Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Rosiner, sukater og sånn

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Rosiner og/eller sukater, det er spørsmålet.
Ja takk, begge deler 23 15,86%
Ja takk, begge deler, men bare i julekake 11 7,59%
Urk! Nei takk, begge deler er djevelens verk 34 23,45%
Rosiner er gull, sukater er tull 63 43,45%
Rosiner er æsj, sukater knæsj 1 0,69%
Rosiner i alt, og spesielt på risgrøten 7 4,83%
Risgrøt? Hmmm... Er det lørdag alt? 7 4,83%
Rosiner kan bare brukes i boller 6 4,14%
Sukat??? 20 13,79%
Nei, gi meg heller litt sylteagurk og rødbeter 10 6,90%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 145. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-12, 21:09   #21
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Djevelens verk!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 21:10   #22
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Jeg bryter sammen og tilstår villig at jeg plukker ut rosiner i boller. Og sukat, og apsikat og annet uhumsk jeg måtte får i kaker og boller.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 21:16   #23
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.030
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Du vet hva barnehagesukat er, ja?

Å ja da!
*jobbet i barnehage*

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 21:31   #24
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Urk! Begge deler er djevlens verk. I alle sammenhenger.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 21:45   #25
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Det må være sukat i julekake, men ingen andre steder. Rosiner er godt til direktespising, gjerne sammen med nøtter og i flere typer bakverk.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 21:52   #26
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Rosiner er gull, sukater er -ja? hva er det egentlig? Snørr i terninger...? Urk.

Det sa vi i allefall som barn...

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 21:54   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Rosier er nam, som snop, i bakverk, grøt og kornblandinger. Året rundt.

Sukat... neitakk.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 22:00   #28
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Sukater er veldig godt i julekake. Og det må være rosiner i boller og grøt (liker ikke grøt, men rosiner gjør det ltt mindre vondt). Liker ikke å maule noe av det.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 22:21   #29
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Jeg husker sukater som noe kjipt som av og til dukket opp i boller. Ellers liker jeg rosiner, men jeg tåler veldig lite siden de er proppfulle av fruktsukker og jeg reagerer på druer, så vi har aldri rosiner i bakverk.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 22:22   #30
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Rosiner er helt ok (også i bakverk), men sukat er ikke ok.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 23:38   #31
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Rosiner er godt i både boller og for seg selv. Dog ikke julekake som det liksom er meninga man skal spise som brødskive.

Sykat er djevelens verk, virkelig grusomme greier.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 00:01   #32
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Rosiner er kjempegodt, mens sukat not so much.
Finner jeg det i julekaka plukker jeg det ut. Fysj. Ekkel smak, og enda verre konsistens.

  Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 00:39   #33
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Rosiner er godt når man spiser dem fra esken. Ikke godt når de har vært i ovnen.

Nei, nei. Kun til nød godt når de kommer fra ovnen kamuflert i boller eller julekake.
Jeg skal være bra nøden for å gå løs på en eske rosiner.
Sukater er djevelens verk

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 01:36   #34
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Ja takk, begge deler!
Alt går i grisen, vet dere.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 03:17   #35
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Det blir hverken julekake eller julebrød uten sukat og rosiner. Om begge deler ikke er der burde det gå under et annet navn. En relatert sak er sjokolade i boller, som ikke er direkte ille, men ikke helt det store heller. I kjeks og småkaker derimot er sjokoaldebiter helt topp.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 12:15   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Jeg elsker rosiner og kan ha dem i all søt bakst. Rosinboller er jo himmelen.
Sukat er bortimot noe av det mest motbydelige jeg vet om.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 12:24   #37
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Sukater er rosinens onde søster.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 13:25   #38
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Jeg liker både rosin og sukat, og er glad i julebrød, ambrosiabrød og rosinboller. For femten år siden, den tiden jeg fortsatt spiste boller, så elsket jeg prinsessbolle. Det var kanelsnurrer med melis og vaniljeeggekrem og rosin i svingene.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 17:33   #39
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Jeg tror jeg liker alle citrusfrukter kandisert eller ikke. Sitronskall lukter himmelsk, appelsinskall, bergamot, sukat (cedrat) i bakverk...

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 21:33   #40
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Åja, nå kom jeg på de deilige syltede og tørkede apelsinskallene med krydder og sjokoladetrekk som de selger i konfektbutikken her i byen!

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no