en del Sunnmørsting som er genetisk betinget. (Og det er et par andre ting ved den delen av slekta som jeg plutselig innser handler om Sunnmørsgener og ikke familietrekk. )

Ellers er jeg vel en klassisk Osloboer, som ikke har så mye formeninger om hvordan resten av befolkningen er. Bortsett fra Bergensere og Nordlendinger, men de er jo stort sett så synlige i landskapet at de er det umulig å ikke ha en mening om.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:56   #76
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Summøringer liker varme stuer, kaker og tror de har bra vær hele tiden. Jeg kan skrive under på den. Jeg opplever dem også som veldig stolte av sitt eget og egentlig ikke spesielt interresert i hvordan det er i andre deler av landet.

Jeg kan love deg, vi har ikke varmt hus. Jeg sitter ofte med pledd i stuen i stedet for å skru opp varmen. Kaker lager jeg heller ikke mange av, og både jeg og mannen er veldig rause både på den ene og den andre måten. Er jeg ikke sunnmøring likevel?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 13:18   #77
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

En observasjon jeg ikke vet om er generell, men jeg har lagt merke til den hos flere på Sunnmøre: Når man sitter og koser seg med å snakke om andre (det gjøres jo overalt og slett ikke bare på Sunnmøre), så er det sett på som både vanlig og ok å snakke om hvor mye penger de har, gjerne veldig tidlig i samtalen. Litt sånn "ja, han Harald, han har kjøpt nytt hus, han er jo tjukk i pengar han, 10 millionar tjente han i fjor!", og for meg er det helt for der jeg kommer fra (lenger sør, mer bibelkyst), så er det et utenkelig og nesten unevnelig tema. Men der kan man til gjengjeld godt snakke om folk som stikker seg ut: "ja, han Harald, han skal no ikkje ha det som andre folk, heise stort det huset han sku' byggja seg! Og med glasert takstein og alt muleg!".

Litt usikker på hva som er tilsvarende kaffeprat her i traktene? Sjelden jeg er i kaffebesøk her, gitt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 13:20   #78
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

"Jeez, Ed Hardy-sko, ass!"
kanskje?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 13:27   #79
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hah. I could say quite a lot.

Hva med ?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Selv kunne jeg ikke tenke meg å bo på Sunnmøre, men det ser jeg ingen grunn til å flagge overfor dem som bor der.

Pappa, den utflyttede sunnmøring glefser til på dette hver gang og forteller hvorfor han ikke vil bo der.

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Og har vi alle samme familie?

Jeg tror dette er beviset for at sunnmøringer faktisk er sånn!

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Tenk at Tallulah har sunnmøring i seg.

Født i Ålesund, til og med!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Litt usikker på hva som er tilsvarende kaffeprat her i traktene?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

"Jeez, Ed Hardy-sko, ass!"
kanskje?

Vi disser østkanten/vestkanten.


Neida.

Jeg tror kaffepraten i Oslo ikke blir helt slik fordi det er så mange som er innflyttere, og man får derfor ikke helt det samme sladderpotensialet. Med gamle venninner er det selvsagt litt av det, men ellers er det mye kulturopplevelser, "lett" lokalpolitikk og reiser det snakkes om.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 13:31   #80
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Det med kaffeprat er jo åpenbart en generasjonsgreie også. Det er nok en annen kaffeprat hos de på 60-70+ her i Oslo også, vil jeg tro, men jeg kjenner den ikke godt nok til å kunne parafrasere den.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no