Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

3 større barn; Volvo XC60, Audi Q5 eller andre biler?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-17, 11:04   #1
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

3 større barn; Volvo XC60, Audi Q5 eller andre biler?

Vi har i dag en Ford S-Max som vi er godt fornøyd med. Den begynner nå å dra på åra, og vi snuser litt på å bytte den ut.
Ungene har vokst til og vi ser ikke helt behovet for en så stor bil lenger. Eldste er 14 og 186 cm høy, minste er 4 år og sitter i beltestol.
Vi har snust både på Volvo XC60 og Audi Q5, men har ennå ikke kommet oss avgårde for å titte og prøvekjøre.
Er det noen som har 3 litt større barn og erfaring med en av disse bilene ? Evt andre biler? Budsjett 5-600 000.

Vet noen forresten om XC60 har endret seg mye de siste årene? Fant en 2013 modell med meget lav km(1 gang reg desember 2012).

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 11:26   #2
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.824
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: 3 større barn; Volvo XC60, Audi Q5 eller andre biler?

Vi har en XC 60 og jeg er veldig fornøyd med den. Litt usikker på om det kan bli i trangeste laget med tre store barn i baksetet da.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 11:34   #3
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: 3 større barn; Volvo XC60, Audi Q5 eller andre biler?

Vi har en XC60 og vi er veldig fornøyde. Vesla og hennes eldre kusiner får alle tre fint plass.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 12:13   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 3 større barn; Volvo XC60, Audi Q5 eller andre biler?

Mtp plass er nok xc70 eller nye v90 bedre med plass. Kjenner noen med tre barn og hund med xc60 og de angrer på at de ikke tok en av de nevnte Volvoene.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 12:45   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 3 større barn; Volvo XC60, Audi Q5 eller andre biler?

Jeg har fått Skoda Kodiaq nå, "enorm" plass i forhold til min gamle Audi Q5. Ikke 3 separate seter i baksetet, men danseplass til bena. P.t. veldig fornøyd. Fikk en ganske fullspekket bil til under 600'.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 13:58   #6
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.070
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: 3 større barn; Volvo XC60, Audi Q5 eller andre biler?

Vi har Subaru Outback og den er veldig stor i baksetet! http://www.tv2.no/a/6472820/

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-17, 00:20   #7
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 3 større barn; Volvo XC60, Audi Q5 eller andre biler?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Vi har en XC 60 og jeg er veldig fornøyd med den. Litt usikker på om det kan bli i trangeste laget med tre store barn i baksetet da.

Jeg har Volvo XC60 med 3 store barn og har hatt det siden 2009. Kjempefornøyd!
Får man ikke plass til det man trenger i den bilen, har man med for mye

Vi har vært på bilferie der vi har tatt høyde fra alt fra sykling på Rallarvegen for 5 personer med alt det krever av utstyr til bikinivær.

Barna mine er hhv 168, 170 og 192 cm høye og klarer seg fint i baksetet. I går satt det 3 16 år gamle fotballgutter med lange bein og armer i baksetet i 3 timer uten problemer.

Anbefales!

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-17, 09:41   #8
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: 3 større barn; Volvo XC60, Audi Q5 eller andre biler?

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Jeg har Volvo XC60 med 3 store barn og har hatt det siden 2009. Kjempefornøyd!
Får man ikke plass til det man trenger i den bilen, har man med for mye

Vi har vært på bilferie der vi har tatt høyde fra alt fra sykling på Rallarvegen for 5 personer med alt det krever av utstyr til bikinivær.

Barna mine er hhv 168, 170 og 192 cm høye og klarer seg fint i baksetet. I går satt det 3 16 år gamle fotballgutter med lange bein og armer i baksetet i 3 timer uten problemer.

Anbefales!


Høres veldig bra ut! Da må vi ta å få sett litt nærmere på den

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-17, 10:45   #9
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 3 større barn; Volvo XC60, Audi Q5 eller andre biler?

Får eg anbefale hondacrv? Setene bak er rette og gode og me har sitte tre voksne baki der uten å få krampe. Veldig god beinplass pga høgda på bilen.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-17, 17:32   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3 større barn; Volvo XC60, Audi Q5 eller andre biler?

Men syns du virkelig du får bruk for mindre bil med større barn? De svære slampene mine trenger mer og mer plass. De er jo så breiskuldra også! Og langbeinte!

Og det tar PLASS når de begynner å skulle stable slalåmsko i størrelse 46 i bagasjerommet!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-17, 19:46   #11
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: 3 større barn; Volvo XC60, Audi Q5 eller andre biler?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men syns du virkelig du får bruk for mindre bil med større barn? De svære slampene mine trenger mer og mer plass. De er jo så breiskuldra også! Og langbeinte!

Og det tar PLASS når de begynner å skulle stable slalåmsko i størrelse 46 i bagasjerommet!

Tja, kanskje ikke mindre i form av mindre seter osv. Men vi snuser på ny bil, og føler ikke vi har behov for 7 seter lenger.
Har veldig lyst på SUV.
Men ja, ungene tar STOR plass når de blir eldre også

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-17, 19:47   #12
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: 3 større barn; Volvo XC60, Audi Q5 eller andre biler?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg har fått Skoda Kodiaq nå, "enorm" plass i forhold til min gamle Audi Q5. Ikke 3 separate seter i baksetet, men danseplass til bena. P.t. veldig fornøyd. Fikk en ganske fullspekket bil til under 600'.

Det var mye bil for pengene! Kanskje litt for stor igjen,( minner litt om S-Max i Str, med 7 seter osv)

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-17, 21:19   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3 større barn; Volvo XC60, Audi Q5 eller andre biler?

Åja, sånn.

Jeg syns det vanskeligste å finne var en bil med tre skikkelige bakseter, ikke to seter med en stripe i mellom, liksom.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-17, 14:17   #14
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: 3 større barn; Volvo XC60, Audi Q5 eller andre biler?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Åja, sånn.

Jeg syns det vanskeligste å finne var en bil med tre skikkelige bakseter, ikke to seter med en stripe i mellom, liksom.

Eni! Der er s-Max helt super. Kjempegod plass i baksetet.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-17, 14:31   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.897
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: 3 større barn; Volvo XC60, Audi Q5 eller andre biler?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Åja, sånn.

Jeg syns det vanskeligste å finne var en bil med tre skikkelige bakseter, ikke to seter med en stripe i mellom, liksom.

Jepp, veldig viktig poeng. Vi har barn på 14, 12 og 4 og det hadde vært fullstendig uaktuelt å gå for en bil uten tre fullverdige seter. En annen ting som er et must etter vi har erfart hvor deilig det er, er individuelt justerbare seter i 2. seterad. Da får barna mer space seg i mellom hvis det er behov - det være seg fordi man er bredskuldret eller er pissesur på et søsken
Noen av 7-seterne på markedet har jo 5 seter varianter, har de ikke?
Ville ha sjekket ut Peugeot sin nye 5008 som har blitt SUV. Jeg har ikke lest allverden om den altså, men vi har hatt 5008 tidligere, og den har full bredde i baksetet i hvert fall. Ford har vel også en 5 seter variant av S-Max? C-Max? Usikker på om den er like stor.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-17, 11:24   #16
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 3 større barn; Volvo XC60, Audi Q5 eller andre biler?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Åja, sånn.

Jeg syns det vanskeligste å finne var en bil med tre skikkelige bakseter, ikke to seter med en stripe i mellom, liksom.


Det var det som vi også strevde med da vi skulle kjøpe bil. Volvo XC60 har tre gode seter bak.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no