Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kalendergaver (jul)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-11, 22:02   #41
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Jeg har bare to unger, men jeg nekter å kjøpe 48 kslendergaver. Jeg bedriver ikke den slags juleservice. (Se, der fikk jeg jaggu bruk for det ordet!) Hos oss deler vi faktisk alle fire en kalender. Mor vil også ha.. Derfor får hver unge (og voksen) seks småting.

Aktivitetskalender drev jeg med før. Nå orker jeg ikke lenger.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 22:18   #42
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Hvis man har Søstrene Grene butikk i nærheten så har de mye fint og billig.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 22:24   #43
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hvis man har Søstrene Grene butikk i nærheten så har de mye fint og billig.

Ja, det er sant. Og det har vi her. Men det blir fort mye dill og dall uansett, synes jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 22:29   #44
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Men hva er poenget med å gi barna truser og sokker i julekalenderen?

Jeg hadde ikke giddet å gi pakkekalendere til så mange barn. Har kjøpt fine ting til dem til jul, og mtp hvor mange pakker de får julaften synes jeg det er unødvendig at de skal åpne pakker hele desember. Da forsvinner litt av magien, tror jeg. Mine to eldste får Pet Shop-kalender, minsten får sjokoladekalender, vurderte Mummi, men er litt usikker på små deler og sånn, allerminsten får ikke'no.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 23:19   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Men hva er poenget med å gi barna truser og sokker i julekalenderen?

Jeg hadde ikke giddet å gi pakkekalendere til så mange barn. Har kjøpt fine ting til dem til jul, og mtp hvor mange pakker de får julaften synes jeg det er unødvendig at de skal åpne pakker hele desember. Da forsvinner litt av magien, tror jeg.

Enig i det!
Her blir det Barbie kalender og Playmobil.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 23:29   #46
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Vi har kjøpt en boks med drøyt 20 jungeldyr på Biltema. I tillegg noen figurer fra Jungelhjul og Byggmester Bob. Det som da mangler (skal lage to kalendere) blir rosiner og pepperkakeformer.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 23:58   #47
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Godt å se at det ikke bare er meg som har innført delekalender! Føler alle andre kjører en kalender til hvert barn og at jeg er rimelig kjip på området (barna har aldri kommentert det).

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 08:48   #48
Suppehue
Aktiv
 
Suppehue sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 112
Suppehue er litt kul
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Mange gode forslag her! Klementiner, tørket frukt?

Suppehue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 10:35   #49
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Men hva er poenget med å gi barna truser og sokker i julekalenderen?

Jeg hadde ikke giddet å gi pakkekalendere til så mange barn. Har kjøpt fine ting til dem til jul, og mtp hvor mange pakker de får julaften synes jeg det er unødvendig at de skal åpne pakker hele desember. Da forsvinner litt av magien, tror jeg. Mine to eldste får Pet Shop-kalender, minsten får sjokoladekalender, vurderte Mummi, men er litt usikker på små deler og sånn, allerminsten får ikke'no.

Grunnen til at vi gir truser og sokker i kalenderen er at kalenderen er ikke om å få gaver, men å telle ned til jul. Ungene syns det er greit å få det i kalenderen og kunne jeg ikke puttet sånne ting der så kunne det fort bli mye dill. Jeg ser ikke at det er noe forskjell på å ha pakkekalender eller pet shop kalender, begge deler er en gave hver dag i desember. Forskjellen er bare hvordan det er pakket inn. Mener du da at det er greit om jeg gir legokalenderne i den formen de er kjøpt, men ikke om jeg tar det ut av kalenderen og pakker hver ting fra lukene inn i egne pakker? De får jo det samme innholdet.

Jeg tror nok ikke magien med jula har blitt borte for mine unger selv om de får pakkekalender. Jeg fikk selv pakkekalender da jeg var liten og jeg var like spent og syns ventetiden var like uutholdelig som det virker som mine barn syns.

Jeg syns det er helt greit at andre velger å ikke gi pakkekalender, at de deler kalender osv, men selv vil jeg gi en kalender til hver av ungene. Eldste begynte jeg med pakkekalender til da hun var liten og jeg syns det blir galt at etterhvert som ho fikk flere søsken så skulle hun få færre og færre luker å åpne. Hun har da ikke bedt om å få så mange søsken. For min del ville det selvsagt vært enklere å kun lage en kalender, men jeg syns det er litt kos å tenke på hva hver og en av ungene mine vil like å få.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 10:40   #50
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Hva synes du om vår løsning da, Trøtt? Ikke at andres mening vil påvirke hva jeg gjør, men det hadde jo vært interessant å høre hva andre mener om dette og ikke minst hvorfor?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 10:48   #51
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hva synes du om vår løsning da, Trøtt? Ikke at andres mening vil påvirke hva jeg gjør, men det hadde jo vært interessant å høre hva andre mener om dette og ikke minst hvorfor?

Jeg syns det er en helt fin løsning så lenge den fungerer hos dere. Jeg syns det er flott at unger lærer å dele og kan glede seg over hva andre får. Nå vet ikke jeg hvor gamle ungene dine er og hvordan dere har gjort det med kalender før, men jeg syns konseptet er flott.

Jeg hadde nok ikke klart å gjøre det sånn, men det er fordi jeg begynte som jeg gjorde med ungene. Jeg kjenner meg selv så godt at hvis vi hadde valgt en slik løsning så hadde det nok blitt en del større gaver hver dag istede for mange små. Jeg er fortsatt i tenkeboksen på om mannen og jeg skal dele kalender eller om jeg ønsker at vi skal ha en hver. Jeg heller nok veldig mot en hver siden jeg syns det er stas med en liten ting hver dag.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 10:52   #52
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Mmm. Ungene er veldig med på det og vi har gjort det sånn i flere år nå. Men jeg har hatt små øyeblikk med små samvittighetsstikkk, men jeg rister det av meg og tenker at det er genialt å lære å dele. (Ungene er 7 og 10.) Far i huset synes også det er selvsagt at det skal være sånn, så sånn blir det.

Da jeg var liten, hadde jeg forøvrig egen pakkekalender, så dette er ikke noe jeg er vant til. Jeg har bare blitt desto mer egoistisk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 10:54   #53
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Det er jo ikke noe å ha dårlig samvittighet for. Ungene liker det, dere voksne liker det, hva skal man ha dårlig samvittighet for da? Det er da ingen fasit på hvordan det skal/bør gjøres.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 11:07   #54
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Det er jo ikke noe å ha dårlig samvittighet for. Ungene liker det, dere voksne liker det, hva skal man ha dårlig samvittighet for da? Det er da ingen fasit på hvordan det skal/bør gjøres.

Neida, det er heller ikke noe jeg pleier å ha. Men jeg prøvde bare å si at jeg nok har kjent et par stikk i årenes løp. Ikke ofte! Det er jo derfor vi holder på på denne måten.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 11:13   #55
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Jeg gir sokker, truser, tannbørster etc i kalenderen ja. Ingen sure mine her av den grunn. Hvor lenge vi holder på en til hver, dvs to pakker på en dag, vet jeg ikke. Mye mulig dem å dele etterhvert. Og i år får de ikke gaver de dagene de er til pappan.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 12:55   #56
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Jeg synes det med delekalender er litt magisk også jeg, det er noe spesielt å se hva de andre får på sine dager og vente på sin dag. Vi går for delekalender i år tror jeg, muligens med en sjokoladekalender til hver i tillegg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 13:04   #57
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes det med delekalender er litt magisk også jeg, det er noe spesielt å se hva de andre får på sine dager og vente på sin dag. Vi går for delekalender i år tror jeg, muligens med en sjokoladekalender til hver i tillegg.

Akkurat som hos oss, det. Alle ungene er helt med. Blir bra!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 13:04   #58
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Den ser jeg absolutt Katta

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 13:05   #59
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Vi har gjort litt forskjellig. Noen år har de fått hver sine gaver, noen år hver sin tur. Alt har fungert helt fint. I år skal største ha legokalender og de to minste får pakkekalender. Jeg har kjøpt inn bl.a tyggis, tatoveringer, viskelær, starwars-kort, litt godis og juletannbørst. I år har mannen bestemt seg for å lage kalender til meg også.
Jeg tror jeg er enda mer spent på det enn på selve julegaven.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 13:11   #60
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Problemet er at broren har Lego-kalender, og de får så lite godteri til vanlig at hvis søstra får i kalenderen må han også få, ellers blir det månelyst. Og da er jeg jo like langt, i grunnen. (Evt. kan jeg jo høre om hun kan nøye seg med litt godteri hver dag, det er greit å fikse, og heller få litt ekstra tilskudd til ridetimer. :ide!: Det må liksom være litt likt akkurat når det gjelder adventskalender.)

Hello kitty kalender på spar kjøp til 99,- der er det små bord, stoler, figurer og slikt dill med..

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no