Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Skifter du klær hver dag?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-12, 13:12   #81
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg har et tilleggsspørsmål (som kanskje burde ha vært en spin-off, ser den). Hvorfor skifter du klær hver dag? Er det fordi at du har en jobb/fritid som krever forskjellige klær hver dag? Feks så ser jeg lett at for folk som sykler en viss distanse hver dag, så vil det man har på seg i hverdagen variere mye fra dag til dag (i alle fall her ...). Eller hvis man er konsulent og jobber noe ute hos kunder, noe fra kontoret og noe fra hjemmekontoret.

Jeg bytter klær hver dag fordi jeg liker forandring, rett og slett. Det betyr ikke at jeg kaster dem til vask hvis de ikke er skitne.

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Men hvorfor ikke? Er det bare fordi man føler seg mest vel ved å skifte? Føles mer sosialt akseptert? Eller?

Nei, fordi jeg har trange gensere som er ettersittende under armene, og selv om de ikke lukter når jeg har dem på meg, syns jeg det lettere lukter litt når genseren blir varmet opp igjen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 20:24   #82
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg bytter klær hver dag fordi jeg liker forandring, rett og slett. Det betyr ikke at jeg kaster dem til vask hvis de ikke er skitne.

Nei, fordi jeg har trange gensere som er ettersittende under armene, og selv om de ikke lukter når jeg har dem på meg, syns jeg det lettere lukter litt når genseren blir varmet opp igjen.

og . Jeg går og "transportsykler" mye med sekk på ryggen, og da blir jeg lett litt klam selv om jeg ikke er noen storsvetter i utgangspunktet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 21:14   #83
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Jeg er nok en sjuske i forhold til mange her. Jeg skifter jobbantrekk hver dag, men kan bruke de samme klærne MANGE ganger uten at de blir vasket. Jeg prøver å hindre slitasje på klærne, og samtidig ha et sunt forhold til vasking. Det er stort sett unødvendig å vaske hverdagsklær etter en dags bruk. Det er egentlig litt på kanten til hysteri.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 23:57   #84
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Jeg syns ikke det er mange her som sier de vasker annet enn undertøy daglig, jeg?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 00:31   #85
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Så lenge ting ikke er svett eller skittent eller undertøy, kan det brukes flere ganger uten å vaskes. Meeen pysjen skal være helt ren og nyvasket hver kveld

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 10:45   #86
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Jeg er nok en sjuske i forhold til mange her. Jeg skifter jobbantrekk hver dag, men kan bruke de samme klærne MANGE ganger uten at de blir vasket. Jeg prøver å hindre slitasje på klærne, og samtidig ha et sunt forhold til vasking. Det er stort sett unødvendig å vaske hverdagsklær etter en dags bruk. Det er egentlig litt på kanten til hysteri.

Mange typer klær blir mindre slitt om de vaskes ofte. Særlig gjelder dette sokker, strømpebukser, jersyklær og andre ting som er strikket av tynt garn.

Når man vasker ting som er strikket eller på annen måte ganske løst i stoffet, trekker trådene seg sammen og tåler mer slitasje. (Jeg vet ikke om det er den korrekte forklaringen, men det er slik jeg opplever det) Bruker man for eksempel en ullstrømpebukse i flere dager uten å vaske den, vil den fortere få hull enn om man skyller den opp hver dag, er min erfaring.

Jeg vasker ofte klær før de blir skitne eller er i nærheten av å lukte noe, kun for å "freshe dem opp". Jeg synes klærne lett ser sjaskete ut når de har vært i bruk i flere dager og vasker ofte bukser og gensere kun for å fjerne antydninger til "knær" og "albuer", som særlig jersyklær lett får. Det har lite med hysteri å gjøre, men mer med jålethet og et ønske om å bevare klærne lengst mulig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 10:46   #87
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

Så lenge ting ikke er svett eller skittent eller undertøy, kan det brukes flere ganger uten å vaskes. Meeen pysjen skal være helt ren og nyvasket hver kveld

Oi! Det må da gi mye klesvask?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 21:12   #88
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.442
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Jeg bruker ikke det samme antrekket to dager på rad, men jeg kan gjerne bruke samme bukse men da med en ny topp/genser. Bruker dog ikke samme genser to dager på rad. synes det er greit med litt variasjon. Klær som ikke er skitne (flekket, svett osv), har en mellomstasjon på stole på soverommet og går inn i skapet igjen.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no