Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-18, 13:57   #101
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.270
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Jeg elsker manuelt gir. Det tar ikke tankekraft. Det er en flow mellom meg og bilen. Noe som knytter oss sammen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 14:00   #102
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.215
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Jeg synes ikke det tar tankekraft, men det er atskillig bedre for knærne med automat ved bykjøring.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 14:01   #103
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.422
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Nesten Aune Sand-nivå på den der, Maverick.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 14:01   #104
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.270
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes ikke det tar tankekraft, men det er atskillig bedre for knærne med automat ved bykjøring.

Det er yoga flow. "Pust inn - kløtsj ned - pust ut - gir - pust inn - slipp kløtsj"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 14:02   #105
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Vanligvis sånn, ja, men når det skjer hundre ting på en gang, så er den ørlille biten det krever også for mye, syns jeg. Særlig med den traktoren jeg kjører nå, den er ikke så god på helt lave gir.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 14:10   #106
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.270
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vanligvis sånn, ja, men når det skjer hundre ting på en gang, så er den ørlille biten det krever også for mye, syns jeg. Særlig med den traktoren jeg kjører nå, den er ikke så god på helt lave gir.

Har du prøvd å nynne litt på en chakra? ummm:

Herregud, jeg elsker å kjøre bil. Det er nesten pinlig hvor gøy jeg synes det er.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 14:16   #107
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.782
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

jeg også elsker å kjøre bil. Med høy musikk. Gjerne alene i bilen eller sammen med hun som har god musikksmak og synes høy musikk er bedre enn lav.

Vi har to biler med automat nå. Den nye store toyotaen er en drøm, og har masse aksellerasjonskraft som kicker inn når jeg trår til på gassen, den er helt super å kjøre. Den bittelille bilen jeg bruker til vanlig er ikke fullt så gøyal, men den brukes til endel kjøring i tett trafikk og med mine knær er det fint med automat til slik kjøring.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 14:19   #108
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?



Har ikke prøvd å nynne, nei.

Det henger nok litt i at jeg lærte å kjøre på "landet", uten lyskryss og med EN rundkjøring (som for sikkerhets skyld var Norges eneste uten vikeplikt på vei inn!), og var temmelig voksen da jeg lærte meg bykjøring. Først i Trondheim, og da bare faste ruter der jeg visste veien og slapp filskifte, og så i Oslo. Da var jeg totalt nervevrak i begynnelsen! Kompetent på bykjøring nå, men er definitivt mest glad i landevei (og å være alene i bilen!).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 14:22   #109
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.422
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Elsker utfordringer i trafikken, og nyter det hver gang jeg får anledning til å kjøre i Oslo. Skjer for sjelden. Smal landevei med tungtrafikk i høy fart er mye skumlere.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 15:24   #110
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.715
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Elsker utfordringer i trafikken

Jeg har aldri hatt selvtillit i trafikken (jeg skylder på kjørelæreren), og etter en litt ekkel opplevelse der gjorde en idiotisk tabbe, har jeg mistet all tiltro til meg selv som sjåfør og kjører lite. Jeg vurderer derfor sterkt å ta noen kjøretimer igjen. Jeg tror ikke det vil hjelpe å bare kjøre mer, for selv da jeg kjørte milevis hver dag, var jeg aldri noe spesielt høy i hatten.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 16:12   #111
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.430
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det er ganske mye billigere å ta noen kjøretimer ekstra enn å bytte bil ja.

Ja. Dette er jo egentlig bare et spørsmål om ungdommen må ha noen kjøretimer ekstra for å mestre manuelt gir, hvis man øvelseskjører med automatgir.

Jeg er veldig spent på hvor fort utviklingen blir å gå. Hva er det de sier: Vanskelig å spå - spesielt om fremtiden.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 16:27   #112
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Mamma forteller at de som ungdommer trodde at de kom til å kjøre rundt i svevebiler i år 2000.
Det ble ikke helt sånn.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 16:30   #113
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Mamma forteller at de som ungdommer trodde at de kom til å kjøre rundt i svevebiler i år 2000.
Det ble ikke helt sånn.

Hey, Blade Runner er jo til neste år.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 16:42   #114
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.791
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Mamma forteller at de som ungdommer trodde at de kom til å kjøre rundt i svevebiler i år 2000.
Det ble ikke helt sånn.

Haha, til og med JEG trodde jo det!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-20, 22:27   #115
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.791
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Drar opp en to år gammel tråd, jeg. Dette ble aktuelt for oss nå. Vår eldste tok ikke lappen.

Jeg har lest gjennom hele tråden og ser allerede at den teknologiske utviklingen går mye fortere enn mange (inkludert meg) tror. «Vår» kjøreskole anbefaler kun automat. Det passer godt, for nå har vi kun en elbil.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-20, 22:30   #116
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.815
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Vi har bare manuell på begge bilene våre, så her går vi for den varianten.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-20, 22:34   #117
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Eldste kan starte om nøyaktig et år. Har kun automat, så det blir det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-20, 22:57   #118
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.969
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Jeg vurderer å kjøpe girbil som gutta kan kjøre. Både jeg og faren har automat og jeg tror ikke de får øvelseskjøre farens bil. Men har et år å tenke på.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-20, 23:13   #119
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.320
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Star, det skulle jeg ikke gjøre om det bare var die øvelseskjøring og du ikke hadde behov av ny bil med gir. Det blir bare færre og færre biler med gir og de kan trolig snart kjøre opp med kjørelærer for å få godkjent å kjøre manuelt gir etter at de har tatt førerkort med automat. I hvert fall ligger det inne et slikt forslag.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-20, 23:31   #120
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.969
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Har et år å tenke på. Jeg vet ikke om jeg har lyst å stå for all øvelseskjøring og tror heller ikke jeg vil låne ut min bil til x for at de skal øvelseskjøre. Og hvis han kjører opp til 18-års dagen så er lillebroren gammel nok til å øvelseskjøre.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no