Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

MSN-kommunikasjon som irriterer

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-07, 14:16   #1
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

MSN-kommunikasjon som irriterer

Var usikker på hvor jeg skulle legge denne hen, så jeg la den her.

Mulig jeg er litt over middels hormonell, men jeg kjenner at dette irriterer meg, og må bare blåse ut et sted. Saken er den at jeg har en barndomsvenninne som jeg sjelden snakker med, og ikke har sett på flere år. Kontakten er heller sporadisk (les: bortimot fraværende), og det plager meg ikke nevneverdig. Jeg har henne imidlertid på kontaktlista mi på MSN, og det hender hun tar kontakt der. Tidligere har dette vært ganske så trivelig faktisk, men de siste gangene hun har tatt kontakt, så har det foregått på følgende vis:

hun: "hei!!!!!"
jeg: "heisann"

...og så har det ikke kommet noe mer fra den kanten.

Er det jeg som er rar, og som forventer at hun skal "si noe" etter at jeg har sagt hei? Er det ikke noe rart at et menneske oppsøker kontakt, men ikke sier noe mer enn "hei!!!"?
Jeg finner dette noe merkelig, og ikke så rent lite irriterende, for det har faktisk gått rutine i det her. Dersom jeg skriver noe mer, så svarer hun sjelden eller aldri, så jeg sliter litt med å forstå hva det er hun vil. Vil hun noe som helst, bortsett fra å si hei? Hvorfor i det hele tatt ta kontakt, dersom man ikke har lyst å kommunisere utover denne enkle frasen? Ikke er det det at hun ikke rekker å si noe mer før jeg mister tålmodigheten heller, for nå har jeg sittet her i en halv time uten å få mere svar. Man burde rekke å taste ned noen ord på den tiden, eller?
Er jeg helt på jordet? Det er vanlig å si mer enn "hei" når man tar kontakt med folk, ikke sant?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 14:20   #2
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: MSN-kommunikasjon som irriterer

Du er ikke hormonell fordi du reagerer på dette. Det virker jo helt bak mål. Hva er vitsen med å ta kontakt hvis ikke skal si noe, eller svare. Ikke gidd og svar henne mer.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 14:31   #3
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: MSN-kommunikasjon som irriterer

Hadde slettet denne kontakten jeg da.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 14:38   #4
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: MSN-kommunikasjon som irriterer

Dette hadde sikkert irritert meg også. Forøvrig har jeg en venninne som gjerne ringer og starter samtaler på dette viset: "Hei!" Og så må jeg dra i gang alt. Hvorfor i helsiken skal hun ringe meg når hun ikke har en drit å preike om?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 14:43   #5
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: MSN-kommunikasjon som irriterer

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Dette hadde sikkert irritert meg også. Forøvrig har jeg en venninne som gjerne ringer og starter samtaler på dette viset: "Hei!" Og så må jeg dra i gang alt. Hvorfor i helsiken skal hun ringe meg når hun ikke har en drit å preike om?

Å kjære vene, det må jo nesten være hakket værre. Jeg kan jo bare la være å si noe, men pr telefon så blir man jo nesten presset til å kommunisere. Skjønner at du blir irritert ja.

Godt det ikke bare er meg som reagerer på dette.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 15:15   #6
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: MSN-kommunikasjon som irriterer

Jeg har også sånne, både på telefon og msn. Jeg gjør så godt jeg kan med å slette og blokkere etterhvert. Samme med folk som bare snakker drit, jeg gidder det ikke.

__________________
www . giblod . no
anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 15:19   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.971
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MSN-kommunikasjon som irriterer

Det kan vel hende at et eller annet skjedde slik at hun ikke rakk å skrive mer. Dette har skjedd meg med gode venner. Forskjellen er vel at de tar snarlig kontakt igjen og unnskylder at de ikke rakk å skrive mer og forklarer hvorfor.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 15:26   #8
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MSN-kommunikasjon som irriterer

Jeg skjønner at dette er litt frustrerende ja.

Jeg har forresten en irriterende evne på msn. Jeg holder på med en samtale, så ringer telefonen, jeg reiser meg for å gå på do, jeg reiser meg for å finne litt drikke, jeg går for å hente lillebror som våkner ol, og så glemmer jeg hele samtalen. Gang på gang, likefullt glemmer jeg å si i fra at jeg går, for jeg "skal jo bare". Heldigvis bærer de fleste over med meg lell.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 15:43   #9
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: MSN-kommunikasjon som irriterer

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Det kan vel hende at et eller annet skjedde slik at hun ikke rakk å skrive mer.

ja hadde det skjedd en gang kanskje to, så skulle jeg gått med på det, men nå er det liksom konsekvent og hver gang. Vi snakker om minst en gang pr uke siden i sommer.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 17:01   #10
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: MSN-kommunikasjon som irriterer

Siden hun er en person du sjelden har kontakt med i dag, bortsett fra et "Hei" i uken som irriterer vettet av deg, ville jeg slettet henne fra msn-listen.

Hadde jeg fått sånne meldinger så hadde jeg garantert spurt hva som var vitsen med kun å hilse. Det er sånn vi gjør når vi treffet noen i forbifarten på gaten.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 17:33   #11
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: MSN-kommunikasjon som irriterer

Det syns jeg var en merkelig oppførsel, ja.

  Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 18:07   #12
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: MSN-kommunikasjon som irriterer

Blokker du

Det har jeg gjort med en særdeles irriterende kontakt på lista mi. Såh husj vekk med seg - Poof bort!

  Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 14:44   #13
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: MSN-kommunikasjon som irriterer

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Å kjære vene, det må jo nesten være hakket værre. Jeg kan jo bare la være å si noe, men pr telefon så blir man jo nesten presset til å kommunisere. Skjønner at du blir irritert ja.

Ja, jeg ser virkelig ikke poenget å ringe til noen som man ikke snakker med så ofte, om man ikke har noe å snakke om. Det blir jo så teit!
Jeg får fnatt hver gang hun ringer og jeg hører at det en "slik" samtale.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 19:56   #14
gethosmurfen
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 339
gethosmurfen er litt kul
Standard

Sv: MSN-kommunikasjon som irriterer

Det er så forb"€#% irriterende! Har også en sånn kontakt på msn, pleier ikke å gidde å svare jeg

__________________
Gethosmurfen og lille prinsesse vil ikke juli 2005
gethosmurfen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:09   #15
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: MSN-kommunikasjon som irriterer

Så irriterende.
Forøvrig kan jeg også gjøre sånn som Desembermamma innimellom. Men tror ikke noen har blitt sinte på meg enda.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 14:08   #16
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.394
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: MSN-kommunikasjon som irriterer

Får du i gang en samtale dersom du "tar tak" da? Det kan jo være en ensom person som ikke vet helt hvor hun skal begynne.

Forøvrig har jeg det litt sånn med et av mine yngre søskenbarn, men der synes jeg bare det er litt kjekt å ha sporadisk kontakt så jeg gidder ikke bry meg videre.

Husker forøvrig at jeg også har hatt venninner som ringer og sier "hei..." og nærmest forventer at jeg tar tak og setter i gang en samtale. I lengden er det slitsomt altså, så jeg skjønner frustrasjonen din når det stadig blir sånn på msn.

Synes selv at msn er herlig uformelt, man plumper liksom midt inni hverdagen til venner og familie på andre kanter av landet - på en helt annen måte enn gjennom den klassiske telefonsamtalen.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no