Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-15, 14:49   #41
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Altså, jeg er helt enig i at de som klager gjerne kan finne alternative måter å se favorittene på, men jeg synes faktisk at det har en egen sjarm å sette seg ned for å se et elsket program på "direkten".



Mvh Gammeldags (AKA Innehaver av Jul i Skomakergata på dvd)

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 15:00   #42
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Bare jeg slipper gjensyn med Vertshuset den gylne hane/hale, blomsterhandler Rosengren (forløpern til Månetoppen) og Jul i Skomakergata (han er mildt sagt creepy han der skomaker Andersen) så er det greit for meg. Ungene svelger det meste da.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 15:26   #43
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Blåfjell har aldri slått an her i huset, Skomakergata derimot ser poden på DVD hvert år.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 15:27   #44
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Jul i Blåfjell er helt grusomt for mine barn. Ingen av dem har noen gang likt den julekalenderen.
Julekongen, Jul i svingen, Barnas superjul osv er helt gull.

Både Blåfjell, Amalies jul og Skomakergata er superkjedelig. Jeg syns det selv også om jeg skal være ærlig.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 15:30   #45
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Bare sånn a propos HI, så er det ikke nødvendigvis sånn at sakte-TV slår an hos oss voksne heller.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 16:03   #46
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Vi har ett barn som liker sånt og to som ikke liker.

Unger og voksne er forskjellige og hva som oppleves som en klassiker vs utdatert avhenger av personen man spør. Det kan man selvsagt legge statistikk til grunn eller man kan legge kulturforståsegpåere til grunn.

Så lenge ting er tilgjengelig trenger man ikke sende alt på TV, men moderne sakte-Tv er fint også til unger. Ikke alt som sendes trenger å være på de actionelskendes premisser. Man trenger likevel ikke å tilby gamle ting som sakte-tilbud.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 16:16   #47
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Eg syns jul i Skomakergata var kjedelig allerede andre gongen NRK sende det, så for min del er det totalt utdatert. Men Vi tenner våre lykter, DEN er fin!!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 16:26   #48
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Jeg liker ikke Julekongen. Syns det er for mye føljetong over den og veldig lite julestemning. Og så er det jo fantasy-faktoren som også trekker ned. Spent på hva lillesøster mener om den når den skal sendes i desember. Vi så filmen på kino i helgen og den slo veldig an.

Jeg syns skomakergata er nostalgisk og koselig, og at Jul i svingen er den aller beste noensinne.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 16:45   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Jeg syns ikke Jul i svingen gikk veldig fort, akkurat.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 16:53   #50
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Jeg synger av full hals etter Blåfjell-sangene (kjekt å ikke ha fullt gehør), men ungene er nokså uinteresserte. De eldste ser på The Julekalender hvis de ser på noe, minsta (8) vil helst ha Jul i Svingen. Sistnevnte elsker vi voksne også, så den burde vi nok investere i på DVD.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 16:54   #51
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.308
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Jeg trodde Månetoppen og Jul i Blåfjell var det samme.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 16:55   #52
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg trodde Månetoppen og Jul i Blåfjell var det samme.

Det er jo det?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 16:56   #53
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Nei, det er to ulike kalendere. Blåfjell har bare blånisser, Månetoppen har med rødnissene også.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 17:19   #54
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.535
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Vi ser skomakergata på dvs, dvs, de senere år byttet ut med å se på det på nett-tv streamet til tv. Det er ungene fostret opp med at er KOS, så det ser vi sammen. De liker nok best tøfflus og jon blund, men liker nå greia selv om det går sakte. Enn så lenge.

Men vi pleier de det nrk sender også, selv om jeg synes det er av vareirende kvalitet. Yngste var for liten for julekongen sist det gikk, vi får se om hun liker det i år.

Jeg liker nå i alle fall DESEMBER, så er det nå så som så om jeg faktisk liker serien, men jeg SER den sammen med dem uansett.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 17:25   #55
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Den eneste adventserien Guttungen (12) noensinne har likt og faktisk fulgt med på, var Pakten, og den likte også vi voksne godt. Ergo har jeg sluppet både rødnisser og blånisser i svingene og hvor de nå måtte være i jula, og kjenner jeg er fornøyd med akkurat det.

Jeg husker jeg likte Skomakergata da jeg var barn, og så fikk jeg se det i en reprise for noen år siden, og da tenkte jeg med meg sjøl at deT var noe så gudsjammerlig traurige greier!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 25-11-15 kl 18:56.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 17:50   #56
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Har jeg nevnt den sommeren jeg måtte se blåfjell hver dag? Varige men ennå faktisk, men med ett barn med autisme har man ikke mye valg og bare si nei. Men blåfjell er koselig men gla gamle ting går ut så det er plass for noe nytt.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 18:04   #57
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Traurige greier faktisk.

Jeg har sett både Skomakergata, Pompel og Pilt, Lekestue og enkelte andre programmer fra barndommen og tenker at de må sees i lys av sin tid.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 18:13   #58
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Guttene her har aldri likt blånisser og rødnisser - men de har digget både Jul i svingen og Julekongen hemningsløst. Vi voksne også!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 18:14   #59
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Hvilken dansk serie er det som skal sendes i år?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 18:16   #60
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Jeg synes Skomakergata er koselig, og det synes ungene mine også. Men det forsvarer overhodet ikke at NRK skal sende den på tv. At den er treig bekymrer meg ikke, det tror jeg snarere at verden trenger mer av. Men den er temmelig dårlig rent produksjonsmessig. Og fullstendig utdatert. Et mye viktigere argument er dog at NRK skal og bør lage kvalitetsserier for barn. Og det er de flinke til.

Jeg liker også noen av de danske seriene. Men dessverre ser det ikke ut til å sendes noe sånt i år.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no