Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Innesko i barnehagen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-13, 14:11   #1
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Innesko i barnehagen

Jeg har aldri vært noe glad i tradisjonelle tøfler selv, og har stort sett unngått det til ungene mine. Skoleungene bruker crocs.

Sist jeg hadde barnehagebarn gikk det aller helst i slike myke skinntøfler. Er det litt ute nå, virker som det er lite snakk om dem nå for tiden? Hva har din(e) barn på beina i barnehagen? Og jeg husker ikke noe som helst om hvor man kjøpte disse skinntøflene, noen som har linker til gode slike tøfler?

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 14:18   #2
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.437
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Innsko i barnehagen

Jeg har myke skinntøfler til mine som de bruker sånn nå og da i barnehagen. Det virker som mane barnehager har innesko på lista over ting man bør skaffe på forhånd men at de ikke alltid bruker de likevel. Jeg har uansett ikke sans for at de skal gå rundt med harde såler hele dagen; både for beina sin del og med tanke på hverandre når de er uheldige å tråkke på hverandre osv. Husker ikke adressen nå men jeg bestilte noen fine på nettet og fikk to par inkludert porto for rundt 200kr.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 14:27   #3
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innsko i barnehagen

Min minste på 18 måneder begynner i barnehage om noen uker, og har disse fra PoP:



3-åringen bruker crocs, det samme gjør skolejentene.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 14:27   #4
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Innsko i barnehagen

Mine har brukt sandaler i barnehagen.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 14:37   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innsko i barnehagen

Min erfaring er at det i grunnen blir så lite brukt at jeg ikke har sendt med noe innesko til barnehagen. Men jeg bruker tøfler fra bisgaard til de minste, de er gode og myke. Jeg bruker egentlig de tøflene til pensko også.

Skolebarna har crocs.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 14:39   #6
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innsko i barnehagen

Ungen har brukt joggesko inne halve vinteren, "for det er jo Tingeling på dem, og jeg eeelsker Tingeling!"

Sånn ellers har hun en bråte slike skinntøfler. Barnehagen roter glatt bort fem par tøfler i måneden, så vi har hamstret en del. Fra Shooshoos på Ebay og ShoesZoo. Kjøper man de som er på tilbud, får du stort sett tre til fire par for under 200.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 14:41   #7
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Innsko i barnehagen

Jeg husker at de fleste ungene slett ikke var så flinke til å bruke inneskoa sine ja, men man må vel liksom ha. Sjansen er vel større for bruk om de ikke merker så mye til dem.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 14:53   #8
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innsko i barnehagen

Min erfaring etter 21 år som pedagogisk leder er at de fleste ikke bruker innesko. Jeg pleier ikke å si at man MÅ ha innesko, men at det kan være lurt når man skal ha brannøvelser, men de fleste foreldrene syns visst ikke det gjør noe om barna blir litt våte.

Mine barn bruker ikke innesko, de har i perioder hatt med, men bruker dem ikke, så da bruker jeg ikke penger på det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 15:18   #9
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innsko i barnehagen

Min eldste (akkurat fylt 2) bruker myke skinntøfler fra Shoezoo, selv om det hender at de ikke blir tatt på igjen når de har sovet / vært ute etc. Jeg synes det er greit med sko uten hard såle, siden de tråkker litt på hverandre og hopper og greier.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 15:22   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innsko i barnehagen

Det burde vært forbudt med innesko/tøfler med såle til små barn. Det leker, kryper på gulv, sitter på huk etc og trenger å bevege seg fritt - og trærne trenger å være fri til å øve opp balansen. Skinntøfler er superfint.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 20-07-13 kl 18:14.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 15:26   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innsko i barnehagen

Her bruker veldig få av barnehageungene innsko. Jeg hadde på småbarn, men de ble sjelden brukt. Nå vil 5-åringen helst ha sokker uten anti-skli, for det er kult å skli i gangen

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 15:27   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innsko i barnehagen

I den barnehagen jeg har jobbet var det knapt noen som brukte tøfler, det var et nytt bygg og overhodet ikke gulvkaldt. Ungene gikk på sokkelesten eller barbeint. Mulig noen av de aller minste som nettopp hadde lært å gå brukte tøfler for ikke å skli.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 16:03   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innsko i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Min erfaring er at det i grunnen blir så lite brukt at jeg ikke har sendt med noe innesko til barnehagen. .

Da antar jeg du ikke er en mor, som i etterkant kjefter pedagogen huden full, fordi hun har tatt barnet ditt ut i sokkelesten, i regnvær, bare fordi hun tydeligvis ikke gadd ta på barnet sko, før de gikk ut, bare fordi brannalarmen gikk.

Been there, experienced that.

Sønnen min måtte ut i sokkelesten, midtvinters i snøen, fordi han ikke gadd ha på sine innesko. Han slurvet aldri med skotøyet igjen.

Og sånn ellers - jeg foretrekker, for de større barna, gode sandaler som innesko til barna. Crocks kipper de av seg, og så havner en på kjøkkenet og en i ei leikekasse, og så må vi leite oss halvt forderva. Tøfler, type tovet ull og slike, oppleves ofte for varme, og ungene vil ta de av seg. Gode sandaler gir støtte til ankel og luft til føtter.

For de små barna, foretrekker jeg skinntøfler, type de myke, sokkeaktige, som jeg ikke husker navnet på i farta.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 16:43   #14
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innsko i barnehagen

I barnehagen sønnen min gikk i, var det et krav med innesko med såle, i tilfelle brann. Jeg sa at jeg heller foretrekker at han blir våt og kald. Dette barnehageåret ba han selv om få sandaler, så da fikk han det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 17:16   #15
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innsko i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Da antar jeg du ikke er en mor, som i etterkant kjefter pedagogen huden full, fordi hun har tatt barnet ditt ut i sokkelesten, i regnvær, bare fordi hun tydeligvis ikke gadd ta på barnet sko, før de gikk ut, bare fordi brannalarmen gikk.

Been there, experienced that.

Sønnen min måtte ut i sokkelesten, midtvinters i snøen, fordi han ikke gadd ha på sine innesko. Han slurvet aldri med skotøyet igjen.

Og sånn ellers - jeg foretrekker, for de større barna, gode sandaler som innesko til barna. Crocks kipper de av seg, og så havner en på kjøkkenet og en i ei leikekasse, og så må vi leite oss halvt forderva. Tøfler, type tovet ull og slike, oppleves ofte for varme, og ungene vil ta de av seg. Gode sandaler gir støtte til ankel og luft til føtter.

For de små barna, foretrekker jeg skinntøfler, type de myke, sokkeaktige, som jeg ikke husker navnet på i farta.

Det har vært endel av de store ungene som har med sandaler, men de aller fleste kler de av seg i løpet av dagen.

Jeg har faktisk ikke(som jeg kan huske) opplevd å få kjeft pga manglende påkledning i forbindelse med brannøvelser. Jeg har opplevd å få spørsmål om man ikke har tid til å kle på sko, men de aller fleste skjønner det når vi forklarer viktigheten i at det er så reelt som mulig.

Jeg fikk forresten spørsmål på et annet forum, der det var spørsmål om innesko på skolen, hva sønnen min skulle gjøre dersom brannalarmen gikk og han ikke hadde innesko på. Det logiske svaret var selvsagt å gå ut. Det er ikke krise om han blir litt våt og skitten på sokkene.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 17:36   #16
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innsko i barnehagen

Å bruke joggesko eller sandaler er ikke noe alternativ her, iallfall, da må de i så fall være svært myke og gode på foten.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 19:26   #17
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Innsko i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det burde vært forbudt med innesko/tøfler med såle til små barn. Det leker, kryper på gulv, sitter på huk etc og trenger å bevege seg fritt - og trærne trenger å være fri til å øve opp balansen. Skinntøfler er superfint.

Er helt enig. Er derfor jeg ser etter myke igjen. Men nå skal jeg dobbeltsjekke om barnehagen fortsatt krever at barna skal ha innesko, eller om de har lempet på reglene. For min del kan hun nemlig gjerne droppe dem.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 19:44   #18
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innsko i barnehagen

I begge bhg vi har vært i har det vært fokus på innesko ifbm brannøvelse og reell brannalarm. Også her har det vært hysterisk outburst fra foreldre i etterkant av brannalarm hvor barnet ikke hadde på seg innesko og ble våt og kald i nysnø (at dette barnet ikke hadde fått med innesko, nei, se det var ikke så interessant :rabla: ).

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 21:21   #19
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innesko i barnehagen

Mine barn har hatt sandaler i barnehagen. Kjøper på salg når det passer. Nettopp kjøperne Geoxx til lillesøster på tilbud nå.
Jeg synes at for de minste er det greit med fottøy inne ift å skli og falle når de leker. Har stort sett opplevd at innsko er i bruk, særlig på småbarn.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 21:31   #20
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innesko i barnehagen

Det er varmekablar i golvet i vår barnehage, og det gjer at ingen av barna orkar å bruke tøfler. Det har heller ikkje vore noko krav om innesko frå barnehagen si side. På skulen er det krav om innesko i tilfelle brann.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no