Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Utebukse til førsteklassing

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-13, 11:57   #1
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Utebukse til førsteklassing

Jeg har en vimsete sønn som skal begynne på skolen i høst. Så skal det kjøpes inn ny utebukse, og jeg er veldig i tvil om hva jeg skal velge. Jeg hadde tenkt på Bergans, men er litt skeptisk med tanke på kontroll på klær og klær som forsvinner tross god merking etc.

Hva hadde dere gjort? Alternativer som er like gode, men ikke så dyre sånn at det ikke er krise om noe forsvinner?

Jeg er muligens litt ufin som tenker i de baner, men hvis noen er klåfingra så er det kanskje mer fristende å stjele ei Bergansbukse framfor Helly Hansen, liksom. Men trist om det skal gå ut over min sønn sitt velvære utendørs i dårlig vær.

Kan noen hjelpe meg å tenke? Er jeg helt på jordet? Størsta fikk ikke Bergansklær før hun gikk i 4.klasse, og hun hadde uansett mer kontroll på tingene sine.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 12:00   #2
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utebukse til 1.klassing

Mine har hatt HellyHansen og Polarn på den alderen. Det har ikke gått utover trivselen.

Og ja, folk er klåfingra. På skole/sfo er det såpass store forhold at man lett kan ta til seg litt utstyr, om man ønsker det. Dessverre.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 12:02   #3
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utebukse til 1.klassing

Vi har hatt noen veldig ok utebukser fra reflex før, mener de kostet rundt 300 eller så. Frøkna brukte dem mye de første årene på skolen.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 12:02   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utebukse til 1.klassing

Begge mine vimseunger har brukt hel dress i første og andre klasse, for å unngå at de løper ut om vinteren i bare jakken. Ellers har jeg aldri sendt med de dyrere tøy på skolen enn at det er greit å kjøpe nytt.

I barnehagen var det kvalitet som gjaldt, men på skolen, der de i mye større grad er ansvarlige for eget tøy, er det kvantitet som er viktigst.

De er jo også mye mindre ute på skolen enn de var i barnehagen (det er i alle fall slik på vår skole/SFO), så behovet for det flotteste utetøyet er ikke like stort, synes jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 12:03   #5
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utebukse til 1.klassing

Ja, det er jo akkurat det jeg har inntrykk av her også fra da Størsta gikk på SFO.

Men da skal jeg se på Helly Hansen-skallbuksene de har her; han har jo hatt K Shelter-bukse før i barnehagen, og den fungerte jo bra der så.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 12:04   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utebukse til 1.klassing

Vi har for øvrig aldri hatt problem med stjeling (kanskje fordi jeg merker absolutt alt, og gjerne synlig utenpå tøyet), men ungene forlegger jonove en lav sko.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 12:06   #7
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utebukse til 1.klassing

Jeg synes det har kommet mye ok uteklær i kjedebutikkene de siste årene også, mer enn det var før. (Mulig det var jeg som var litt påvirket av reima-mafiaen de ungene var bittesmå ) Vi har kjøpt mye som har vært overraskende bra og holdbart på Lindex og KappAhl.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 12:21   #8
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utebukse til 1.klassing

Takk for svar.

Ang hel dress så har jeg blandet erfaring med det. Ser nok av barn som løper rundt med dressen som jakke, mens dressbeina henger ned bak dem. Må ha en nærmere prat med gutten om han ønsker hel dress eller to-delt (søstra hadde begge deler i 1.klasse), og så handle ut fra det.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 15:05   #9
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utebukse til 1.klassing

Vi bruker Helly tec overtrekksbuksene på skolen i overgangen til vinteren. På vinteren foretrekker de ofte hel dress.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 15:17   #10
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utebukse til førsteklassing

Min skolegutt hadde skogstad i andre halvdel av førsteklasse, den anbefales ikke, han klarte å slite den skikkelig ut i løpet av den først måneden. I andre klasse har han hatt en HHbukse, den har vært veldig bra, og kan(dersom han passer den) også brukes i 3.klasse.
Jeg har ikke opplevd stjeling, men han roter gjerne bort tingene sine selv. Heldigvis har han en onkel som jobber på samme trinn som han, så han finner stadig vekk ting som har blitt borte.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 15:25   #11
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Utebukse til førsteklassing

Vi har klart oss fint med isbjørn og polarn. Ingen ting har forsvunnet. Vi har også HH-bukser og de fungerer like fint de.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 15:28   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utebukse til førsteklassing

Hatt HH både vinter og overgangsbukse til skolegutten. Veldig fornøyd med de. Minuset er at "alle" har dem og det dermed lett kan blandes. Mitt skolebarn har dog god kontroll på egne eiendeler,

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 17:16   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utebukse til førsteklassing

Stjeling er ikke problemet på vår skole heller, for ting dukker jo opp igjen. Som regel fordi ungene har lagt fra seg ting på helt feil sted.

Minstemann begynner på skolen nå og han har virkelig ingen evne til å legge klær tilbake på rett plass. Jeg skjønner ikke hvordan det skal gå, men det går vel.

Vi satser på hel dress om vinteren. Det er lettere å ta på også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 21:23   #14
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utebukse til førsteklassing

Ville kjøpt HH eller noe annet billig. Dyr Bergans er uaktuelt til barna her.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 21:31   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utebukse til førsteklassing

Vi har brukt HH tech eller Polarn og vært fornøyd. Color Kids var også bra.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 22:51   #16
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Utebukse til førsteklassing

Min snart førsteklassing har to utebukser, PoP og KappAhl. Like fornøyd med begge.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 00:34   #17
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.843
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utebukse til førsteklassing

Poden har isbjørn og helly hansen, vi er mest fornøyd med isbjørn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 23:09   #18
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utebukse til førsteklassing

Isbjørn er like uaktuelt som Bergans så lenge han ikke har kontroll på tingene sine, og det stjeles.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 23:45   #19
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utebukse til førsteklassing

Jeg har kjøpt på kappahl nå som ekstrabukse til minsten, virker veldig ok.
Eldste har også fått derfra av den enkle grunn at den sikkert aldri kommer til å bli brukt.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 00:07   #20
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utebukse til førsteklassing

Nei, kjenner til det, når de blir en 11-12 år så er utebukse forbeholdt vinteraktiviteter, omtrent. Eventuelt turdager når det øser ned. Alt annet er ukult og totalt uaktuelt.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no