Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ny fordomstråd - landsdeler!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-13, 16:51   #101
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Jeg elsker sånne utbrudd! På nordnorsk vel å merke. Blir ikke like mye schvung over det på østlending gitt.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 17:13   #102
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Slik kan en meningsfull samtale mellom to sørlendinger fortone seg:
-"Javeeel"
-"Javeel"
-"Edde bare greit?"
-"Kankje klage"
-"javeel"
-"å drive du me for tia?"
-"nei"*pause* "ikke så møe i gronnen"
-"å du da? "
-" ikkje så møe"

Dette kan gjerne innlede en samtale hvor man etter hvert kommer fram til at den ene nettopp har levert doktoravhandling og den andre har startet opp en ny bedrift.

Spot on!

Jeg fikk en henvendelse fra en sørlending, han skulle reparere ett gulv, så han trengte litt varer til dette. "Ok, hva slags type gulv er dette" (jeg tenkte enebolig max 20 kvm).
"E må gjør no medde, men sliter me å vite ka". Jeg spurte mine sedvanlige spørsmål og det kom frem etterhvert at dette gulvet var på 3.500 kvm.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 17:16   #103
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men vil ikke det også variere med sted? Eller kjenner jeg bare usedvanlig mange uoppdragne nordlendinger uten sosiale antenner (alle fra samme lille sted ute i havgapet)?

Om du refererer til det stedet jeg vet om så må jeg bare si at jeg ikke oppfatter folket som uoppdragen uten sosiale antenner altså. Ikke har jeg hørt en eneste si at ting er "fette kjedelig" på møter heller.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 17:26   #104
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Artig tråd, og jeg tror jeg dør litt på meg av Kirsebær sitt juleselskap.

Noen ganger har jeg fått fordommene mine godt bekreftet. Som halvtrønder, så er det f.eks kun under mange, lange sommeropphold i trøndertraktene, at jeg har fått servert karsk med heimert på fest, for å si det slik.

Og etter å ha studert med folk fra Sunnmøre, så er det og kun på handletur med ei av disse, at jeg har opplevd noen prute høylydt på Nordli, og det, til alt overmål, over prisen på en Bibel.

De bergensere jeg kjenner, de høres i en foramling, for å si det slik, men så er de også så tvers igjennom skjønne, alle bergenserne jeg kjenner, så det er dem tilgitt.

Jeg kjenner mye folk fra nord i landet, inkludert min svigermor, men ingen av dem har bannet som en bryggesjauer i min hørerekkevidde i hvertfall, så def blir ikke fordommer oppfylt for min del.

Og siden vi er inne på Bergen. Jeg var sammen med en fyr fra Bergen i et par år - det tok mange besøksturer til Bergen, før jeg endelig fikk oppleve det regnet som de påstår er evig og ustanselig. Det var nesten litt skuffende hvor mye solskinn og varme jeg fikk med meg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 17:29   #105
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Man kan gjerne si at folk på innlandet er veldig trauste, men litt urettferdig er det, for hvis de kan spare kr 2,50 på en vare til 3.500, så hiver de seg rundt og kjører gjerne fra Koppang til Hamar i en fei. Penger spart er penger tjent.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 18:25   #106
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Man kan gjerne si at folk på innlandet er veldig trauste, men litt urettferdig er det, for hvis de kan spare kr 2,50 på en vare til 3.500, så hiver de seg rundt og kjører gjerne fra Koppang til Hamar i en fei. Penger spart er penger tjent.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 19:59   #107
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Jærbønder hiver seg ikke så fort rundt, og de liker seg best hjemme.
Ungkaren skulle på ferie for første gang, og tok med mora. De kjørte over suleskard, og kom til Valle, der spiste de middag, før de reiste hjem igjen.

Ei annen kom seg til Kristiansand før hun hev seg på første toget besto er igjen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 20:04   #108
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Du har hørt den om rekrutt Rogalending som skulle hoppe i fallskjerm? Han fikk beskjed om å telle til ti, og dra i snoren. Rogalendingen mente at det skulle han nå klare, og hoppet ut - og gikk i bakken så det sang.

Sersjanten kom febrilsk løpende og lurte på hva som skjedde siden fallskjermen ikke løste seg ut. Da han kom frem til krateret, hørte han høyt og klart: "FIIIRA!"


__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 20:07   #109
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Jeg er forresten gift med en sørlending
som egentlig oppfyller alle fordomskriteriene for bergensere.



Jeg har mobbet sørlending-svigerfamilien for det der "javel"-greiene helt siden jeg var på butikken og ble vitne til to personer som møtte hverandre og utvekslet følgende samtale før de gikk videre:
"Javel"
"Javel"



Når svigermor ringer, så sier jeg typisk: Å hei, svigermor! (insert navn, selvfølgelig)
Så svarer hun, hva tror dere?


Javel.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 20:12   #110
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.871
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Jeg kjenner ikke en eneste sunnmøring så halve tråden går meg litt hus forbi. Jeg er ellers litt overrasket over at det visstnok er vanlig med slike kraftuttrykk når man er nordfra. Som (riktignok utflyttet) nordlending selv kjenner jeg meg i allefall ikke igjen. Jeg har aldri noensinne brukt noen av uttrykkene som nevnes i denne tråden, eller noen i nærheten engang. Det er også veldig sjelden jeg hører voksne mennesker generelt snakke slik.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 20:15   #111
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Å, jeg elsker sørlendinger! En venninne av meg (også rogalending) satt på kafé i Kristiansand og overhørte følgende "Æ liår'ke de der rogalendingene! De prater så sakte!" Med trykk på hver eneste vokal.

Og sier de sånt som "Å, er du dattera hosses si!" og mener "Å, er du datteren hennes?"

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 20:40   #112
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

En tidligere kollega fra Voss, jobbet på Haukeland og skravlet i vei da hun stelte en eldre, finfrue med dannet dialekt fra Fana, hvorpå fruen underveis skyter inn "De har en aldeles nydelig dialekt, men jeg aaaaaner ikke hva De sier."

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 20:42   #113
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg kjenner ikke en eneste sunnmøring så halve tråden går meg litt hus forbi. Jeg er ellers litt overrasket over at det visstnok er vanlig med slike kraftuttrykk når man er nordfra. Som (riktignok utflyttet) nordlending selv kjenner jeg meg i allefall ikke igjen. Jeg har aldri noensinne brukt noen av uttrykkene som nevnes i denne tråden, eller noen i nærheten engang. Det er også veldig sjelden jeg hører voksne mennesker generelt snakke slik.

Pappa er utflyttet Bodøværing, og til vanlig ganske så moderert i språket. Men hvis han slår seg eller skal snekre noe, da kommer nordlendingen frem gitt.

Sitat ungene sist pappa skulle fikse noe hjemme hos oss: "Hørte du hva bestefar sa, mamma, mammaaa, bestefar har blitt gal! Mammaa, han har ikke lov å si sånn. Kjeft på han da, mamma.".

Nå får han bare fikse etter at ungene har lagt seg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 20:45   #114
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Som midlertidig utflyttet, nå tilbakeflyttet sunnmøring, må jeg si at jo, mye av det jeg ikke så før jeg flyttet, ser jeg klarere nå. Jepp, hepp.

Bortsett fra det med 40 grader i stua da. Man bruker jo heller pledd, så slipper man bruke penger på oppvarming. (sier jeg her jeg sitter under pleddet mitt... jeg sitter alltid under pleddet mitt...mannen min synes nemlig at denne tempen er til å gå i t-skjorte i, så stort varmere har vi det gjerne ikke.)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 20:45   #115
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det var ikke uutdannede, ukulturelle folk jeg møtte heller, altså. Det f-ordet er om mulig enda eklere med e enn med i.

Jeg er dypt uenig.

Fitte kjedelig er stygt og vulgært, men slik fette har utviklet seg fremstår det som et forsterkende adjektiv, ikke et uttrykk for kjønnsorganet lenger.
På lik linje med jævla kjedelig, faenes kjedelig, drit kjedelig, mad kjedelig osv.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 21:15   #116
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvor mange ER vi med familie/svigerfamilie på sunnmøre, egentlig??



Ler gjenkjennende, bortsett fra temperaturen. Jeg fryser ofte hos svigerforeldrene mine.

Jeg husker ennå kultursjokket jeg fikk i min svogers bryllup, det var sikkert flere kaker enn gjester.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 21:21   #117
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Det er slike lydklipp som dette som bygger under fordommene at personer fra nord-Norge banner mye.


(Kilde: youtube.com)

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 21:29   #118
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Å, jeg elsker sørlendinger! En venninne av meg (også rogalending) satt på kafé i Kristiansand og overhørte følgende "Æ liår'ke de der rogalendingene! De prater så sakte!" Med trykk på hver eneste vokal.

Og sier de sånt som "Å, er du dattera hosses si!" og mener "Å, er du datteren hennes?"

Nei. Nei. Nå må du få det rett.
Å er du dattera hosses?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 21:30   #119
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Javeeeeel!

Å edde med dæ di padde? Æ æ å edår. Æ å. Javeeeel.

Fantastisk med bløde konsonantårr og alle vokalene. Og så sier vi (de) udforbi, henforbi og rondtforbi, som i utenfor, bortenfor og rundt omking. Det tok litt tid for mine foreldre å forstå alt det jeg etterhvert la meg til. Jeg snakker mye sørlandsk hjemme nå og med sørlendinger. Mer fint oslosk hvis jeg er på hjemlige trakter. Stort sett kauderveldsk.

Ja, også sier vi mye hun og han om ting, f.eks "han æ jo så fed" om en tøff/fin bil eller "æ vil ikke ta han" om "jeg vil ikke ta den" eller "jeg vil ikke ta telefonen".

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 21:31   #120
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Nei. Nei. Nå må du få det rett.
Å er du dattera hosses?

Svigermor sier hosseses. Men hun sier jo japaneser, ukrainija og baggUetter også da ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no