Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Lær meg om komfyrtopper med induksjon!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-11, 09:08   #1
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Lær meg om komfyrtopper med induksjon!

Den keramiske komfyrtoppen som fulgte huset, har på mystisk vis fått seg en tversgående sprekk. Vi må altså bytte, og vi ser for oss at vi vil ha induksjon denne gang. Men det er jo en jungel der ute. Vi lurer også på å kjøpe en ekstra bred, på 75-80 cm.

Hvor viktig er:
- booster-funksjon på alle fire soner? I forhold til på bare to?
- utvidbare kokesoner? Hva betyr egentlig det?
- varmeplate i midten?
- kokesensor?

Andre ting vi bør ta med i vurderingen?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 09:14   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om komfyrtopper med induksjon!

Hvis det kan tenkes at noen som har pacemaker skal lage mat ved komfyren, så kan ikke de lage mat på induksjonsovn. I hvert fall ikke alle typer pacemakere. Mamma har fått beskjed om at hun vil kunne få utslag på sin pacemaker hvis hun lager mat ved induksjonsovn. Men mamma er litt mer forsiktig enn gjennomsnittet, så jeg ville ha forhørt meg litt.

Vi har nemlig veldig lyst på induksjonsovn, men har foreløpig avstått.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 09:18   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om komfyrtopper med induksjon!

Aner ikke hva alle disse fine ordene dine er, jeg bare bruker vår, jeg.
Jeg bare vet at nå som vi har hatt det en stund så er jeg veldig fornøyd.
Men det tar litt tid å venne seg til at det går unna med varmen for jeg sved veldig mye på begynnelsen og brannalarmen gikk stadig vekk..

HUsker at jeg var skikkelig irritert på begynnelsen for når jeg før skulle koke opp vann til spagetti, så på den tiden det tok å koke opp vannet så rakk jeg å sortere skittentøy og sette på en vask. Nå rekker jeg såvidt å ta snu meg før vannet koker! Neida, men den er superrask og fin.

Hvis boosterfunksjon er sånn at den koker ekstra kjapt opp, så ja, det er superfint. Vi har det på alle platene og vi har også ekstra bred komfyr. Husker ikke hvordan det var med smal komfyr, jeg. Dette er strålende.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 09:21   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om komfyrtopper med induksjon!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvis det kan tenkes at noen som har pacemaker skal lage mat ved komfyren, så kan ikke de lage mat på induksjonsovn. I hvert fall ikke alle typer pacemakere. Mamma har fått beskjed om at hun vil kunne få utslag på sin pacemaker hvis hun lager mat ved induksjonsovn. Men mamma er litt mer forsiktig enn gjennomsnittet, så jeg ville ha forhørt meg litt.

Vi har nemlig veldig lyst på induksjonsovn, men har foreløpig avstått.

Jeg har hjertestarter med pacemakerfunksjon, men har fått beskjed om at alle de nyere modellene er testet ift. bruk av induksjon, og at dette er uproblematisk. Men jeg har en av de aller nyeste modellene.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 10:04   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om komfyrtopper med induksjon!

Da er det i orden. Jeg visste jo at du har problemer med hjertet, men ikke hva det innebar. Godt å vite at du var orientert.

Mamma fikk akkurat ny pacemaker, men påstår at den fremdeles ikke kan brukes nær induksjonsovn. Men jeg lurer på om jeg skal forhøre meg litt nærmere når vi flytter om et år. Vi har veldig lyst på induksjon.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 10:14   #6
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lær meg om komfyrtopper med induksjon!

- booster-funksjon på alle fire soner? I forhold til på bare to?

Jeg har bare på to, men det holder for meg. Ofte har jeg bare bruk for én. Jeg bruker steke/dampovn mye og pleier ikke ha så mange gryter i sving på en gang. En annen ting er at jeg ofte lager mat som blir bedre av å putre en god stund. Da er det ikke viktig at pastavannet koker opp på 2 min, den blir uansett ferdig i tide. Så dette avhenger vel av hvor mange gryter du pleier å bruke og hvor dårlig tid du har.

- utvidbare kokesoner? Hva betyr egentlig det?

At du kan endre størrelsen på kokesonen slik at den passer kjelen. Fiskekjeler pleier å være avlange f.eks. - da kunne det vært kjekt med utvidbar kokesone. Min fiskekjele var ikke magnetisk så den ga jeg bort, klarer meg bra uten utvidbare kokesoner. Men jeg har som nevnt dampovn som jeg bruker en del, dermed mindre behov for koketopp med mange funksjoner. Har du store gryter med odde fasonger kan det sikkert være kjekt.

- varmeplate i midten?

Jeg har hold-varm-funksjon på hver av kokesonene, ikke noe i midten. Så lenge du får holdt maten varm er det vel samme hvor. Eller kanskje jeg ikke skjønte spørsmålet?

- kokesensor?

Uh, aner ikke hva det er.

  Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 10:28   #7
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om komfyrtopper med induksjon!

Vi har en enkel modell, tror riktignok det er boost-funksjon på alle platene. Vi bruker det bare en sjelden gang, hvis vi skal koke tevann i en fart, for eksempel. Aldri under matlaging.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 10:45   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om komfyrtopper med induksjon!

Vi kan velge boost på alle, men ikke alle kan brukes samtidig, kun 2 og 2. Funker greit det. Vi har også ekstra bred koketopp og det er gull verdt. Kokesonene reguleres automatisk etter størrelsen på det man setter på, det er ikke begrenset etter merking (har ikke merking heller, kun senter av sonene er merket).

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 10:54   #9
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg om komfyrtopper med induksjon!

Vi har en topp i fra Siemens som jeg er utrolig fornøyd med, den er 90cm bred med 5 plater.

Fordelen med Siemens sine topper er at de har kjølingen i bakkant og ikke midt under som mangen av de andre fabrikatene, dette gjør at man kan bruke den øverste skuffen om man har skuffer under.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 11:04   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om komfyrtopper med induksjon!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Da er det i orden. Jeg visste jo at du har problemer med hjertet, men ikke hva det innebar. Godt å vite at du var orientert.

Mamma fikk akkurat ny pacemaker, men påstår at den fremdeles ikke kan brukes nær induksjonsovn. Men jeg lurer på om jeg skal forhøre meg litt nærmere når vi flytter om et år. Vi har veldig lyst på induksjon.

Jeg vet ikke om det er forskjell på ICD og pacemakere, men i følge min lege så var det med bruk av i induksjonstopp en "føre var"-regel, siden man ikke visste om enhetene ville la seg påvirke. I følge han er det gjort flere tester, men ikke påvist at det er hold i det. I tillegg piper hjertstarteren min hvis jeg er for nær et magnetfelt, og det har aldri skjedd i nærheten av induksjonstopper hos andre. Men som sagt, det er mulig det er forskjell på ICD og pacemaker der.

Takk til alle for gode tips. Jeg vil ha fleksible kokesoner og trenger bare boost på to plater, tenker jeg. Vi har stekeovnen under komfyrtoppen nå, så mulig vi ikke trenger å tenke på kjølingen. Men gjerne verdt å ha i bakhodet mtp. på den ombyggingen av kjøkkenet jeg ønsker meg...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 11:14   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om komfyrtopper med induksjon!

Jeg har også siemens, det er veldig gode platetopper. Jeg har ikke utvidbare kokesoner, det har jeg faktisk savnet. Jeg har booster på 2+2, jeg har ikke hatt behov for noe mer der. Jeg har ikke varmeplate i midten, det ser jeg heller ikke behov for, men det er kanskje kjekt? Jeg vet ikke. Kokesensor vet jeg ikke hva er.

Kan ikke brukes ved pacemaker altså? Svigermor har pacemaker. Hun har brukt vår platetopp. Da må vi kanskje hindre henne i det neste gang hun kommer.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 11:17   #12
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om komfyrtopper med induksjon!

Det er et ganske sterkt magnetisk felt rundt induksjonstopper, det merker man fort når man prøver å lage mat og snakke i mobiltelefon samtidig. Visstnok bråker det veldig i andre enden.

Vi har booster 2+2 og jeg har bare et par ganger savnet å ikke kunne ha på booster på mer enn to av gangen. Skulle jeg endret noe på vår er det at jeg kunne tenkt meg å ha en som er bredere, men det hadde vi ikke plass til på vårt kjøkken.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 12:15   #13
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg om komfyrtopper med induksjon!

Jeg vet at noen anbefalte metallkant rundt plata før, men åssen det er nå vet jeg ikke. Da sprakk de visstnok sjeldnere, men hey, det er altså 4-5 år siden.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 12:19   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om komfyrtopper med induksjon!

Det er metallkant rundt den keramiske vi har nå, og den er altså sprukket.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 12:22   #15
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg om komfyrtopper med induksjon!

Niobe:

Vi har ikke sånn metallkant rundt vår. Det er en AEG/Electrolux. Den er 4 år gammel da.
Den er bred, men kunne vært bredere. ELlers er jeg superfornøyd.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 12:54   #16
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lær meg om komfyrtopper med induksjon!

Jeg har en Miele koketopp. Jeg ønsket kun 60 cm bred av estetiske grunner samt at jeg ikke har så stort behov siden jeg bruker steke/dampovn vel så mye som koketopp. Men jeg hadde nok valgt bredere om behovet var tilstede.

Hvor kjølingen er aner jeg ikke, men skuffen under er fullt brukbar.

Andre ting du kan vurdere er metallkanten rundt koketoppen. Noen argumenterer for en litt høy kant som da kan holde på plass en del væske dersom det skulle koke over. Kanskje et poeng om man sliter en del med overkoking. Jeg har lav kant og det har ikke rent over. Foreløpig ihvertfall.

Montering må du også ta stilling til. Egentlig ville jeg ha koketoppen underlimt i benkeplata, det er pent og praktisk i forhold til renhold. Dessverre hadde ikke Miele koketopp til underliming i min størrelse og mannen min var ikke interessert i å vurdere andre merker. Men jeg er fornøyd sånn i ettertid.

Noen koketopper har skruknott for regulering av effekten. Fint for dem som ikke liker touch panel. Jeg kunne sikkert ha valgt dette om det fantes men det gjorde det ikke. Jeg mener å huske Gaggenau har noen modeller med skruknott. Siemens også, eller husker jeg feil? Knotten er magnetisk, du bare plukker den opp når du skal vaske koketoppen.

  Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 20:57   #17
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om komfyrtopper med induksjon!

Jeg har bare 2 boostere, savner ofte flere. Men jeg er av den utålmodige sorten når jeg lager mat, alt bør helst begynne å koke i det jeg setter gryten på platen omtrent. Jeg har ofte alle 4 platene i drift, og savner både fleksible kokesoner og varmefelt.
Men som flere har sagt før meg så kommer det nok litt an på hvor mange gryter man pleier å bruke.
Og jeg ønsker meg en som er mye bredere. Men ellers så elsker jeg induksjonen min og vil aldri ha noe annet, bortsett fra kanskje gass.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 21:01   #18
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om komfyrtopper med induksjon!

Vi går definitivt for en bred. Den vi har sett på er 77 cm. Jeg er usikker på boostere. Det er sjelden jeg bruker mer enn to plater i det daglige. Vi lager sjelden saus til middagen, f eks. Det er helst til store middager og spesielle anledninger.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 21:03   #19
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg om komfyrtopper med induksjon!

90cm sier jeg! Man trenger ikke bruke alle platene, men det er helt fantastisk med all plassen, ingen gryter som dunker borti hverandre osv.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 21:05   #20
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om komfyrtopper med induksjon!

Om jeg skulle kjøpt en induksjonstopp nå, ville jeg kjøpt en der du kan sette kjelene hvor som helst på koketoppen tror jeg.
Syns det ser veldig praktisk ut med tanke på å få jevn varme under hele kjelen.

Jeg ville hatt metallkant runt. Særlig om deres sprakk til tross for metallkant.
Vi hadde keramisk topp uten slik kant for mange, mange år siden, og der gikk det hardt utover kanten på toppen.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no