Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-18, 23:30   #21
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Hva skjedde egentlig. Når ble min lille "dukkemann" en stor slamp som jeg nå har bestilt Trafikalt Grunnkurs til om 1 mnd! Vi har kun automat og tenker at vi starter der og at han få øvelseskjøre med bestemors bil etterhvert.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 23:40   #22
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Giring var da ingen stor del av kjøreundervisning? Å forstå trafikkbildet og se reglene fungere i trafikken var det som krevde noe, og så var giringen gjort på 4 sekunder?

Eh, at det var?? Forstå trafikkbildet og se reglene fungere i trafikken SAMTIDIG som 2 føtter og 2 armer skal operere synkronisert men uavhengig av hverandre? Gjerne i en oppoverbakke, med stor dyr bil rett bak? Gripepunkt, svidd gearkasse, hylende motor - hvis du da ikke endte opp med å kvele den? Snakk for deg selv.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 23:46   #23
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Vi har to sjåførlærere i vår nærmeste krets, og de sier begge at det bare er supergreit å lære seg å kjøre og bli trygg i trafikken med automatgir først, og så kan man heller lære seg å gire når man er vant med trafikken. De alle fleste klarer visstnok den overgangen helt uten problemer - og særlig når de har fått selve bilkjøringen i trafikk litt på stell. Så vi kommer til å øvelseskjøre med våre automatbiler fra mai i år når pøbelprinsessen blir 16. Hun tok trafikalt grunnkurs i høst, så kjøretillatelsen er klar.

Slik gjorde vi det. Hun kjørte med automat det 1 året, ikke noe problem å gå over til manuell.

Jeg så ikke behovet for bil før jeg flyttet ut av Oslo-gryta. Jeg klarte meg lenge med månedskort på kollektiv. Ikke hadde vi noen bil heller. Jeg tok førerkort, men kjørte minimalt de første årene.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 23:52   #24
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.476
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Alt er jo en vanesak. Jeg sliter litt når jeg skal kjøre manuelt nå, dvs å starte opp bilen egentlig fordi jeg glemmer den clutchen

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 23:55   #25
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Alt er jo en vanesak. Jeg sliter litt når jeg skal kjøre manuelt nå, dvs å starte opp bilen egentlig fordi jeg glemmer den clutchen

Man kan ha hatt førerkort i 30 år og være en stabil sjåfør for å begå den feilen. Jeg setter alltid vindusviskerene på maks etter 4 uker i USA hvor rattgiring er normalt...

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 23:58   #26
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.476
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Man kan ha hatt førerkort i 30 år og være en stabil sjåfør for å begå den feilen. Jeg setter alltid vindusviskerene på maks etter 4 uker i USA hvor rattgiring er normalt...

Har straks hatt lappen i 30 år sjøl

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 00:00   #27
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.040
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Eh, at det var?? Forstå trafikkbildet og se reglene fungere i trafikken SAMTIDIG som 2 føtter og 2 armer skal operere synkronisert men uavhengig av hverandre? Gjerne i en oppoverbakke, med stor dyr bil rett bak? Gripepunkt, svidd gearkasse, hylende motor - hvis du da ikke endte opp med å kvele den? Snakk for deg selv.

#tok lappen som 40-åring.

Jeg tok lappen på manuell for å kunne kjøre begge deler, men jeg ser jo at dagens unge etterhvert kommer til å kjøre el og automat mer enn noe annet, så hvis kjørelærere går god for øvelseskjøring med automat vil jeg tro det er uproblematisk. Jeg har ikke prøvd å kjøre uten gir ennå, og er litt redd for det. Og så jeg som strevde så innihampen med å bli fortrolig med girspaken!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 00:36   #28
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.740
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Antar det burde være greit nok å øvelseskjøre med automat hjemme og kjøre manuelt på kjøretimer. Men å ta automatlappen som ungdom ville jeg ikke anbefalt min arving, skal de ha førerkort skal det være inkl manuelt. Fordi de vil være avhengige av å låne biler, og da er det dumt om de må stå over et godt tilbud om bil fordi de ikke har sertifikat for bilen, og fordi min erfaring med bilutleie er at det er billigere og mer å velge i om man kan kjøre manuelt gir.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 00:38   #29
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.996
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Vi har to sjåførlærere i vår nærmeste krets, og de sier begge at det bare er supergreit å lære seg å kjøre og bli trygg i trafikken med automatgir først, og så kan man heller lære seg å gire når man er vant med trafikken. De alle fleste klarer visstnok den overgangen helt uten problemer - og særlig når de har fått selve bilkjøringen i trafikk litt på stell. Så vi kommer til å øvelseskjøre med våre automatbiler fra mai i år når pøbelprinsessen blir 16. Hun tok trafikalt grunnkurs i høst, så kjøretillatelsen er klar.

Det var dette de sa på foreldrekurs hos biltilsynet (?) også.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 00:43   #30
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.996
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Man kan ha hatt førerkort i 30 år og være en stabil sjåfør for å begå den feilen. Jeg setter alltid vindusviskerene på maks etter 4 uker i USA hvor rattgiring er normalt...

Jeg har rattgir på min bil mens mannen har vanlig (begge automat). Når vi byttelåner setter jeg på vindusviskere når jeg skal skifte gir mens han setter bilen i park når han skal skru på vindusviskeren.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 00:49   #31
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Vi kommer til å begynne med manuell på parkeringsplass. Når vi skal ut i trafikken tenker jeg at det er best å kjøre med automat i starten, siden vi har begge muligheter tilgjengelig.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 10:06   #32
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.919
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Vi har to sjåførlærere i vår nærmeste krets, og de sier begge at det bare er supergreit å lære seg å kjøre og bli trygg i trafikken med automatgir først, og så kan man heller lære seg å gire når man er vant med trafikken. De alle fleste klarer visstnok den overgangen helt uten problemer - og særlig når de har fått selve bilkjøringen i trafikk litt på stell. Så vi kommer til å øvelseskjøre med våre automatbiler fra mai i år når pøbelprinsessen blir 16. Hun tok trafikalt grunnkurs i høst, så kjøretillatelsen er klar.

Dette var omtrent det jeg håpet å høre.

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Har dere begynt å lære tenåringene deres opp i bil og trafikk da? Følger de med når dere er ute på kjøretur? Får de starte bilen? Fylle bensin? Fylle spylervæske? osv

De skal nok hverken starte bil eller fylle bensin før de er 16 år, hvis de skal følge lover og regler.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det eneste problemet jeg kan se, er at de får en jobb som krever sertifikat og hvor det kun er tilgang på manuelt gir. Jeg tror imidlertid de fleste biler om 5-10 år er med automatgir, også, eller kanskje særlig(?) i det offentlige. Eks hjelpepleier etc.

Har man kun lappen på automat, får man kjøpe seg automat. Mye lettere nå enn da vi var unge.

Lappen på bare automat er ikke et tema, synes jeg. Men øvelseskjøring i foreldre-regi, det var det jeg tenkte på.

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Hva skjedde egentlig. Når ble min lille "dukkemann" en stor slamp som jeg nå har bestilt Trafikalt Grunnkurs til om 1 mnd! Vi har kun automat og tenker at vi starter der og at han få øvelseskjøre med bestemors bil etterhvert.

Det var akkurat det jeg tenkte også. Ga jeg ham ikke akkurat flaske og bar ham rundt?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 10:12   #33
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.583
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Har dere begynt å lære tenåringene deres opp i bil og trafikk da? Følger de med når dere er ute på kjøretur? Får de starte bilen? Fylle bensin? Fylle spylervæske? osv

10-åringen har allerede fått opplæring (men ikke prøvd selv) i å fylle spylevæske, peile olje og fylle drivstoff. Og ikke minst skifte dekk, der har hun hjulpet til å flere ganger.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 10:14   #34
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.583
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg har ikke prøvd å kjøre uten gir ennå, og er litt redd for det. Og så jeg som strevde så innihampen med å bli fortrolig med girspaken!

Gir må man nok ha, men du kan jo få prøve på automat i vår bil.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 10:23   #35
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.040
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Gir må man nok ha, men du kan jo få prøve på automat i vår bil.

Haha, ja, uten gir er vel litt vanskelig.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 10:26   #36
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.740
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.


De skal nok hverken starte bil eller fylle bensin før de er 16 år, hvis de skal følge lover og regler.

Hva er aldersgrensen for å fylle bensin? Ante ikke det var en grense. Her har en unge fått "fylle", dvs holde i håndtaket.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 10:29   #37
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.806
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Morsomt å kjøre automat når jeg plutselig automatisk trykker inn 'clutchen'' som viser seg å være bremsen. Husker i flere år etter å være vant til å kjøre på venstre side så ble det mye vindusviskere når blinklyset skulle på her i Norge.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 10:33   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.791
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Banana: Det siste året har jeg begynt å tenke at å ta lappen på automat kommer til å funke helt fint i framtiden.

Angående å fylle bensin, spylevæske eller å starte bilen, så kan jeg ikke helt forstå at det er spesielt viktig å begynne med i god tid for å bli en god sjåfør?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 10:35   #39
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.806
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Banana: Det siste året har jeg begynt å tenke at å ta lappen på automat kommer til å funke helt fint i framtiden.

Angående å fylle bensin, spylevæske eller å starte bilen, så kan jeg ikke helt forstå at det er spesielt viktig å begynne med i god tid for å bli en god sjåfør?

Jeg kan starte bilen, det andre har jeg ikke hatt behov for i de 20 årene jeg har hatt lappen.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 10:44   #40
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Har dere begynt å lære tenåringene deres opp i bil og trafikk da? Følger de med når dere er ute på kjøretur? Får de starte bilen? Fylle bensin? Fylle spylervæske? osv

Vår 17-åring har ennå ikke fått lært alt det praktiske som følger med bilkjøring, som fylle på bensin og slik. Men det skal hun lære, for jeg husker fortsatt den gangen - rett etter jeg fikk lappen, da jeg måtte fylle bensin og ikke ante hvordan.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no