Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Anbefal meg panelovner! Til kjellerstue og soverom

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-13, 11:27   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Anbefal meg panelovner! Til kjellerstue og soverom

Vi må ha noen panelovner som forebygger/ tar bort kjellerlukta som kan stå på mesteparten av tiden. Orker ikke kjellerlukt.

Et soverom med litt størrelse på ca 10 kvadrat, samt ei kjellerstue på ca 20 kvadrat.
Kjellerstuen er helt nybygd, men soverommet er fra original byggperiode (1969).

Noen som har noen å foreslå, feller jeg skal unngå etc?

Jeg har fått med meg at montering under vindu er et smart trekk.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 08:26   #2
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.239
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal meg panelovner! Til kjellerstue og soverom.

Vi har noen fra adax som jeg er fornøyd med, de har mulighet til dag og nattsenking. Det eneste negative er at programmeringen av senking er litt komplisert, så jeg må alltid bruke bruksanvisning. Jeg hadde tatt 800 W for rommet på 10 m2 og 1200 eller 1400 for rommet på 20 m2.

http://www.elektroimportoren.no/varm...ent=showwindow

Det kan være at du heller trenger en avfukter enn varme, for å få bort kjellerlukt.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 08:45   #3
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg panelovner! Til kjellerstue og soverom.

Vi har varmekabler i gulvet og avfukter(en litt dyrere og avansert fra Mitsubishi).
Vi har ikke fukt, men pga kondens funker det bra med avfukter.
Den går som regel på våren og høsten pga fuktig vær.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 08:56   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg panelovner! Til kjellerstue og soverom.

Vi har samme Adax-ovner som er vist over her. Funker bra. Pass på at sikringen tåler den totale belastningen. Moren til mannen har to adaxovner og må sette de på forskjellig temperatur for at de skal slå seg på ulikt så ikke sikringen går. Hun skal bytte ut strømmen der de er da, så hun får bedre kapasitet.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 22:05   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg panelovner! Til kjellerstue og soverom.

Nobu (tror det er det de heter) skal være bra.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 22:09   #6
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg panelovner! Til kjellerstue og soverom.

Jeg har kjøpt to Adax på 1000 w. En stor og en liten.
Brukte visst mindre strøm den på 1000w pga den ikke måtte slå seg på så ofte som den med mindre w.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 01:09   #7
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Anbefal meg panelovner! Til kjellerstue og soverom.

En under hvert vindu er vanlig og eventuelt en ekstra om man har en ekstra kald vegg et sted (det jeg har). Jeg husker ikke merket, men jeg kjøpte en lang lav til hvert av de to store vinduene, og mer firkantet under de små (like brede som vinduene). De ble anbefalt som miljøvennlige og skal ikke brenne støv. Med vanlig oppvarming og normal ventilasjon blir der ikke kjellerlukt med mindre der er lekkasje eller noe slikt et sted.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 08:12   #8
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg panelovner! Til kjellerstue og soverom.

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

En under hvert vindu er vanlig og eventuelt en ekstra om man har en ekstra kald vegg et sted (det jeg har). Jeg husker ikke merket, men jeg kjøpte en lang lav til hvert av de to store vinduene, og mer firkantet under de små (like brede som vinduene). De ble anbefalt som miljøvennlige og skal ikke brenne støv. Med vanlig oppvarming og normal ventilasjon blir der ikke kjellerlukt med mindre der er lekkasje eller noe slikt et sted.

Der det er kjellerlukt har vi ikke hatt oppvarming på minst tre år, og rommet er veldig lite brukt og derfor ikke luftet heller. Så nå vil vi bruke det, og det blir mer normalt.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no