Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

RunKeeper på iPhone, hvordan funker dette?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-11, 22:30   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

RunKeeper på iPhone, hvordan funker dette?

Jeg har lastet ned denne appen. Opprettet nå bruker på websiden. Men hv gjør jeg nå lissom?
Skulle gjerne fått logget morgendagens joggetur.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 22:36   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.976
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: RunKeeper på iPhone, hvordan funker dette?

Du trykker på start og så springer du.

Og hvis du vil så gir du beskjed om at du ønsker beskjed hvert 5. Minutt om hvor fort og langt du løper. Jeg er glad i runkeeper.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 22:44   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: RunKeeper på iPhone, hvordan funker dette?

Hm, ok, men hvordan skjønner pc-brukeren min at jeg er den samme som har den iPhonen? Jeg er dust på sånt altså.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 22:44   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: RunKeeper på iPhone, hvordan funker dette?

Den app'en er for alltid ødelagt for meg etter at en venninne kalte den for RunkePer.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 22:45   #5
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: RunKeeper på iPhone, hvordan funker dette?

Strålende app! Så trykker du stop og save når du er ferdig, og vips har du ruta og tid pent plassert på tlf og web.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 22:46   #6
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: RunKeeper på iPhone, hvordan funker dette?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Hm, ok, men hvordan skjønner pc-brukeren min at jeg er den samme som har den iPhonen? Jeg er dust på sånt altså.

Hmh, laget jeg ikke et brukernavn/passord, tro?

Og la inn epostadresse.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 22:49   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: RunKeeper på iPhone, hvordan funker dette?

Jepp, jeg skjønte det nå. Lagde bruker på web og logget meg inn nå på appen. Nå ser jeg at jeg kan få opp vinduet der det står New Activity og jeg kan trykke på Start Activity. Da funker det eller...? Hvordan får jeg beskjed om fart og distanse, Tjorven?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 23:20   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: RunKeeper på iPhone, hvordan funker dette?

Jeg lurer litt på hvor nøyaktig denne er, altså. I følge min Runkeeper løper jeg i 10 km/t opp Korketrekkeren. Det tror jeg altså ikke på.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 23:25   #9
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: RunKeeper på iPhone, hvordan funker dette?

Den blir akkurat så nøyaktig som GPS-signalet den klarer å ta inn (akkurat som alle andre GPS-baserte apper). Hvilket betyr at man kan oppleve feil hvis man løper i områder med dårlig dekning (tett skog, høye og tette fjell osv.).

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 23:36   #10
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: RunKeeper på iPhone, hvordan funker dette?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Den blir akkurat så nøyaktig som GPS-signalet den klarer å ta inn (akkurat som alle andre GPS-baserte apper). Hvilket betyr at man kan oppleve feil hvis man løper i områder med dårlig dekning (tett skog, høye og tette fjell osv.).

Eller midt i storbyen. Etter hver eneste lange løpetur påstår appen at jeg har stått stille i minst 5 minutter, og det har jeg altså IKKE!

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 08:36   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: RunKeeper på iPhone, hvordan funker dette?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Den blir akkurat så nøyaktig som GPS-signalet den klarer å ta inn (akkurat som alle andre GPS-baserte apper). Hvilket betyr at man kan oppleve feil hvis man løper i områder med dårlig dekning (tett skog, høye og tette fjell osv.).

Men GPS-en kan vel være mindre nøyaktig enn en GPS-klokke i seg selv? Det er ingen skog ved start og slutt, og problemet her er at den vurderer strekningen som for lang (klokken funker jo). At den viser feil fart underveis er jeg vant med fra GPS-klokken, men den tar seg alltid inn igjen og korrigerer.

Jeg synes forsåvidt at GPS-en på iPhone ofte er unøyaktig, eller i hvert fall bruker for lang tid for å oppdatere seg. Jeg kjører aldri etter den.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 08:46   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.976
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: RunKeeper på iPhone, hvordan funker dette?

GPS for iPhone er ikke like bra som en ordentlig GPS.

Men jeg har besluttet at den duger for mitt bruk.

Dog ser jeg at samme runden kan komme ut med litt forskjellige lengderesultat alt etter hvor fort jeg jogger. Det blir lenger når jeg er treig enn når jeg er rask.

Sist vi var på tur fortalte mannens RunKeeper at vi hadde gått 51 km på 3 timer. Det var bittelitt feil, for å si det mildt, men da beveget vi oss i tett terreng og nær grensa (en del av disse "rare" punktene havnet i Sverige).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 09:01   #13
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: RunKeeper på iPhone, hvordan funker dette?

Pøbelsara da, nå kan jeg jo ikke lese tittelen på denne tråden uten å lese RunkePer.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 09:26   #14
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: RunKeeper på iPhone, hvordan funker dette?

Min Runkeeper har vært min beste venn i flere måneder, men i går begynte den å jukse. En tur til barnehagen som normalt er 0,66km ble nærmere 3 km... nå er jeg på utkikk etter en erstatning. Ikke vet jeg hvorfor den flyr nå, jeg har ikke endret noe.

Nike+ altså? Skal sjekke den ut.

Jeg lastet ned en skrittteller i dag, men den nekter å vike i bakgrunnen, så den stopper når telefonen går i lås. Det funker jo ikke.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 10:08   #15
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: RunKeeper på iPhone, hvordan funker dette?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men GPS-en kan vel være mindre nøyaktig enn en GPS-klokke i seg selv?

Jepp, jeg snakket bare om forskjellige apps på iPhone.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 11:37   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: RunKeeper på iPhone, hvordan funker dette?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jepp, jeg snakket bare om forskjellige apps på iPhone.

OK, ja, jeg skjønner at alle app-ene bruker den innebygde GPS-en.

Det var bare en generell frust og kanskje en liten advarsel om at hvis den sier jeg løper som en vind, så bør jeg kanskje slå på hjernen også.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no