Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Anbefal meg en komfyr

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-16, 20:10   #1
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Anbefal meg en komfyr

Jeg ønsker meg ny komfyr. Stekovnen på være kjapp, stor og ha slik selvrensefunksjon. Den bør ikke koste mer en ca 10.000 kr.

Og så et spørsmål, er det induksjon man vil ha?

Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil ha, bare at jeg vil ha noe bra. Jeg vil ha en stor stekeovn med plass til en diger kalkun. En jeg slipper vente lenge på at skal bli varm. En som renser seg selv, har varmluft, grill og alt det der. I tillegg bør jo koketoppen være enkel å rengjøre, superkjapp, lett å betjene og sikkert noe mer.

Noen tips?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-16, 20:19   #2
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.189
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en komfyr

Vår komfyr skranter, så vi var innom Elkjøp for en tid tilbake. Vi har en rundt 10 år gammel frittstående komfyr, og ønsker i utgangspunktet ikke å måtte bygge om kjøkkenet for å få en ny komfyr. Utvalget av frittstående komfyrer er "litt" begrenset, i alle fall om man ønsker pyrolyse (og det vil ethvert fornuftig menneske ønske seg!).

Hvis man velger seg både induksjon og ovn som har pyrolyse, så kan det være man må se på det elektriske anlegget for å sikre at man har store nok sikringer.

Vi gav opp, og lever fremdeles med den gamle komfyren, så ingen gode råd fra meg.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-16, 20:23   #3
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en komfyr

Vi har nytt sikringskap, så der er det håp. Hva er pyrolyse?


Edit: Jeg googlet og fant ut.


Sist redigert av Einhyrningur : 16-10-16 kl 20:29.
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-16, 20:28   #4
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en komfyr

http://www.siemens-home.bsh-group.co...technicalspecs

Sånn som denne da? Er det noe mer jeg vil ha? Det eneste jeg tenker er at den ikke har steketermometer innebygd, men det er kanskje ikke viktig?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-16, 20:42   #5
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en komfyr

https://www.expert.no/hvitevarer/mat...tove/p-251196/

Denne er bedre sant? Steketermometer og teleskopskinne, det vil man ha? Men har den sånn hurtigvarmeprogram? Nei?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-16, 20:43   #6
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal meg en komfyr

Den er bra.har akkurat kjøpt ny selv

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-16, 20:46   #7
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg en komfyr

Jeg har denne, og er kjempefornøyd: https://www.expert.no/hvitevarer/mat...siemens%20komf

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-10-16, 20:58   #8
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en komfyr

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg har denne, og er kjempefornøyd: https://www.expert.no/hvitevarer/mat...siemens%20komf

Jeg så på den, men den var ikke på lager, dessverre.

Jeg finner altså ingen komfyr som har alt. Jeg vil ha både hurtighet og finesser!

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-16, 23:41   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en komfyr

Jeg fikk streng beskjed av kompis som selger hvitevarer at man måtte velge Gorenje! Årsaken var at det var kun de som fortsatt "brydde seg" om å lage gode komfyrer. Alle andre produsenter fokuserer på separate koketopper og stekeovner.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 10:00   #10
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en komfyr

Gorenje var ikke et alternativ i det jeg huket av induksjon og pyromyse. Så det blir nok Aeg.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 10:05   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en komfyr

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Gorenje var ikke et alternativ i det jeg huket av induksjon og pyromyse. Så det blir nok Aeg.

Gorenje har en selvrensfunksjon, men ikke så enkelt som pyrolyse.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 10:29   #12
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en komfyr

Pass på at koketoppen har separat regulering for hver plate slik at du slipper å trykke deg gjennom hele berøringspanelet når en gryte er i ferd med å koke over.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 10:55   #13
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en komfyr

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Gorenje har en selvrensfunksjon, men ikke så enkelt som pyrolyse.

Jeg har Gorenje, og den selvrens-funksjonen er ubrukelig. Men ellers er jeg veldig fornøyd med komfyren, den steker jevnt og fint, og hurtigstarten er superrask.

Gå for noe med pyroluyse hvis du kan.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 11:02   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en komfyr

Jeg synes pyrolyse og uttrekkbare skinner er et must. Men om man bare får en av delene, så helt klart pyrolyse. Og helst fleksible soner på induksjonstoppen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 12:07   #15
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en komfyr

Vi har en 13 år gammel oppbrukt Gorenje, så jeg er klar for noe nytt. Har den Aeg-en fleksible soner? Hvordan ser jeg det?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 20:23   #16
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en komfyr

Jeg hater min Elektrolux. Bare for å ha sagt det. To og et halvt år gammel, og den detter fra hverandre.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 18:01   #17
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en komfyr

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg hater min Elektrolux. Bare for å ha sagt det. To og et halvt år gammel, og den detter fra hverandre.

Jeg elsker at min Husquarna ble laget før de slo seg sammen og ble Elektrolux. Dessverre ser det ut til at den nærmer seg utskifting allerede etter 23 år, så vi må ut å finne en ny. Gorenje har en svart jeg ble forelsket i. :grunn: Takker for tips i tråden til Miley.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-16, 14:07   #18
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Anbefal meg en komfyr

Gorenje har gode komfyrer. Vi hadde Gorenje inntil for 8 år siden da vi pusset opp vår daværende leilighet og fikk innebygde hvitevarer. Var veldig forbøyd med den.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no