Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Laster ned filmer/tv-serier

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-07, 23:47   #41
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laster ned filmer/tv-serier

Opprinnelig lagt inn av Hempa, her.

Jeg laster ikke ned, nei. Det er ulovlig. Jeg hadde ikke stjålet reiseradioer heller.

Er det ulovlig å laste ned, da, eller er det bare umoralsk å benytte seg av at noen andre legger ut ting ulovlig til nedlasting?

Moralsk sett er det egentlig forskjell på fjernsyn og film, synes jeg. Filmer bør man betale for å se på kino eller få på DVD. Fjernsynsseriene ville vi derimot kunnet se gratis om vi hadde bodd der de blir sendt, og temmelig mange av dem kommer på TV i Norge etter hvert, og da kan vi alle se dem gratis. Når de er nye, er det derimot ikke mulig å få tak i dem mot betaling. (Vi ville antagelig betalt for å få episodene på nettet dersom det gikk an.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.

Sist redigert av Skilpadda : 26-09-07 kl 19:23.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 12:14   #42
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laster ned filmer/tv-serier

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Er det ulovlig å laste ned, da, eller er det bare umoralsk å benytte seg av at noen andre legger ut ting ulovlig til nedlasting?

Det er lov med streaming, men ikke med nedlasting. Sånn tolker jeg ihvertfall kulturdepartementets kommentarer til den nye åndsverksloven:

Sitat:

Opphavsrettsreglene vil fremdeles ikke være til hinder for at privatpersoner, når de
surfer på nettet, lytter til musikk, titter på filmsnutter etc. som der er lagt ut. Dette
gjelder også om musikken eller filmen er lagt ut ulovlig. Det er først når en laster ned
materiale en vet er lagt ut ulovlig en selv gjør noe som er ulovlig, ikke når en bare
lytter til eller ser på materialet.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 12:28   #43
Zita
Fullverdig medlem
 
Zita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 66
Zita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Laster ned filmer/tv-serier

Laster ikke ned noe.




T

Zita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 12:35   #44
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Laster ned filmer/tv-serier

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Du kan f.eks. gå til download.com og søke på utorrent.

Jeg skjønte ingenting nå, for jeg var sikker på at jeg hadde søkt på download.com og lastet ned derfra. Men så viser det seg at jeg leste denne tråden i går, og så har jeg drømt at jeg lastet det ned.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 13:14   #45
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Laster ned filmer/tv-serier

Jeg jobber med slikt og for meg er ulovlig nedlasting det samme som om man skulle gått i butikken og stjålet, for det er tyveri det er.

Det finnes lovlig nedlastbart materiale og det kan man selvsagt forsyne seg av, eller man betaler for å laste ned en versjon

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 13:33   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laster ned filmer/tv-serier

Pøh, når man ikke får tak i seriene på noen som helst annen måte enn å laste dem ned, så har jeg ingen skrupler med det. :snøft:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 14:22   #47
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laster ned filmer/tv-serier

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Pøh, når man ikke får tak i seriene på noen som helst annen måte enn å laste dem ned, så har jeg ingen skrupler med det. :snøft:

Dette er et viktig poeng, synes jeg. Det burde eksistert en lovlig måte å få lastet ned filmer og serier uten å måtte vente i uker og år på at det blir utgitt på DVD.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 14:35   #48
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laster ned filmer/tv-serier

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Det finnes lovlig nedlastbart materiale og det kan man selvsagt forsyne seg av, eller man betaler for å laste ned en versjon

Jeg vet ikke om noen TV-serier man kan betale for å laste ned.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.

Sist redigert av Skilpadda : 26-09-07 kl 19:25.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 14:37   #49
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Laster ned filmer/tv-serier

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg vet ikke om noen TV-serier man kan betale for å laste ned.

Ryktet sier at iTunes kommer med videoinnhold til Europa i løpet av våren, men det spørs jo om amerikanske serier kommer der. Lov å håpe.


Sist redigert av Skilpadda : 26-09-07 kl 19:25.
HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 14:45   #50
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laster ned filmer/tv-serier

Dette er interessant Har noen gode linker å komme med?
Jeg sjekket Clubbys link, men der fikk jeg ikke opp noe?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 15:11   #51
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Laster ned filmer/tv-serier

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Dette er interessant Har noen gode linker å komme med?
Jeg sjekket Clubbys link, men der fikk jeg ikke opp noe?

Har ingen problemer med linken her jeg...

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 15:13   #52
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Laster ned filmer/tv-serier

Laster ikke ned men det er fordi at jeg ikke skjønner hvordan man gjør det.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 15:18   #53
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laster ned filmer/tv-serier

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

Har ingen problemer med linken her jeg...

Joda, linken funker. Men jeg fikk ikke opp episodene med Frustrerte hustruer

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 15:19   #54
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laster ned filmer/tv-serier

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Laster ikke ned men det er fordi at jeg ikke skjønner hvordan man gjør det.

Trenger et lite kurs vi

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 15:20   #55
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Laster ned filmer/tv-serier

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Trenger et lite kurs vi

Jepp, det ser sånn ut.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 17:59   #56
Hempa
Aktiv
 
Hempa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 125
Hempa er litt kul
Standard

Sv: Laster ned filmer/tv-serier

Det er jo greit at dere ikke har skrupler når dere først holder på med nedlasting, siden det faktisk altså er forbudt. :gjentar meg selv:

Hempa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 18:33   #57
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laster ned filmer/tv-serier

Studio 60 begynner å bli kjedelig.
How I met your mother er fremdeles genial (laster ned 2X15 nå)
Så lenge vi snakker om serier som er broadcastet så d*iter jeg i om det er ulovlig. I just want my fix ... Det jeg tilbyr i programomtale og markedsføring av serier som ikke er lansert i Norge er mer verdt for TVselskapene enn evt. DVD-fortjeneste - de burde faktisk betale meg!

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 19:07   #58
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laster ned filmer/tv-serier

Opprinnelig lagt inn av Hempa, her.

Det er jo greit at dere ikke har skrupler når dere først holder på med nedlasting, siden det faktisk altså er forbudt. :gjentar meg selv:

Jeg synes jo i utgangspunktet at åndsverksloven skal respekteres, til dels for at folk som lager noe skal få penger av det, men også til dels for at det skal lønne seg økonomisk å lage bra TV-serier.

Men det er åpenbart at folk skaffer seg TV-seriene uansett, så da bør de store TV-selskapene åpne for at man kan laste ned seriene på lovlig vis.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 19:12   #59
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Laster ned filmer/tv-serier

Kan det komme politi på døren og dra oss med til arresten om vi laster ned?
Har tenkt litt på det....

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 19:13   #60
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laster ned filmer/tv-serier

Hehe nei. Det er vel helst aktive uploadere de bryr seg om.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no