Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hybridbil, outlander feks.

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-18, 22:23   #1
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Hybridbil, outlander feks.

Kan noen fortelle meg om fordeler og ulemper med hybrid?
Vi bor litt for gokk-ete og bruker bilen såpass mye at ren elbil ikke er noe alternativ siden vi velger å ha kun en bil.
Vurderer nå Mitsubishi Outlander, men siden vi ikke kjøper bil mer enn en gang i tiåret aner jeg ikke hva jeg burde vite om og se etter.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 22:26   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Vi hadde kjøpt den om den hadde 7 seter
:bidrar:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 22:38   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.078
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Vi har outlander og er fornøyd. Kjører mye lokalt. Den går ca 20 km på strøm.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 09:05   #4
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.584
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Prøvekjør! Vi prøvde både Outlander, Tesla, Audi A3 og VW Passat før vi endte opp med den siste. Jeg syntes ikke Outlanderen var særlig god å kjøre, Teslaen ble for bred for parkeringsplassen vår (og mange andre steder vi parkerer), A3 ble for smått som eneste bil - og da ble det Passat. Den har strømkapasitet nok til det meste av hverdagskjøringen, og nok plass til det meste.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 10:06   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.625
Blogginnlegg: 212
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Vi vurderer Outlander og har gjort det lenge. Ulempen for oss er at det kun er den nyeste modellens om går langt nok på strøm for vårt bruk og den koster mye mer enn vi gidder å gi.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 10:12   #6
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.494
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Vi hadde Outlander hybrid før, og har nå Tesla X. Outlanderen (ikke modellen som er kommet nå) gikk ca 2,5 mil på strøm, kanskje 3 på sommertid. Etter det kom bensinmotoren inn, og vi pendler to timer hver dag (12 mil ca) tur retur jobb/hjem. Det er jo en SUV, og ligger kanskje på 0,8-0,9 på mila? Den nye modellen har vel større batteri, men generelt kan du trekke fra 10 % på oppgitt batterilengde, og da har du en troverdig lengde på godt sommerføre igjen. Vinter tapper lengde enda mer. Hva er daglig kjørebehov for dere? Tesla er dyrt, men har suveren kjørelengde, men det finnes billigere elbiler med lengre kjørelengde enn Outlanderen.

Når det er sagt, var det en kjempegod bil å kjøre.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 10:33   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.853
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Vi er nå på utkikk etter en helelektrisk bil med lang rekkevidde. Det kommer nye bomringer i Oslo i 2019, og selv med minimal bilbruk så har det blitt ganske så dyrt. Å transportere fotballaget til to lag på buss og t-bane er ikke et alternativ, dessverre.

Jeg har ikke tro på at helelektrisk blir gratis til evig tid, men fortsatt billigere kanskje?

Vi har 17 mil til hytta, og det hadde jo vært praktisk å kunne kjøre dit uten stopp. Men er det mulig uten å kjøpe Tesla? Tesla frister ikke. Både pris og image er avskrekkende.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 10:35   #8
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.494
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Opel Ampera skal jo ha lang rekkevidde, men de sliter kanskje fremdeles med produksjonen? En venninne av meg er kjempefornøyd med sin e-golf, men usikker på rekkevidden til den - har dere lademuligheter underveis/på hytta?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 10:37   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.853
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Lademulighet på hytta, og sikkert underveis også. Men det hadde vært praktisk å ikke måtte stoppe hver vei.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 10:37   #10
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.494
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Her er en liste; https://www.motor.no/artikler/2017/f...st-rekkevidde/

Men denne teknologien utvikler seg jo hele tiden, siste nye jeg hørte om var en kinesisk eller japansk bil, Nio eller noe slikt, som visstnok skulle være lovende.

Forresten er kanskje Tesla model 3 litt mer akseptabel hva gjelder pris, og fremdeles veldig god rekkevidde...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 10:38   #11
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.460
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Jeg har Outlander, 2015-modell, og min går ca. 3 mil på vinteren og 4- 5 mil på strøm på sommeren, da kjører jeg lite motorvei, mest 60-70 km/t-soner. Den tar jo litt tid å lade igjen, må regne med 4-5 timer til fullt batteri igjen.

Jeg elsker kjørekomforten i min bil, men slikt er jo veldig smak og behag, mannen synes ikke den er noe stas å kjøre.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 10:46   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.853
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Opel Ampera sliter med leveranse/produksjon. En kollega bestilte i september 2017, og har nå fått beskjed om at forventet levering er september 2018. Det går ikke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 11:29   #13
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.875
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Vi ser på Kia Niro plug-in hybrid. Billig, 300 000,- ny. Lades med kabel, og går 58 km på strøm. Kia har 7 års garanti. Kjedelig, billig og fornuftig bil med kraftig bensinmotor. Jeg tror og håper det blir nesten like fordelaktig med plug-in hybrid som el. For oss betyr det el-bil fordeler og langtur bil i en.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 13:31   #14
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.625
Blogginnlegg: 212
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Jeg drar opp denne igjen, fordi vi fremdeles vurderer å bytte inn to fossile biler til en hybrid. Det er vanskelig å navigere i jungelen, synes vi, men foreløpig har vi sett på Outlander som det beste alternativet. Vi skulle gjerne hatt Rav4 hybrid, men den utgår pga pris.

Hvordan har dere andre vurdert når det kommer til hybrid? Ren elbil er ingen mulighet for oss.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 13:48   #15
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.476
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Jeg har prøvekjørt Outlander. Stort sett grei å kjøre, men jeg likte ikke rattet. Var ekkelt å holde i. Også syns jeg den var litt vel plastic fantastic inni til den prisen. Men jeg er litt sær. Jeg kjenner mange som har den, alle er superfornøyde.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 15:42   #16
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Vi endte på en Toyota prius +seven, helt fantastisk nydelig å kjøre!
Litt krevende med to voksne pluss bilstol i midtre rad, men til gjengjeld svært OK bredde på setene i bakerste rad. Så vi har testet med seks pers, gikk strålende.
Og så må jeg si jeg er svært positivt overrasket over hvordan den funker i dagens vær- null problem der andre biler og busser lå strødd eller satt fast.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 15:47   #17
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.625
Blogginnlegg: 212
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Vi har så store barn nå, så vi tenkte å bytte vekk 7-seter. Vanlig Prius finnes kanskje også i hybrid? Må sjekke. Vi liker Toyota veldig godt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 15:48   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.853
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Takk for tips. Jeg har skjønt at dette er en vi også bør teste ut. Vi skal bare flytte først sånn at vi får lader. Eller er det laaaaaang leveringstid på denne også slik som på Opel Ampera?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 15:49   #19
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.460
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Outlanderen min var helt rå på dagens føre, satt som støpt på ekstremt dårlig underlag og veldig høy snø.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 15:59   #20
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hybridbil, outlander feks.

Priusen trenger ikke lader. 😁
Og vanlig finnes også i hybrid ja.
Vi kommer ikke til å bruke den som syvseter annet enn i spesielle tilfeller, som den er nå er det egentlig bare en ekstra romslig stasjonsvogn. Mannen min føler at han har danseplass til beina i baksetet, og det er skikkelig gode seter. Vi valgte skinn, og er knallfornøyde.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no