Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken sekk skal førsteklassingen få?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-13, 19:23   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.386
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken sekk skal førsteklassingen få?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Strengt tatt hadde det for mange førsteklassinger vært mest praktisk med en solid Baggu, siden det stort sett er foreldrene som bærer sekken frem og tilbake fra skolen.

Ikke her. Her bruker alle sparkesykler og sparker alene. Men viktig at sekken sitter godt på ryggen.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 19:25   #22
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.028
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken sekk skal førsteklassingen få?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ikke her. Her bruker alle sparkesykler og sparker alene. Men viktig at sekken sitter godt på ryggen.

Klart, de som faktisk bærer selv må ha en god sekk. Jeg bare smiler litt når jeg ser de små elevene komme tuslende der jeg jobber. Med en voksen hakk i hæl, bærende på den fine, nye sekken.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 19:28   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.386
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken sekk skal førsteklassingen få?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Klart, de som faktisk bærer selv må ha en god sekk. Jeg bare smiler litt når jeg ser de små elevene komme tuslende der jeg jobber. Med en voksen hakk i hæl, bærende på den fine, nye sekken.

Ja, det er vel noen som gjør det.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 19:34   #24
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.803
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken sekk skal førsteklassingen få?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Klart, de som faktisk bærer selv må ha en god sekk. Jeg bare smiler litt når jeg ser de små elevene komme tuslende der jeg jobber. Med en voksen hakk i hæl, bærende på den fine, nye sekken.

Noen foreldre gjør slik enda i klassen til vår eldste. 2002-barn.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 19:51   #25
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken sekk skal førsteklassingen få?

Min får sekk første året så den saken er jo grei. Ellers har han en Bergans sekk som jeg nok tror kan passe i 2.klasse siden den nå er litt stor.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 20:00   #26
FruLarsen
Småbyfrue
 
FruLarsen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
Innlegg: 90
FruLarsen er litt kul
Standard

Sv: Hvilken sekk skal førsteklassingen få?

Her får førsteklassingene egen sekk, og jeg husker FrkLarsen syntes det var veldig stas å bruke den siden alle hadde lik.
Kjøpte ny til 2.klasse, en lilla fra Beckmann.

__________________
Ja, jeg har bare et barn. Det er ikke bare bare det..
FruLarsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 22:28   #27
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sekk skal førsteklassingen få?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Klart, de som faktisk bærer selv må ha en god sekk. Jeg bare smiler litt når jeg ser de små elevene komme tuslende der jeg jobber. Med en voksen hakk i hæl, bærende på den fine, nye sekken.

Det har jeg faktisk aldri sett her.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 21:33   #28
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken sekk skal førsteklassingen få?

Lillebror begynner i 1. klasse til høsten og har allerese fått en Norrøna skolesekk. Vi kom over en på tilbud som satt godt på ryggen hans. Den er knall blå med grønne detaljer. Vi kjøper nytt pennal i august, tenker jeg.

Oppdatert med bilde:


Sist redigert av Jenna : 03-06-13 kl 10:21. Årsak: lagt til bilde
Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 22:32   #29
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Hvilken sekk skal førsteklassingen få?

Vi har kjøpt denne Bergans XO-sekken til frøkna:


Storebroren hadde samme type som førsteklassing. Veldig fornøyd.

__________________
Plutten (04) og Tullegull (07)
Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 00:39   #30
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken sekk skal førsteklassingen få?

Poden har fått denne og er sååå kry.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 21:07   #31
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken sekk skal førsteklassingen få?

Noen som har erfaring med Beckmanns gym/ekstrasekk? Er den enkel å feste?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 22:00   #32
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken sekk skal førsteklassingen få?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Poden er liten og smal, men det var beckmann som satt best på han i fjor, den satt mye bedre enn bergans.

Signerer denne x 2 barn.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 22:50   #33
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.386
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken sekk skal førsteklassingen få?

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Noen som har erfaring med Beckmanns gym/ekstrasekk? Er den enkel å feste?

Ja, det er den. Brukt som gymbag hele forrige skoleår.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 23:41   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.971
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sekk skal førsteklassingen få?

Vi finner ikke Bergans XO uten lokk noe sted. Er det noen som har tips om hvor det kan finnes? Vi har lett på G-Sport og ... var det intersport?

For 2 år siden var det en feil ved Beckmann-sekkene sluk at de mistet stroppene over brystet. Er det noen som vet om det er utbedret? De i snuppasfølgegruppe som hadde Beckmann endte med å kjøpe ny sekk innen et halvår (3 stk). Så den fella vil vi ikke gå i. Siden vi organiserer følgegrupper så er vi avhengige av at ungene kan bære sekkene sine selv. En voksen kan ikke bære 5 sekker.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 00:59   #35
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Hvilken sekk skal førsteklassingen få?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi finner ikke Bergans XO uten lokk noe sted. Er det noen som har tips om hvor det kan finnes? Vi har lett på G-Sport og ... var det intersport?

For 2 år siden var det en feil ved Beckmann-sekkene sluk at de mistet stroppene over brystet. Er det noen som vet om det er utbedret? De i snuppasfølgegruppe som hadde Beckmann endte med å kjøpe ny sekk innen et halvår (3 stk). Så den fella vil vi ikke gå i. Siden vi organiserer følgegrupper så er vi avhengige av at ungene kan bære sekkene sine selv. En voksen kan ikke bære 5 sekker.

Feilen er utbedret. Men hvorfor kjøpte de ny sekk? De kunne bare fått nye stropper, evt ny sekk. 2 års garanti på beckmann.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 10:47   #36
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken sekk skal førsteklassingen få?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi finner ikke Bergans XO uten lokk noe sted. Er det noen som har tips om hvor det kan finnes?

Vi kjøpte på XXL på Majorstuen. De hadde flere motiver/farger å velge i.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 12:10   #37
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.814
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken sekk skal førsteklassingen få?

Vi har kjøpt et Bergans med lokk, rosastripete med stjerner og hjerter på. Passet veldig bra på ryggen hennes. Men det første året blir det nok både kjøring og henting på SFO, og dermed lite bæring av sekk uansett.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 15:33   #38
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken sekk skal førsteklassingen få?


Storebror valgte seg denne, han kikket på den når de første sekkene kom, prøvde den og den satt godt.
I dag var vi ute på sekkejakt,og han ville fortsatt ha denne.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 16:46   #39
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.971
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sekk skal førsteklassingen få?

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Feilen er utbedret. Men hvorfor kjøpte de ny sekk? De kunne bare fått nye stropper, evt ny sekk. 2 års garanti på beckmann.

De tok kontakt med butikken, men fikk et ganske annet svar. Jeg hadde nemlig også fortalt dem at det var garanti.

Men feilen er utbedret, altså. Da lurer jeg på om det blir dinosaursekk på Knerten. Han syntes den var veldig stilig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 17:18   #40
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Hvilken sekk skal førsteklassingen få?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

For 2 år siden var det en feil ved Beckmann-sekkene sluk at de mistet stroppene over brystet. Er det noen som vet om det er utbedret? De i snuppasfølgegruppe som hadde Beckmann endte med å kjøpe ny sekk innen et halvår (3 stk). Så den fella vil vi ikke gå i. Siden vi organiserer følgegrupper så er vi avhengige av at ungene kan bære sekkene sine selv. En voksen kan ikke bære 5 sekker.

Dei kom med nye stroppar til dei sekkane der stroppeløysinga var teit ikkje så lenge etter skulestart, og me har framleis eit lite lager og deler ut til dei som kjem innom og har problemet med dei gamle sekkane. Alle nyare sekkar har fått ein mykje betre løysing. Beckmann er og veldig greie på alle sånne garanti og reklamasjonsgreier så eg hadde ikkje grua meg for å kjøpe beckmannsekk. Me har berre svarte stroppar att (trur eg), og eg er på ferie akkurat no, men om dei er interesserte så kan eg sende ekstrastropper om ein månads tid.

Gymsekken kan festast på sjølve ryggsekken, som ein slags dobbeltsekk, eller bærast aleine på ryggen, og den passer til og med på voksne.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no