Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Smart bilvalg for trang parkering?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-17, 23:51   #1
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.740
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Smart bilvalg for trang parkering?

Har fått trang parkering med rare vinkler, og lurer på å skifte bil. Har i dag en breial sjuseter, og har ikke ofte plass for de ekstra setene (skjønt bagasjeplassen har vært velkommen ofte).

Noen gode tips til smart bilvalg - smal bil, kjempegode sensorer (særlig på sidene) eller generelt lettryggede biler?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 23:53   #2
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.646
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smart bilvalg for trang parkering?

E-Golf. Eller eventuelt vanlig Golf.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 00:37   #3
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smart bilvalg for trang parkering?

Tror ikke dette nødvendigvis kommer an på størrelsen på bilen jeg. Jeg har kjørt både BMW X5, Tesla og andre store biler, og ikke hatt problemer med å parkere trangt og det å havne i rimelig riktig posisjon. Nå kjører jeg en eldre Audi A4 stasjonsvogn, og parkerer jo som ei kråke nesten hver gang... Klin umulig å parkere den riktg :P

Hva som gjør det aner jeg ikke, men tenker "fasong" på bilen, og dermed hvordan man ser det i speilene når man rygger inn.

En god hjelper er ryggekamera, faktisk. Det har vi ikke på Audien, og jeg legger litt av skylda på det.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 00:47   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.836
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smart bilvalg for trang parkering?

Synes det er gull med sensor foran og bak. De fleste nyere biler har det. Vi har på vår 2012 modell.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 00:54   #5
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smart bilvalg for trang parkering?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Synes det er gull med sensor foran og bak. De fleste nyere biler har det. Vi har på vår 2012 modell.

Sensorer er fint, og veldig nyttig for å ikke kjøre på ting bak eller foran, men de hjelper jo ikke til med å parkere beint...

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 06:33   #6
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.175
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Smart bilvalg for trang parkering?

Tror det du trenger er en bil med godt ryggekamerasystem. Vi driver og ser på ny bil og prøvekjørte en outlander i helgen. Det som jeg syns var mest praktisk var ryggekamera med spor som viser hvor du er på vei og kameraet på høyre side av bilen. De sporene du kan følge i kameraet gjorde den mye enklere å rygge enn vår vanlige bil.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 07:29   #7
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.649
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smart bilvalg for trang parkering?

Leafen min har 360 kamera. Det hjelper veldig på parkering. Du vet akkurat hvor du har satt den fra deg.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 10:14   #8
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.494
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Smart bilvalg for trang parkering?

Jeg hadde Outlander hybrid før og kjører Tesla X nå, kjempefornøyd med begge hva gjaldt parkering, men Teslaen skal jo kunne parkere selv (park assist), og har en summon funksjon som gjør at man kan kjøre den frem og tilbake uten selv å sitte i bilen. Det burde jo gjøre det mulig å komme seg inn på en trang(ere) plass? Eller er det vinklingen på plassen som er hovedproblemet? For da er kanskje løsningen en bitteliten "bybil" ting? Mini? Finnes vel også i elbil nå.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 10:22   #9
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.584
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Smart bilvalg for trang parkering?

Ulempen med park assist er at bilene kan være veldig forsiktige med avstanden til omgivelsene. Vi prøvde en Tesla, og den sleit mer med å parkere i garasjeanlegget enn jeg gjorde.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 17:42   #10
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.740
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smart bilvalg for trang parkering?

Er sånn i utgangspunktet god på rygging, men her er det snakk om å rygge i en vinkel og så treffe portåpningen ganske brått etter.

Spor og 360 kamera høres jo genialt ut!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 11:56   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smart bilvalg for trang parkering?

Etter snart 3 år med Nissans 360-graders-kameraløsning er i hvert fall jeg "ødelagt" når det gjelder å parkere "på vanlig måte". Har parkeringsassistent også, men er rett og slett ikke nødvendig når kamera- og sensorsystemet ellers er såpass bra.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no