Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Smartphone

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-07, 19:55   #1
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Smartphone

Jeg trenger en smartphone. Jobben betaler, jeg velger. Den være kompatibel med Outlook.

Jeg har funnet to fra HTC som er aktuelle:

Touch dual (kommer i november)

S710

Touch dual har ikke Wi-Fi, det har S710.

Er det noen som har tips til andre gode smartphoner eller kan gi innspill for å hjelpe meg å velge?

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 22:05   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smartphone

Jeg fikk QTEC 9100.
Den skal være god ...jeg venter bare på handsfreen min.Har bestilt trådløs med to øreplugger
Outlook integrasjon o.a.
Vi bruker også Visma CRM på jobben som denne er kompatibel med

Noen på jobben har fått en splitter ny modell fra Nokia, N810
http://www.nseries.com/index.html#l=products,n810
Er med GPS og alt mulig

Den skal være bedre å prate i enn QTEC

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 23:58   #3
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smartphone

Jeg har en Nokia E65, den synker perfekt med Outlook. De fleste nye Nokia-telefonene i business-segmentet vil nok dekke behovet ditt. Vi brukte mye Qtek/HTC på jobben tidligere, men har gått vekk fra det, da det var en del plunder med dem.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 10:28   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smartphone

Nokia.

Vi har byttet ut både Qtek og HTC med Nokia på jobben. Det er mer idiotsikkert med Nokia.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:52   #5
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smartphone

Nokia E65 her også. Jeg har hatt flere Qtektelefoner, men må si at jeg ble lykkelig når jeg kunne få samme funksjonalitet med Nokia.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 20:03   #6
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Smartphone

Jeg visste ikke at Nokia også var en mulighet, takk for tips! Hvordan er det å skrive (korte) e-poster med E65? Har den Wi-Fi?

Mannen har HTC med handsfree, og jeg synes det er vanskelig å høre ham når han snakker i den. Det er en av grunnene til at jeg var litt skeptisk.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 20:31   #7
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smartphone

Jeg må bare si at HTC scorer høyt på alle tester av businesstelefoner. Kan du kan velge fra øverste hylle er HTC TyTN II et godt valg Men den er dyr. Det er riktig at HTC har hatt endel barnesykdommer, men jeg vil påstå at de nyere modellene ikke har det lenger.

Grunnen til at jeg ville valgt HTC nå er at den er kompatibel med flere databærere. Deriblandt HSDPA som er på full fart inn.



Nokia E65 er en god, kompakt og funksjonell som dekker godt inn. Denne har dog ikke HSDPA, men 3G (UMTS) og EDGE. Jeg opplevde at nettleseren hang og måtte omstartes litt for ofte, men bortsett fra det en god telefon.

HSDPA som er ca 10 ganger kjappere enn 3G synes jeg en ny businesstelefon bør ha. Jeg ser i spåkula at det om et års tid ikke vil være en businesstelefon på markedet som kommer uten støtte for det

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 21:02   #8
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Smartphone

Jeg vil helst ha en telefon som ikke er veldig stor eller tung. Er ikke TyTN diger?

Hva er HSDPA?

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 21:13   #9
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smartphone

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Jeg vil helst ha en telefon som ikke er veldig stor eller tung. Er ikke TyTN diger?

Hva er HSDPA?

Jo, den er kanskje litt større, sånn sett er Nokia mer nett.

HSDPA er kort fortalt bredbånd for mobiltelefonen. Det er en teknologi som leverer høyytelses datakapasitet i mobilnettet, mye raskere enn 3G som råder nå.

Det er ikke så viktig å vite alt om disse mobilnett teknologiene og alle forkortelsene, det som er viktig er å velge en telefon som er "smart" nok til alltid å velge det nettet som er raskest for deg og det du gjør på mobilen.

Hvis du vil ha Nokia kanskje N95 kunne vært noe, den er også veldig bra.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 21:20   #10
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Smartphone

Jeg har ikke bestemt meg for type, nei. Det viktige er at jeg kan lese og skrive mail, men at det samtidig er en hendig og god mobiltelefon. Jeg er usikker på om jeg skal satse på nettilkobling via Wi-Fi eller mobilt nett, er det ikke fryktelig dyrt å surfe via mobilnettet?

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 21:36   #11
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smartphone

Hva det koster å surfe kommer helt an på mobilabonnementet ditt. Skal du være mye på nett bør du finne et abonnement som har fastpris på datatrafikk.
En tommelfingerregel er at det koster mye å surfe fra mobil i utlandet, last med deg muskk o.l hjemmefra, og styr unna mobil-TV der.

Med wi-fi er du vel avhengi av å ha et trådløst nett tilgjengelig, det finnes jo mobiler som også kan "tenke ut" dette for deg og søke etter trådløst nett, men velge mobilnettet hvis de ikke finner det første. Dette kan jeg ikke så mye om, men at wi-fi er en teknologi som skremmer teleselskapene er det vel liten tvil om

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 15:48   #12
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smartphone

E65 har en genialt enkel måte og søke opp Wi-fi på i hvert fall. Du søker fra forsiden og får opp alle tilgjengelige nett, ett klikk så er du på.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no