Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Er det dumt å midlertidig reparere med sånn fyllmasse man fyller i dekket?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-18, 19:18   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det dumt å midlertidig reparere med sånn fyllmasse man fyller i dekket?

Jeg har punktert, POFF, og vi har ikke reservedekk, men et sånt "kit" der man fyller en fyllmasse inn i selve dekket, sånn at man kjøre til verksted for dekkbytte.

Men kanskje dekket kan plugges, og da ødelegger man det vel om man bruker fyllmasse? Noen som vet? For i så fall er det kanskje bedre å bruke redningsbil til verkstedet? Det er et 2 år gammelt dekk, så litt irriterende...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-18, 19:36   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det dumt å midlertidig reparere med sånn fyllmasse man fyller i dekket?

Tror dekket blir ødelagt (aner ikke hvor jeg har det fra), så om du kan få det til dekkverksted uten hadde jeg gjort det.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-18, 19:43   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.649
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det dumt å midlertidig reparere med sånn fyllmasse man fyller i dekket?

Er det et lite hull kan man ofte komme seg Eg stykke ved å bare fylle dekket igjen med luft. Det har jeg gjort flere ganger med dekk som kunne plugges. Luften holder 10-20 min nok til at dekket ikke skades eller er farlig å kjøre med. Vi har en enkel pumpe som kan kobles til bilen. Kjøpt på biltema eller noe sånt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-18, 20:46   #4
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.691
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det dumt å midlertidig reparere med sånn fyllmasse man fyller i dekket?

Jeg punkterte tidligere i år. Og da plugget han som kom med servicebilen dekket. Trengte ikke å ha den på verksted. Forsikringen dekket det hele.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-18, 22:29   #5
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.609
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det dumt å midlertidig reparere med sånn fyllmasse man fyller i dekket?

Vi har tatt fyllmasse i dekk og kjørt i flere sesonger etterpå.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-18, 23:10   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.847
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det dumt å midlertidig reparere med sånn fyllmasse man fyller i dekket?

Jeg har fylt dekket med fyllmasse og kjørt det i flere år til det ble utslitt og var på tide og bytte uansett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-18, 00:28   #7
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det dumt å midlertidig reparere med sånn fyllmasse man fyller i dekket?

Du kan også ta av dekket og kjøre det til verkstedet i en annen bil. Sette på et sommerdekk så lenge evt.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-18, 18:51   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det dumt å midlertidig reparere med sånn fyllmasse man fyller i dekket?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har fylt dekket med fyllmasse og kjørt det i flere år til det ble utslitt og var på tide og bytte uansett.

Jøss, er det lov? Det står Max 200 km på KIT-et...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-18, 20:38   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.422
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det dumt å midlertidig reparere med sånn fyllmasse man fyller i dekket?

Max 200 km/t?

Jeg hadde heller vært på "er det trygt" enn "er det lov".

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-18, 21:04   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.847
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det dumt å midlertidig reparere med sånn fyllmasse man fyller i dekket?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jøss, er det lov? Det står Max 200 km på KIT-et...

Jeg tror jeg bare glemte hele greia, lizzm. Men det gikk i alle fall helt bra.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-18, 21:31   #11
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Er det dumt å midlertidig reparere med sånn fyllmasse man fyller i dekket?

Jeg har punktert og brukt fyllmasse, og synes eneste bakdel var at jeg ikke kunne kjøre fortere enn 80 km/t på E6 nord for Oslo på vei hjem fra jobb og til verkstedet.

Når jeg kom på verkstedet med dekket, plugget de hullet. Om de fjernet gørra eller lot den være inni, vet jeg ikke. Men det var ikke noe problem at jeg hadde brukt skum midlertidig.

Jeg vet at vi kjører rundt med skum i det ene dekket nå. Dekket var flatt, og vi brukte skum og fylte på luft. Når vi kom på verkstedet, fant de ikke noe hull. De sa at skummet bare kunne være i dekket.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-18, 22:45   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det dumt å midlertidig reparere med sånn fyllmasse man fyller i dekket?

Ah, det var nyttig, da tror jeg vi prøver skum i morgen. Vi må bare orke, det virket som et helsikes plunder.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no