Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hybridbil, outlander feks.

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-18, 16:11   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.850
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Jeg tenker kanskje litt vel langt frem. Der vi bor nå er vi veldig glade i vår 7-seter for det er så mange andre foreldre som ikke har bil, så vi kjører på kamper både sommer og vinter med full bil.

Men når vi flytter (og får lader) så har kanskje naboene våre bil i litt større grad enn vi er vant med nå. På den annen side, så hadde vi jo ikke tenkt at ungene skulle bytte klubb, så da er vi trolig i samme situasjon uansett. Men det kan jo godt hende at det skjer endringer.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 16:15   #22
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Vi har Outlander (ladbar hybrid), og er veldig fornøyd. Kjører piggfritt i bakkene i Tromsø uten problem. Mannen lader gratis på jobb, så vi kjører «gratis» i byen. Når vi kjører langkjøring bruker den en del bensin, men det hadde vi gjort om vi kjørte annen stor, tung SUV også. God plass, oversiktlig og god kjørekomfort trekker også opp. Hyttenaboen prøvekjørte vår, og uka etter hadde han bestilt seg bil.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 16:17   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.850
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Jeg vet at priusen ikke trenger lader, sånn strengt talt. Men vi har bestemt oss for å vente med bilkjøp til vi faktisk har tilgang på ladning. Og det får vi i mai/juni.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 16:25   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.850
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Ja, det er allerede på det rene at el-biler skal begynne å betale i den ny bomringen. Da er det ikke noe penger å spare for oss på å bli helelektriske, og så lenge vi ikke har de beste lademulighetene på hytta så blir det nok hybrid.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 18:00   #25
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Jeg har akkurat fått mi Ioniq. Den går ikke kjempelangt, men det er bare til hytta dere må lade litt. Kommer snart ny Leaf som går lenger, og også Hyundai Kona, men selv om den går lenger så er selve bilen mindre.

Jeg er kjenpefornøyd med bilen så langt, men måtte vente 9 mnd da. Det må man kanskje regne med på de fleste populære elbiler nå.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 18:04   #26
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.622
Blogginnlegg: 212
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Ioniq er helelektrisk, er den ikke?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 19:28   #27
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ioniq er helelektrisk, er den ikke?

jo, min er det, men finnes som pluginhybrid også.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 20:53   #28
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ja, det er allerede på det rene at el-biler skal begynne å betale i den ny bomringen. Da er det ikke noe penger å spare for oss på å bli helelektriske, og så lenge vi ikke har de beste lademulighetene på hytta så blir det nok hybrid.

Men selv om el-biler skal begynne å betale i bomringer så blir det halv pris av hva andre biler/ hybrider må betale.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 00:33   #29
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Hvor ofte er dere på hytta? Min bil må også lades på vei til vår hytte. Men detgjøevimemsvi handler eller spiser. Null stress. Har dere andre lange turer? Hvor går de i så fall? Kan dere evt byttelåne bil med foreldre hvis dere skal på ekstra lang biltur?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 11:59   #30
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Dette var tråden jeg trengte.
Flere som har erfaring med (plug-in) hybrider?
Jeg skal endelig få meg ny bil, ser det ut til.
Helelektrisk gidder jeg ikke, for jeg er ikke interessert i en Tesla (som er eneste som har rekkevidde nok).
Jeg hadde tenkt meg Outlander Phev og var fint fornøyd med avgjørelsen, til mannen kom og sa at vi måtte prøve flere. Jeg har kjørt en del Prius og likte den godt, men den er hakket liten.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 12:14   #31
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.622
Blogginnlegg: 212
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Vi klarer ikke å bestemme oss for å om det blir Outlander Phev eller Rav4. Det er så mange meninger om hva som er best av ladbar og ikke. Vanskelig å finne ut hva som blir riktigst for vårt bruk, synes jeg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 13:19   #32
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Vet du hvordan prisforskjellen er på de to?
Outlanderen er det jo flust av til salgs brukt, uten at de er hverken gamle eller har gått langt.

Jeg bruker ikke mer penger enn jeg absolutt må.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-18, 07:06   #33
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.622
Blogginnlegg: 212
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Rav4 er dyrere, modellen er jo nyere også. Jeg er skeptisk til de eldste utgavene av Outlander Phev, ser for meg at teknologien harvutviklet seg.

Skjønner det med pris, det er derfor vi har vinglet etter bil i et halvt pr.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no