Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kalendergaver (jul)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-11, 11:04   #1
Blåklokke
Leser FP
 
Blåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.020
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kalendergaver (jul)

Jeg har en gedigen jobb foran meg med å lage pakkekalender til de fire eldste. Det sier seg selv at det blir mye arbeid og en stor ugift selv om vi aldri har kjøpt noen dyre kalendergaver tidligere år.

Men jeg trenger tips! Ting som ikke for dyrt og som passer til jenter på 2,5, 8, 9 og 11 år.

1/4 av gavene kommer til å bestå av aktiviteter vi skal gjør e sammen med barna som baking, kino m.m. men resten skal være ting og godteri rett og slett.

__________________
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013...
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 11:08   #2
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Hårstrikk, spenner, klistremerker, div. hobbymateriell, fargeblyanter, penner, såpe, sokker, undertøy, utstyr til lucia og nissefest hvis de skal på noe sånt, figurer av ulik sort hvis de er interesserte i det, dvd, blad.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 11:10   #3
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.837
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Minstejenta vår var 7 i fjor, og da pakket jeg bl.a inn:

Glansbilder
Klistermerker
Tusjer
Fargebok
Tegnebok
Fine truser
Hårklemmer
Strikker
Blyanter
Viskelær
Linjal
Hver lørdag hadde jeg godteri i pakken
Dvd på julaften


Til minstemor kan det gjerne være aktuelt med duplo?
Jeg husker jeg kjøpte stor pakke med duplo, som jeg delte opp i flere pakker.

Lykke til.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 11:12   #4
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.819
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Mine får nye pepperkakeformer den dagen vi skal bake pepperkaker. Henger ellers her for tips (skal lage 3 kalendere, for barn i alderen 4,9 og 15). Fant også fotball"tatovering" (av favorittlaget) til poden på 9.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 11:14   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

I år blir det endel fargeblyanter siden hun snart har brukt opp alle hun har i penalet. Jeg kjøper enkle Lyra-farger og pakker inn to og to tenker jeg. Også trenger hun en ny hårbørste og kanskje en litt fin dusjsåpe. Noen spenner er alltid poppis og det bruker hun hver dag. Strømpebukse kanskje. Ellers får jeg følge med i tråden siden jeg ikke har tenkt og planlagt så mye rundt dette ennå.

Mine jenter skal få dele kalender når minstemor er stor nok til å få fornuftige kalendergaver, jeg syns det blir mye å kjøpe og pakke inn 48 gaver i tillegg til julegaver og strømpegaver etc. Fire kalendere høres helt uoverkommelig ut! Lykke til!

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 11:19   #6
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

-Fine strømpebukser. De skal sikkert uansett få det til jul.
-Tyggegummi
-pepperkakeformer
-refleks
-kjøpe en ferdigkalender og del opp. Jeg har plukket fra hverandre en legokalender og pakket inn.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 12:36   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Mine deler kalender. Jeg syns det er vanskelig nok.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 12:38   #8
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Mine også deler. Men de får Lego-kalender i tillegg.

Refleks (har en tendens til å forsvinne etterhvert)

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 12:43   #9
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

I år har jeg kjøpt legokalender til de tre yngste som jeg pakker inn i pakkekalender. De får noen andre ting i tillegg, men da ting de ville fått likevel. De får sokker, truser, strømpebukser, belte, godteri på lørdagene, pepperkakeformer o.l.

Eldste må jeg finne på litt annet til, men det blir nok sokker, truser, en termokopp, flaxlodd, hårbørste o.l. til henne tenker jeg. Hun fikk sjokoladekalender ett år og aldri igjen sier hun, det var altfor kjedelig.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 12:46   #10
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Mine fem deler kalender og det fungerer veldig bra! Kan det være et alternativ for dere også?

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 12:48   #11
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Å, nå ble jeg motløs. Herremannen min vil ha Lego-kalender, men Frøkna mi har ikke funnet noen ferdigkalender som frister og vil ha hjemmelaget. Jeg synes det blir så utrolig DYRT. Broren sin kalender kostet 299, altså ca 12,50 pr dag. Noe særlig over det vil jeg ikke gå, men det meste som er nevnt her nå koster mye mer enn det - hvor finner man sokker, truser, termokopper, hårbørster, dusjsåper osv til en tier, liksom? Når klistremerker og hårstæsj ikke er interessant for mottakeren, blir det fort veldig vanskelig.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 12:53   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Delekalender her også. Det er virkelig ikke aktuelt å kjøpe og dele ut 48 gaver i desember. Det viktigste er jo nedtellingen, ikke at de på død og liv skal få noe hver alle dagene, synes jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 12:55   #13
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Å, nå ble jeg motløs. Herremannen min vil ha Lego-kalender, men Frøkna mi har ikke funnet noen ferdigkalender som frister og vil ha hjemmelaget. Jeg synes det blir så utrolig DYRT. Broren sin kalender kostet 299, altså ca 12,50 pr dag. Noe særlig over det vil jeg ikke gå, men det meste som er nevnt her nå koster mye mer enn det - hvor finner man sokker, truser, termokopper, hårbørster, dusjsåper osv til en tier, liksom? Når klistremerker og hårstæsj ikke er interessant for mottakeren, blir det fort veldig vanskelig.

Tyggis og sjokolade koster mindre. Jeg kjøper små nisse-sjokolader på Nille. To sånne en dag (jeg er splitte pine gal og gir sjokolade til hverdags innimellom ). Strømpebukse til jul skal uansett kjøpes inn. Truser og sokker trengs uansett (jeg kjøpte til halv pris på Wow). Jeg synes ikke gavene i pakkekalenderen trenger å være helt "hu-hei og tusen takk for den flotte gaven" hver eneste dag. Broren får en liten lego-figur, sånn for å sette det litt i perspektiv.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 12:58   #14
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Delekalender her også. Det er virkelig ikke aktuelt å kjøpe og dele ut 48 gaver i desember. Det viktigste er jo nedtellingen, ikke at de på død og liv skal få noe hver alle dagene, synes jeg.

Og jeg er ikke så veldig motivert til å kjøpe (og pakke inn ) 96 gaver.

De to eldste får hver sin ferdig-kalender, og så deler alle fire en sånn "gavekalender" der jeg har tenkt henge opp julesangkort på hverdager og julesangkort og karameller på helg.

Jeg prøvde i fjor, men det var skikkelig vanskelig å finne mange små gaver uten at det ble dyrt likevel. Og så blir det jo fort mye ræl da.

Et forslag må likevel være sånne Schleich-dyr (Jeg klarer ikke huske hvordan det skrives). Da har man i det minste noe som kan brukes lenge etterpå.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 13:45   #15
Blåklokke
Leser FP
 
Blåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.020
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

For vår del er det ikke aktuelt med deling av kalenderen nei. De er såpass mange søsken at de ofte må dele mer enn mange av sine venner i hverdagen. Det er en av grunnene til at jeg ønsker de skal ha hver sin kalender, tilpasset hver enkelt unge. Mulig jeg er politisk inkorrekt men det er viktig for meg å gjøre dette for jentene. De får julestrømper men ikke med gaver i, det er blad, godteri og frukt.

Jeg kommer uansett ikke fylle kalenderen med dyre gaver eller billig ræl, men det blir nok mest godteri og aktiviteter når jeg tenker meg om. Tror ikke de tar skade av litt ekstra godteri noen dager i desember, ikke mer enn å få en ting hver dag

De kommer også til å få hobbyprosjekt/julepynt, hårpynt/såpe etc og på julaften kan de få hver sitt blad.

Jeg prøvde forresten slik ferdigkalender (tok ut alle tingene og pakket inn) men det ble ikke noe suksess her i heimen. De gikk lei etter tre dager...

__________________
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013...
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 13:47   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Og jeg er ikke så veldig motivert til å kjøpe (og pakke inn ) 96 gaver.

Det skulle du nok tenkt på før du gikk i gang med å lage fire unger.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 13:58   #17
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Jeg kjenner på meg at jeg er sjeleglad for at eldste får stjerner i øya av sånne billige sjokoladekalendere, minsteen skjønner jo ikkeno særlig av det enda så jeg kommer nok til å gjøre som i fjor.
Lørdags-kalenderpakker, og resten av dagene ble sjokolade.
For det første syns jeg det erk jipe greier med strømper og tannkrem selv, det er jo mer skuffenden enn ingen pakke. Og for det andre nekter jeg å fylle huset med enda mer ræl.
Nei, her blir det en kleshenger med innpakkede gaver en dag i uka, en til hver, eller en sammen får vi se litt på. Men vanligvis blir det film, eller bakeutstyr, eller andre ting vi kan gjøre sammen. Syns det er mye hyggeligere jeg.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 14:07   #18
Ben
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 1
Ben har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Til de som sliter med å finne kalenderpakker og vil gjøre det veldig enkelt kan jeg anbefale http://www.kalenderpakker.no
bare et lite tips

Ben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 14:08   #19
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mine deler kalender. Jeg syns det er vanskelig nok.

Her også deles det.

Eks fra det som er klart iår: refleks, godteri om lørdagen, pepperkakeformer, en ny julepynt til hver, garn til jenten som er utrolig kreativ, selvlysende dyr til gutta.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 14:20   #20
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Min Snuppe på 6,5 år får følgende gaver:
- 4 x Lego (en pakke delt opp)
- 4 x perleplater fra Hama (hun er veldig glad i å perle, har kjøpt en pakke jeg har delt opp)
- 2 x teater
- Blånisselue (hjemmestrikket)
- Blånissevotter (også hjemmestrikket)
- 6 x diverse skrivesaker (blyanter, løse fargeblyanter fra Lyra osv)
- Kaleidoskop
- Aktivitetsbok
- Tatovering
- Perler til å lage perlekjede av
- Yatsy
- Rosa glitrende leggvarmere

Ellers hadde hun også kunne ha fått truser, sokker, hobbyting, hårpynt, leppepomade, neglelakk osv. Jeg syns det er myyye lettere å finne på småtteri til henne enn til broren.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no