Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Valg av biltype (drivstofftype)

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-17, 18:04   #81
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av biltype (drivstofftype)

Jeg kjøpte ladbar Passat i fjor og er veldig forbøyd. På sommeren/høsten kjørte jeg frem og tilbake til jobb på en lading (vi har ladestasjoner på jobb), men nå på vinteren varer ladingen bare den ene veien. Så nå bruker jeg litt bensin også, da jeg ikke får ladet hjemme.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 22:35   #82
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av biltype (drivstofftype)

Nei, enig hvis du erstatter en ganske ny Peugeout 5008 med en helt ny 5008. Da går nok vinningen minst opp i spinningen. Men om du erstatter den med en som slipper ut vesentlig mindre per mil OG kostet mindre CO2 å produsere så mener je at du reduserer din families CO2-avtrykk, selv om du påvirker bilpoolen noe i retning flere biler på veien.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-17, 00:06   #83
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Valg av biltype (drivstofftype)

Hva ble det til, Tjorven?

Hacker meg inn i denne tråden med følgere.
Vi skal levere inn vår leasingbil 30/11 og må ha ny.
Har mest småkjøring i hverdagen, og ca 1 gang/mnd lengre turer (2 timer).
Dermed har jeg oppdaget fordelene med en ladbar hybrid! Midt i blinken for oss å kunne kjøre kun på strøm i nærområdet!

Har prøvd VW Passat GTE (ladbar hybrid) - for en fabelaktig bil! Behagelig, miljøvennlig og økonomisk. Og masse hester, kult å akselerere så du blir pressa bak i setene med GTE-knappen. Da kicker både elmotor og bensinmotoren inn, gøy på motorveien. Pent og oversiktlig utseende også.

VW Golf GTE er snerten og har samme gode egenskapene, men vi blir litt låst med den lille bagasjeplassen. Da må vi i såfall leie større bil til ferier/hytteturer. Men det er ca 1500-2000 kr billigere med Golf vs. Passat/mnd (snakker nå leasing).

I dag prøvekjører jeg Mitsubishi Outlander Phev (ladbar hybrid).
Uvant med den digre litt "kassete" bilen, den var litt ubehagelig i fartsdumper. Ellers fin å kjøre, men akselererer tungt med el-motoren.
Batteriet tappet seg raskt, syns jeg. Ladet i 2 timer, fortsatt bare halvveis ladet. Kjørte så på bensinmotoren til nabobyen, det var behagelig kjøring også i 125 km/t - men halve tanken ble overraskende fort mindre enn kvart! Drakk altså merkbart.

Prismessig skal visstnok Phev-en være i samme klasse som Passat GTE, har enda ikke fått pristilbudet. Men her har du en 4WD (4x4) og en SUV, sånn sett mer for pengene.

Men holder en knapp på Passat GTE.

Flere innspill på hybrider? Evt Golf E med 300 km rekkevidde?
Vi skal bare ha én bil. Og Tesla blir for dyrt.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-17, 09:32   #84
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.853
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av biltype (drivstofftype)

Jeg skrev jo at mannen min kom til å bruke lang tid på dette, så vi lurer fremdeles. Nå har vi kommet frem til at vi venter til sommeren. Da skal vi flytte, og slipper å betale for en ekstra ladeboks på parkeringsplassen vår.

Jeg har kommet frem til at jeg egentlig ønsker meg en helelektrisk bil med lang rekkevidde. Opel Ampera er visst et greit alternativ da, men den har jo over ett års leveringstid. Og så tenker vi at det skjer MYE i dette markedet for tiden slik at hvis vi venter et halvt års tid så har det skjedd enda mer.

I mellomtiden har vi måttet ha peugeoten vår på reparasjon. Det er jo akkurat slikt vi ikke orker å forholde oss til, så vi vil ha en ny bil.

... og for å komplisere det hele - det siste halvåret har vi brukt alle 7 setene i bilen vår mye mer enn tidligere. Vi har rett og slett blitt litt usikre på om vi ønsker oss en bil med bare 5 seter.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-17, 09:39   #85
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.494
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Valg av biltype (drivstofftype)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har kommet frem til at jeg egentlig ønsker meg en helelektrisk bil med lang rekkevidde. Opel Ampera er visst et greit alternativ da, men den har jo over ett års leveringstid.

Tesla model X 6-seter. Brukt eller inventorybil, så er det ikke sånn helt for gæle pris heller. Vi er råfornøyd med vår.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no