Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Måltidserstattere som smaker godt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-14, 12:16   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.934
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Måltidserstattere som smaker godt?

Noen som vet om måltidserstattere som ikke smaker dritt?

Jeg innser at jeg trenger noe i bakhånd. På grunn av sykdom så orker jeg ikke å lage meg noe særlig mat, samt at mat ofte ikke smaker godt og er fristende (da spesielt middag). Det gjør at jeg ofte tyr til brødmat og heller usunne ting å spise Det hele blir altfor ensidig, og jeg tenker at måltidserstatter kan være greia da det inneholder mye gode næringsstoffer. Det trenger ikke være et slankeprodukt, men det gjør ingenting om det er det. Fordi jeg så og si kan være i null aktivitet (igjen pga sykdom), så trenger jeg ikke mye næring pr. dag.

Jeg tåler ikke bl.a. hvete og rug, og har endel andre ting jeg må holde meg borte fra eller innta med forsiktighet.

Og det står ikke på herlige middager i heimen altså, for jeg har en mann som disker opp de lekreste retter. Det er bare det at smakssansene mine, kvalme og generelt sykdommen min som gjør at jeg ikke får ned noe særlig middagsmat.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 12:19   #2
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Måltidserstattere som smaker godt?

Jeg synes Herbalife sin med cappuccinosmak er god. Jeg blander den med 1/2 banan og en neve frosne bringebær. Og en dæsj med soyamelk i.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 12:19   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Måltidserstattere som smaker godt?

Jeg tror at alle smaker høgg på ett eller annet nivå.
Neseklype og bare å drikke det.
Jeg spiste InZone en periode for å få i meg næring, og så noe blåbærskit en annen gang.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 12:25   #4
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Måltidserstattere som smaker godt?

Dette er den beste jeg har smakt, ikke noe proteinsmak eller soya. Blander ut 2 måleskjeer med 3 dl vann, har oppi ca 1 dl frosne bær og 1 dl biola med bringebærsmak. Kjører til smoothie. For ekstra energi kan man slenge oppi 1 egg og f.eks. 1/2 avocado.
http://www.iherb.com/Naturade-Total-...6&sr=null&ic=1

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 12:32   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måltidserstattere som smaker godt?

Nutrilett-barene med peanøtt i er skikkelig gode faktisk.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 12:33   #6
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Måltidserstattere som smaker godt?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg tror at alle smaker høgg på ett eller annet nivå.
Neseklype og bare å drikke det.
Jeg spiste InZone en periode for å få i meg næring, og så noe blåbærskit en annen gang.

Ja altså, jeg klarer ingen av de bare ristet ut i vann. Smaker høgg!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 12:48   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måltidserstattere som smaker godt?

Alt av barer som påberoper seg å smake noe som kan minne om sjokolade er aldeles fantastisk, syns jeg.
Jeg bruker dem som erstatning for sjokolade da.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 12:50   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.242
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måltidserstattere som smaker godt?

Jeg ville gått på apoteket og sjekket ut Allevo. De har supper og småretter som smaker helt fint.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 00:46   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.934
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Måltidserstattere som smaker godt?

Takk for tips Det ble apoteket, da jeg ikke tåler søtstoff. Tenkte jo ikke på det i farten, men det er det jo mye av i måltidserstatter myntet på slanking. Apoteket har mye å velge i, og jeg har funnet noen smoothies fra Nutricia som smaker godt - og uten vond ettersmak. Dyre, men vel verdt det. Godt å ha noe ordentlig næring når jeg ikke orker å lage noe eller ingenting frister.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 01:01   #10
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måltidserstattere som smaker godt?

Eg liker godt Lärabar som eg kjøper på iHerb. Dei er søta med dadler, og i stor grad basert på nøtter. Favorittsmaken min er den grønne med eplesmak og den lilla Cherry-eit eller anna. Dei har kun naturlege ingredienser.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 17:30   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Måltidserstattere som smaker godt?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg liker godt Lärabar som eg kjøper på iHerb. Dei er søta med dadler, og i stor grad basert på nøtter. Favorittsmaken min er den grønne med eplesmak og den lilla Cherry-eit eller anna. Dei har kun naturlege ingredienser.

Lärabar er veldig enkelt å lage selv altså.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 18:14   #12
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Måltidserstattere som smaker godt?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Takk for tips Det ble apoteket, da jeg ikke tåler søtstoff. Tenkte jo ikke på det i farten, men det er det jo mye av i måltidserstatter myntet på slanking. Apoteket har mye å velge i, og jeg har funnet noen smoothies fra Nutricia som smaker godt - og uten vond ettersmak. Dyre, men vel verdt det. Godt å ha noe ordentlig næring når jeg ikke orker å lage noe eller ingenting frister.

Ja hvis målet er UNNGÅ å gå ned i vekt. Så ville jeg gått for de som selges i 4pkn. Sånne som vi bruker å gi til feks kreftpasienter og eldre som sliter med å få i seg mat. De er veldig greie, og de er visstnok god på smak. Ikke smakt de selv, men har noen brukere på jobben som er veldig fornøyd med de.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no