Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på kringler?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-11, 21:55   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oppskrift på kringler?

...sånne vanlige, "gammeldagse" hvete-kringler som bestemor lagde. Litt harde utenpå ( ikke mye) og gode og myke inni. Som var kjempegode med smør på!
Noen med oppskrift?


Er også ute etter god oppskrift på stor hvetekringle eller lign med fyll. Om noen skjønner hva jeg mener.


Og nå kommer mannen og etterlyser harde kringler med grovsalt på Lurer på hva som blir helgens bake-prosjekt. Har ikke oppsrkift på det heller jeg...
http://www.mineoppskrifter.no/brezeln-salte-kringler/ Fann denne oppskriften, men er litt usikker på den altså.... Noen?


Sist redigert av ItsOnlyMe : 18-02-11 kl 22:03.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 11:28   #2
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Oppskrift på kringler?

Den oppskriften er oppskrift på tyske Brezeln, noe jeg spiste MENGDER av når jeg bodde der Fantastisk godt, - harde utenpå, myke inni og kjempegode med smør!

Hvis du lager den, si fra er du snill om den ble bra eller ikke

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 12:25   #3
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppskrift på kringler?

Opprinnelig lagt inn av Shane, her.

Den oppskriften er oppskrift på tyske Brezeln, noe jeg spiste MENGDER av når jeg bodde der Fantastisk godt, - harde utenpå, myke inni og kjempegode med smør!

Hvis du lager den, si fra er du snill om den ble bra eller ikke

Det kan jeg

Men hva mener dem helt i den oppskriften..?
Siterer: " ...Så legges de en etter en i gangen i lakenet du har koka opp. Når de flyter opp så legg dem på kjøkkenpapir for at vannet kan renne av. Deretter legger man kringlene på et bakebrett.."

????

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 12:31   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på kringler?

Det må være"i laken" som menes, ikke lakenet.
Jeg har en god oppskrift på gjærkringle med vaniljekrem og hakkede mandler.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 12:37   #5
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppskrift på kringler?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det må være"i laken" som menes, ikke lakenet.
Jeg har en god oppskrift på gjærkringle med vaniljekrem og hakkede mandler.



Selvfølgelig
og tar i mot alle gode oppskrifte!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 15:12   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på kringler?

Gjærdeig:
180 g smør (smeltes)
1/2 l melk
50 g gjær
180 g sukker
ca. 750 g hvetemel

La heve i 1 time.

Lag vaniljefyll av 2 pk vaniljesauspulver (Freia som skal kokes), med 55 g sukker, 1 kartong kremfløte og 2 dl melk. (Følg fremgangsmåte på pakken). La den bli kald.

Kjevle ut to store rektangler og fordel vaniljekremen på midten på disse. Brett inn fra sidene så du får to stenger som passer på et stekebrett. (Har dessverre ikke noen mål på dette). Det er sikkert mulig å forme til en kringle også om ønskelig.

La dem heve ca 30 minutter. Bland sammen ett egg, ca 35 g hakkede mandler og litt perlesukker, og smør dette på kringlene.

Stek på 220 grader i ca. 30 minutter. Følg med så ikke den blir for mørk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no