Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Skifter du klær hver dag?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-12, 09:37   #1
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Skifter du klær hver dag?

Altså, nå tenker jeg ikke på undertøy. Men bukser/genser/tunika/kjole ol.
Skifter du antrekk hver dag?
Anser du en bukse for å være skitten etter en dags bruk? Går den i vask om du bytter antrekk dagen etter? Hvordan håndterer du evt en mengde med "halvreine" klær?

Jeg tror jeg har gått glipp av en sosial kode, eller så har jeg jobbet for lenge med nesten bare mannfolk. Mannfolka bruker samme bukse og samme genser 3 dager på rad og ingen ser ut til å tenke noe over det.
Mens nå jobber jeg sammen med litt flere damer, to av dem kan vi vel kalle nerder slik som meg selv, og ser ikke ut til å tenke så veldig nøye igjennom verken klesstil eller om man bruker samme antrekk to dager på rad. Mens resten av damene, vel de har det ene flotte antrekket etter det andre. Aldri det samme to dager på rad.

Så da begynner jeg jo litt å lure på om jeg er fullstendig sjuske, om jeg har gått glipp av en sosial kode det er greit å innrette seg etter, eller hva ..

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 09:38   #2
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Bukse og BH kan jeg bruke 2 dager. Resten skifter jeg. Mannen skifter skjorte/undertøy hver dag. Bukser kan han bruke 2-3 dager.
Hele familien dusjer hver dag.

Vi har ganske mange knagger på en vegg på badet. Der henger ting.


Sist redigert av Dronningen : 03-01-12 kl 09:44.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 09:39   #3
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Bukse bruker jeg i 2-3 dager. Genser 1-2. Undertøy hver dag. Jobber i SFO.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 09:41   #4
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Det varierer. Jeg har som regel på meg nytt antrekk hver dag, men en vanlig bukse, genser/cardigan går ikke i vask før det er brukt 2-3 ganger dersom det ikke blir flekkete. Undertøy, tettsittende topper og tights/leggings bruker jeg bare én gang, dvs. jeg vasker ikke BH-ene like ofte som trusene, og jeg kan gå med en tights to dager på rad også.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 09:41   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Skifter du antrekk hver dag?

Ja, vanligvis.

Opprinnelig lagt inn av Mex

Anser du en bukse for å være skitten etter en dags bruk? Går den i vask om du bytter antrekk dagen etter?

Nei, langt ifra - bukser holder i flere dager enn som så. (Sikkert 3-4, i alle fall. Jeg har som regel strømpebukse under, så da anser jeg ikke buksene som møkkete etter et par dager.)

Opprinnelig lagt inn av Mex

Hvordan håndterer du evt en mengde med "halvreine" klær?

De porsjoneres utover hyller, kommodetopper, knagger og ikke minst trappegelenderet i gangen. Riktig elegant! Skjørt legger jeg tilbake i skuffen, og vel også bukser, iblant. Det kan gå måneder mellom hver gang jeg bruker dem, ettersom jeg er en skjørte- og kjoledame.

Alle damene på jobben min bytter vanligvis antrekk hver dag. Jeg kan imidlertid godt på med det samme på mandag og torsdag i samme uke, f.eks. (skjønt det skjer nok sjelden).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 09:42   #6
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Jeg hiver ikke klærne i vask om de ikke er skitne, men jeg endrer antrekk hver dag ja.. Om jeg har jeans og bluse en dag, har jeg kanskje skjørt eller kjole neste dag osv..

Det er jo ikke noe i veien for å gå med de samme klærne i et par dager, men JEG gjør det ikke *mote-greie*. Jeg bretter eller henger opp de "halvrene" klærne inn i skapet mitt etter bruk. Jeg blir ikke veldig svett eller skitten av å sitte på jobb i 8 timer, så vasker ikke ofte jobb-klærne. Etter jobb og henting i bhg skifter jeg til "hjemme-klær" med en gang jeg kommer hjem.

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 09:42   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Buksene mine brukes i flere dager før de vaskes. Jeg har ikke så mange heller.
Det kan genseren også gjøre, dersom den ikke har fått flekker (jeg har jo små barn) eller lukter svett. Men ikke to dager på rappen, jeg har ei hylle på badet hvor jeg oppbevarer "halvreie klær" i påvente av en ny dag jeg tar dem i bruk.
Ofte har jeg, særlig på denne tiden av året, ei ulljakke over en eller annen genser/topp. Den jakka brukes lenge før den vaskes, men da vasker jeg jo laget under, selvsagt.

Nå er nok jeg gjerne ansett som sjuske da, jeg dusjer jo ikke daglig engang.
(Og i dag sitter jeg her med den ulltrøya og ulllongsen jeg sov i i natt, bare tok på meg bukse og tidligere nevnte ulljakke over da jeg sto opp. dusje burde jeg, men orker ikke. Unnskyldningen er at jeg ikke har begynt på jobb etter nyttår enda, ettersom jeg altså er syk. Jeg skal dusje, ta av ullundertøyet (og vaske det) og finne rene klær før jeg skal gå på jobb, altså.)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 09:43   #8
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.396
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Bukse og genser (kjole, skjørt, skjorter) kan jeg bruke i 2-3 dager så sant det ikke blir flekkete. Jeg har en stillesittende jobb og svetter lite. Det halvreine tøyet kan henge over badekarkanten, ligge i vinduskarmen på soverommet, eller i en krøll på gulvet.

Nå har jeg dager da jeg innbiller meg at jeg kan se fresh ut, men det er slett ikke sikkert at kjolen kommer rett fra vask. Noen ganger bruker jeg det samme flere dager etterhverandre, andre ganger varierer jeg fra dag til dag.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 09:44   #9
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.871
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Topper/tunikaer/kjoler holder 2 dager, bukser 2-3.

Men har sjelden på meg det samme dagen etter. Dagen etter der igjen kan jeg ha på meg samme bukse som på dag 1 feks. Liker å variere litt.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 09:44   #10
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.732
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Jeg bytter stort sett alltid alt hver dag, det gjør de fire andre i husstanden også.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 09:46   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Kjoler, gensere, skjørt og andre ting som ikke er innerst, bruker jeg gjerne 2–3 ganger før det vaskes. Jeg går ofte i det samme antrekket to dager på rad også, jeg for min del.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 09:51   #12
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.819
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Jeg kan fint bruke de samme klærne to dager på rad, men oftest legger jeg de på en kommode, for så å "resirkulere" dem en annen dag. På kommoden kan det dermed hope seg opp med halvskitne klær, og da hender at jeg til slutt hiver alt på vaskerommet, istedet for å legge det i skapet, samtidig som jeg sukker over all klesvasken......

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 09:52   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Ja, og nei. Jeg skifter som regel klær i løpet av dagen også. Jeg har gjerne på meg noe "finere" om vi er ute på noe, og skifter til "hjemmeklær" hjemme. Da kan "uteantrekket" brukes om igjen, mens minsten stort sett sørger for at hjemmeklærne må byttes ut fra dag til dag. Eller i løpet av dagen. To ganger.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 09:54   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Jeg kan fint bruke samme skjørt/bukse/topp to dager på rad. Toppen får gjerne en vask etter et par dager, mens skjørt og bukser sjelden vaskes, de luftes, og vaskes når de har fått flekker eller noe. Kjolene mine vaskes enda sjeldnere.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 09:54   #15
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Bukser og slikt bruker eg som regel fleire gongar før vask, men eg pleier å skifta overdel kvar dag. Det som skal brukast på nytt, heng eg berre over badekarkanten.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 09:55   #16
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Jeg har ikke på samme antrekk to dager på rad. Men jeg vasker ikke tøy som ikke er skittent. Jakker blir hengt inn i skapet, bukser, skjørt og gensere ligger litt her og der. Skjønt det burde egentlig bli lagt i skapet.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 09:59   #17
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg bytter stort sett alltid alt hver dag, det gjør de fire andre i husstanden også.

Vasker du alle klærne også da?

Altså, jeg skifter undertøy hver dag, men bukser og gensere, evt tights og kjole/tunika bruker jeg 2-3 dager. Og jeg har til nå brukt dem stort sett etter hverandre. Jeg føler liksom at det er nok klær som slenger både her og der ellers at jeg ikke helt hvor jeg evt. skulle ha gjort av en bunke halvreine klær, brukt en gang og ligger i påvente av å bli brukt en gang eller to til.
Ofte skifter jeg antrekk når jeg kommer hjem, og dasser rundt i joggebukse hjemme. På den måten unngår jeg klin fra ungene på jobbklærne.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 10:00   #18
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Olabukser brukes et par-tre ganger, alt annet går rett i vask. Ikke nødvendigvis fordi det er så skittent, mer av gammel vane tror jeg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 10:03   #19
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Vasker ikke klærne etter en gangs bruk, nei! Liker ikke så godt å bruke det samme to dager på rad, men gjør det innimellom også. Legger det i skapet (les: badet) og bruker det igjen.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 10:05   #20
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Det som er inntil kroppen vasker jeg etter en dags bruk. Bukser bruker jeg gjerne i flere dager før de blir vasket og skjørt vasker jeg bare om de får en flekk.

Jeg bruker sjelden samme klær to dager på rad. Klær som jeg har brukt og som ikke trenger vask ligger på en stol på soverommet. Jeg rydder dette på plass med ujevne mellomrom, stort sett når det blir så fullt at de faller av.

Jeg jobber nå hardt med å lære jentene samme regime, før de blir tenåringer og starter med tre antrekk om dagen og forventer at alt som har vært tatt ut av skapet skal vaskes. Jeg har jobbet lenge med tenåringsforeldre og har hørt alt for mye.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no