Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ullstrømpebukser til 10-åring - tips?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-12, 23:12   #1
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ullstrømpebukser til 10-åring - tips?

Ok, så er ikke frøkna mer enn ni, men hun er lang og må ha minst str ti år i strømpebukse.

Jeg synes ull-longser er noe herk. Både fordi de liksom er så slafsete og ikke noe fine/behagelige under kjoler/skjørt eller smale bukser og fordi de fordrer at man kjøper separate sokker. Og alle vet vel hva som skjer med ullsokker? De blir spist av sokkemonstre og/eller krymper i vask

Av nevnte årsaker foretrekker derfor jeg/vi strømpebukser. Fram til nå har det ikke vært noe problem å finne strømpebukser i ull. Snuppa er slank og kan derfor bruke strømpebukser som hun i teorien er for lang til (134-140), men nå begynner det å gå hull på tærne på disse og jeg må supplere med nye. Siden Snuppa er 144 cm, tenkte jeg det var på tide å gå opp en størrelse, men det synes altså å være umulig å oppdrive ullstrømpebukser i større størrelser enn dem som er i ferd med å bli utslitt. Det er jo ikke vanskelig å finne ullstrømpebukser til voksne i str S og større, men selv S bli vel altfor stort til ei på 144 cm og 32 kg? Jeg skjønner ikke logikken i at det ikke skal finnes ullstrømpiser til dem mellom 140 og 160, eller finnes det et alternativ der ute som har gått meg hus forbi? I så fall ville jeg sette pris på å bli opplyst!

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 23:24   #2
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullstrømpebukser til 10 åring - tips?

Min tiåring bruker Pierre Robert strømpebukser i damestørrelse S eller fra andre merker i XS. Det fungerer fint til henne. Det er ikke all verdens spennende farger å få tak i, men hun liker de uansett best i svart, grått eller brunt.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 23:30   #3
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ullstrømpebukser til 10 åring - tips?

Safa har: http://www.ulliver.no/storefront.php?pid=411

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 23:33   #4
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ullstrømpebukser til 10 åring - tips?

Jeg fant NameIt ullstrømpebukser i veldig store størrelser i dag. Type 12 år i alle fall. (Tror kanskje jeg så 14 år også?) Jeg la merke til dette siden jeg lette etter str 110/116. Noe de ikke hadde.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 23:38   #5
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Ullstrømpebukser til 10 åring - tips?

Jeg mener også at de har store strømpebukser på NameIt ja.

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 22:31   #6
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ullstrømpebukser til 10-åring - tips?

Takk, takk! Da har jeg vært på Name it og kjøpt to nye strømpebukser. Der var riktignok bare 50% ull i dem, men de virket gode og frøkna var fornøyd, så da får vi satse på at de er varme. Mulig jeg bestiller et par stk fra den linken til Safa også. Har bare funnet mindre Safa-strømpiser andre steder.

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 09:34   #7
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ullstrømpebukser til 10-åring - tips?

Jeg kjøpte en fin svart med hvite striper på Lindex.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 10:14   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullstrømpebukser til 10-åring - tips?

Det er ofte for lite ull i ullstrømpebuksene til de de store barna, syns jeg. Ofte er det en sånn 50/50-blanding.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 20:30   #9
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ullstrømpebukser til 10-åring - tips?

MP har i str 140 cm. Se på Barnas Hus.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 21:33   #10
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ullstrømpebukser til 10-åring - tips?

Opprinnelig lagt inn av Tuddelu, her.

Takk, takk! Da har jeg vært på Name it og kjøpt to nye strømpebukser. Der var riktignok bare 50% ull i dem, men de virket gode og frøkna var fornøyd, så da får vi satse på at de er varme. Mulig jeg bestiller et par stk fra den linken til Safa også. Har bare funnet mindre Safa-strømpiser andre steder.

Safa sine strømpiser er veldig gode og holdbare. Vi har et par som har overlevd to sesonger, det er ikke ofte med ullen syns jeg...

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 14:11   #11
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ullstrømpebukser til 10-åring - tips?

Ja, Safa er gode og det er mye ull i dem. Men jeg har slitt med å finne dem i større enn 134/140. Kjekt at de har det på ulliver.no

Nå tror jeg at hun klarer seg ut sesongen, for de to fra Name It i 146/150 falt i smak og i tillegg har jeg funnet en brun MP i 140 med 79% ull i en restekurv. Den var mer enn stor nok, men jeg så de hadde dem i 150 også, så mulig jeg skal kjøpe en eller to til å ha liggende .

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 16:43   #12
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ullstrømpebukser til 10-åring - tips?

Om du har Obs! i nærheten får du Janus Prinsesseull-strømpiser til ca en femtilapp der nå.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 14:33   #13
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ullstrømpebukser til 10-åring - tips?

Gammel tråd som kom opp når jeg googlet strømpebukser str 160.

For jeg har nøyaktig samme problem som HI hadde. 148 cm smal barn trenger ullstrømpebukser. Jeg har være på Bogerud, de hadde verken Safa eller Janus til store barn, men voksenbukser i str xs til 220,-. Jeg kjøpte Name It str 152, men den var kort og det gikk hull på tærne, allerede kastet. Pierre Robert str S(38/40) bruker hun, men den er alt for lang. Ulliver finnes ikke lengre, og barnebutikkene fører MP bare til str 140 cm. Jeg finner MP str 160 i Danmark, men med valutatillegg og porto blir det 200,- pr stk.

Kjenner dere til ullstrømpebukser til barn i str 158/160 eller XS i Norge?

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 14:59   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ullstrømpebukser til 10-åring - tips?

De hadde fra Pierre Robert for et år siden. Ny kolleksjon med strømpebukser og singlet i litt finere mønster til større jenter. Jeg har ikke sett i år, men har heller ikke sett etter.

Ellers var jeg sikker på at Safa hadde, jeg har kjøpt det på Bogerud tidligere.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 15:06   #15
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ullstrømpebukser til 10-åring - tips?

Takk, ser ut til at Safa produserer barneklær opp til 164 cm, men ikke på Bogerud Gunerius.
http://www.safa.no/produkter/barn-ba...rompebukse-21/

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 17:12   #16
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Ullstrømpebukser til 10-åring - tips?

Pierre robert sine i krem og rosa er fine nok og fås i str.146/152 men holder ikke lenge til hverdagsbruk dessverre. Mest til pynt. Ullsingletene derimot er superfine!

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no