Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Skifter du klær hver dag?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-12, 10:09   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Undertøy, sokker og gensere byttes hver dag. Bukser, skjørt og cardigans byttes etter noen dagers bruk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 10:13   #22
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Vasker ikke klærne etter en dags bruk. De legges på en benk på soverommet og kan tas ibruk igjen en annen dag. Om det går mange dager så ryddes de inn i skapet igjen.
Klærne vaskes etter etpar-tre gangers bruk. Undertøy og sokker/strømper byttes hver dag. Bruker aldri samme klær to dager etter hverandre. Helst ikke samme klær i samme uke heller.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 10:19   #23
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Jeg bruker gjerne samme antrekk to dager på en uke, noen ganger to dager etter hverandre. Jobbklær tas av når jeg kommer hjem og får ligge til neste dag de skal brukes. Jeg skifter undertøy daglig (og vaskes etter en dags bruk). Kjoler og skjørt vaskes når det trengs pga flekker eller om de er brukt fire-fem dager omtrentlig. Bukser brukes nok omtrent like lenge, mens gensere aldri brukes mer enn to dager før de vaskes.

Jeg syns ikke det gjør noe om jeg bruker samme antrekk to dager på rad. Føler jeg meg fin i noe velger jeg gjerne det samme dagen etter også. Jeg bryr meg ikke om hva andre tenker om det, og jeg legger heller ikke så nøye merke til om andre har det samme to dager på rad.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 10:22   #24
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Bukser brukes flere dager ja.
Sokker, undertøy og genseren som er nærmest kroppen skiftes også hver dag. Et eller annet skjedde etter fødsel nr.1 så jeg må skifte hver dag. Hvis ikke er jeg stinkbombe etter kort tid på dag nr.2.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 10:23   #25
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Kan bruke bukse 3 dager (men stort sett ikke på rad), genser 2-3 dager, BH 2-3 dager. Truse, sokker, topp byttes daglig.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 10:27   #26
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Jeg har ikke samme klær på meg to dager på rad. Men det betyr ikke at jeg vasker dem etter en dags bruk. Bukser brukes i 2-3 dager, gensere i 1-2 dager og undertøy byttes hver dag.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 10:34   #27
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Dongeribukser og skjørt kan jeg glatt bruke minst en uke før jeg vasker, undertøy sokker og kroppsnære overdeler skiftes daglig, Tykkere gensere eller cardigans brukes minst 2-3 ganger før de blir vasket.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 10:49   #28
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Jeg bruker klær flere dager på rad hvis de ikke er skitne/svette. Ikke undertøy, men bukser og gensere. Bukser kan jeg bruke ganske mange dager hvis jeg ikke har svettet eller de har blitt skitne. Jeg ser heller ikke problemet med å gå i samme antrekk flere dager på rad.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 11:02   #29
Prøvende
Ingen skravlebøtte
 
Prøvende sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 306
Prøvende er litt kulPrøvende er litt kul
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Truse skiftes hver dag, resten etter behov. Jeg prøver å ikke ha samme antrekk to dager på rad, men bytter ut bukse/topp. Brukte, men ikke møkkete klær for flere dager har en egen hylle i klesskapet mitt, så jeg prøver å ta noe fra denne hyllen før jeg tar noe helt rent. Det går sånn ganske greit!

__________________
Hilsen Prøvende
2005, 2008, 2010
Prøvende er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 11:09   #30
fimba
Superaktiv
 
fimba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
Innlegg: 324
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Jeg pleier å ha på meg en bukse i 2, max 3 dager. En topp pleier jeg å bruke i 2 dager, men har jeg svettet mye kan jeg skifte etter 1 dag. Bruker ytterst sjelden en topp i mer enn 2 dager.

For enkelthets skyld bruker jeg klærne etterhverandre. Gidder ikke å ha hauger med halvbrukte klær liggende på vent.

__________________
føyelig
fimba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 11:11   #31
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Jeg skifter klær når jeg kommer hjem, så jeg har en slags "uniform" på jobb.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 11:14   #32
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

bytter klær daglig, men vasker ikke klærne mellom hver gang - utvaskede klær er ikke noe jeg liker.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 11:54   #33
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

I dag har jeg samme cardigan og bukse som i går, det andre er skiftet ut og lagt til vask. Forersten, har den samme Bhen og. Bruker bukser og cardigans mer en en dag. Jeg har vel aldri på meg identiske antrekk to dager på rad, men kanskje i løpet av en uke.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 12:32   #34
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Jeg bruker klærne lenger nå som Lille Ville er større.

Jeg har ofte de samme klærne fler dager på rad, hvis de ikke er skitne. Da jeg jobbet hver dag, var det sjelden jeg hadde de samme klærne to dager på rad, men da la jeg dem på stolen eller hang dem til lufting. Det er ikke akkurat miljøvennlig å vaske klær bare fordi de er brukt, om de ikke er skitne.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 12:41   #35
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Har ikke noen fast regel på antall dager jeg bruker klærne. Svetter ikke og blir sjelden flekkete. Pleier ikke være skitten eller lukte vondt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 14:53   #36
annemor
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 58
annemor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Jeg vasker stort sett alt bortsett fra bukser etter en dags bruk. Men det kommer helt an på- hvis noe er inntil kroppen under armhulen, vasker jeg etter en dag, gjør de ikke det, kan jeg bruke en dag til. Med mindre det er flekker på, og med tre små er det vel alltid en flekk Barnas klær vasker jeg hver dag (de er aldri rene når dagen er omme), mannen bruker nok klærne sine et par dager? Regner med det blir litt mindre klesvask når vi har litt eldre barn, enn så lenge ser jeg aldri bunnen av skittentøyskurven.

annemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 14:57   #37
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Jeg bruker aldri samme antrekk to dager på rad, men vasker det ikke etter en dags bruk, nei. Er det gullende rent fortsatt så henges det i skapet. Er det mer midtimellom så har jeg en knagg i en krok i garderober der det henger.



Ja, og så stolen på soverommet, selvsagt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 14:58   #38
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Forresten, samme bukse brukes gjerne flere dager på rad - jeg har ikke SÅ mange kledelige bukser, men da prøver jeg å ha veldig forskjellig overdel.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 15:37   #39
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Skifter bare det som er innerst hver dag. Har to sånne veldig kjekke knaggrekker til å henge over døren. En på badet og en på soverommet. Det henger alle mine halvbrukte klær. Også kjefter jeg på Vesla som oppbevarer sine halvbrukte klær i en krok på baderomsgulvet fordi hun ikke rekker opp til knaggene.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 15:39   #40
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du klær hver dag?

Jeg har aldri sett noe poeng med å vaske bh-er etter en dags bruk. De må jo bli veldig fort utslitt på den måten? Selv om bh-en er inntil kroppen så blir den jo ikke svett eller skitten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no