Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Outlander phev

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-17, 16:39   #1
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.625
Blogginnlegg: 212
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Outlander phev

Vi vurderer å bytte inn vår 7-seters diesel og den lille andrebilen med en ladbar hybrid. Det er miljømessig galskap å ha to biler når vi har så store unger som vi nå plutselig har. Størrelsesmessig ser Mitsubishi Outlander bra ut, vi liker også høyden i sitteposisjonen. Hvordan er den innvendig? Beinplass i baksetet? Og hva med bagasjerommet? Andre åpenbare fordeler/ulemper? Hvor mye bruker den for eksempel på mila på langkjøring?

Spørsmålet er også hvor gammel den kan være uten at teknologien er dramatisk mye dårligere enn den er på en helt ny bil.

Noen med erfaringer? Finnes det eventuelt andre alternativer vi bør undersøke? Vi er fem, men de to eldste barna er sjelden med og snart på vei ut av redet.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 17:40   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.609
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Outlander phev

På langkjøring motorvei i Europa bruker den ca 0,7-0,8 liter på mila.
Her hjemme bruker jeg ingenting i ukedagene. En del bensin i helgene.
Dersom dere alltid kjører over fem mil så kan jeg ikke tro det svarer seg å ha en ladbar hybrid.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 17:48   #3
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Outlander phev

Samme erfaring som annemede på langkjøring.

I ukedagene brukes den ikke for tiden, så det er jo ganske billig da..

Vår er tre år gammel og av de første som kom som ladbar hybrid. Det er en ting som irriterer vettet av både meg og mannen og det er at ladeluka har skikkelig dårlig patent, den detter av henglsene riper opp lakken og må inn på lakking gang etter gang. Fortsatt får vi det på garantien hver gang, men det er jo kjedelig å måtte levere bilen på verksted tre ganger i året.. Har snakket med kollegaer og naboen som har samme bil og de har ikke opplevd dette så mulig vi bare har en mandagsutgave på akkurat dette. Ellers er det god bagasjeplass og god beinplass i baksetet.
Bilen er veldig god å kjøre så jeg vil helt klart anbefale den.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 17:54   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.625
Blogginnlegg: 212
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Outlander phev

Ee det fem mil, ikke femten? På pendling går det ca sju mil om dagen. Mener selger snakket om femten på strøm?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 18:03   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.476
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Outlander phev

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ee det fem mil, ikke femten? På pendling går det ca sju mil om dagen. Mener selger snakket om femten på strøm?

Fem i teorien, mer fire i praksis sa selgeren til meg når vi vurderte den i vinter. Vi kjøpte den ikke, så jeg har ikke noe mer fornuftig å komme med.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 18:18   #6
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Outlander phev

Jeg har prøvekjørt den en helg med tanke på å ha tre (forholdsvis små) barn baki. Synes den er smal, mye støy og virkelig elendig å kjøre. Men, rent økonomisk er den et av de mest fornuftige kjøpene om man ønsker seg folke-SUV.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 19:35   #7
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.460
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Outlander phev

Nå om sommeren klarer jeg mellom fem og seks mil på batteri, på vinteren ca. fire, og til mitt bruk er det mer enn godt nok. Det er jo en stor bil, så når den kjører motorvei på bensinmotoren går det en del drivstoff, men ikke i nærheten av det som er nevnt over.

Den er stor og romslig. Eldstemann på over 180 storkoser seg i baksetet og synes han har masse plass.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 22:14   #8
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.609
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Outlander phev

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Nå om sommeren klarer jeg mellom fem og seks mil på batteri, på vinteren ca. fire, og til mitt bruk er det mer enn godt nok. Det er jo en stor bil, så når den kjører motorvei på bensinmotoren går det en del drivstoff, men ikke i nærheten av det som er nevnt over.

Den er stor og romslig. Eldstemann på over 180 storkoser seg i baksetet og synes han har masse plass.

Hvordan kjører du når den bruker mindre drivstoff da?
Gjennomsnittet jeg oppga var på tre ukers kjøring uten lading.
Alt i alt har vi 0,5 på mila gjennom et helt år.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 22:16   #9
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.609
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Outlander phev

Ved lavere enn minus 10 vil ihvertfall 2015 modellen starte bensinmotoren uansett.
Jeg ville gått for en ny om jeg skulle ha, da du kan "tvinge" denne til å kjøre på el.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 07:21   #10
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.625
Blogginnlegg: 212
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Outlander phev

Ny bil er helt uaktuelt uansett modell, vi kjøper brukt. Må tilbake til selgeren igjen, tror jeg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 08:21   #11
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.460
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Outlander phev

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Hvordan kjører du når den bruker mindre drivstoff da?
Gjennomsnittet jeg oppga var på tre ukers kjøring uten lading.
Alt i alt har vi 0,5 på mila gjennom et helt år.

Mindre aggressivt enn jeg ville kjørt en vanlig bensinbil. Bikker jeg over 100-110 km/t tror jeg nok det du sier er riktig. Holder jeg meg til fartsgrensen så ligger jeg under det.

Under 10 minus starter bensinmotoren uansett, det stemmer, det var derfor batteriet varte vesentlig kortere på vinteren. Men bensinmotoren skrur seg av så snart motoren er varm nok.

Min er 2015-modell, og jeg kan ikke overstyre motoren.

Men jeg elsker bilen min. Den er jo ikke like god å kjøre som mannens BMW, men jeg digger at den er høy og romslig, sitter godt på veien og at det er så godt med plass bak. Den adaptive cruisekontrollen er helt konge når man kjører på trafikkert vei og ryggekameraet er strålende.

Min var akkurat to år da jeg overtok den, kjørt rett i underkant av 30 000 km, kom med full utstyrspakke og kostet ca. 340 000 kroner, inkludert både sommerdekk og helt nye vinterdekk.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 17:54   #12
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.609
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Outlander phev

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Mindre aggressivt enn jeg ville kjørt en vanlig bensinbil. Bikker jeg over 100-110 km/t tror jeg nok det du sier er riktig. Holder jeg meg til fartsgrensen så ligger jeg under det.

Under 10 minus starter bensinmotoren uansett, det stemmer, det var derfor batteriet varte vesentlig kortere på vinteren. Men bensinmotoren skrur seg av så snart motoren er varm nok.

Min er 2015-modell, og jeg kan ikke overstyre motoren.

Men jeg elsker bilen min. Den er jo ikke like god å kjøre som mannens BMW, men jeg digger at den er høy og romslig, sitter godt på veien og at det er så godt med plass bak. Den adaptive cruisekontrollen er helt konge når man kjører på trafikkert vei og ryggekameraet er strålende.

Min var akkurat to år da jeg overtok den, kjørt rett i underkant av 30 000 km, kom med full utstyrspakke og kostet ca. 340 000 kroner, inkludert både sommerdekk og helt nye vinterdekk.


Vi kjørte til sydeuropa på motorveier. Da røk bensinen fort.
Til hytta bruker vi ca 0,5 og det er i overkant av 10 mil. Det var hytta som var grunnen til bilvalget.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 18:00   #13
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.584
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Outlander phev

Vi prøvde den da vi så på bil for et års tid siden. Jeg trodde egentlig vi kom til å ende opp med den, men jeg fant ut at jeg ikke syntes den var spesielt god å kjøre. I stedet endte vi opp med VW passat i ladbar hybridversjon.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no