Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Norwegian (dn.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-07, 15:18   #41
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norwegian (dn.no)

Dere trodde vel ikke jeg kom til å bare la den ligge?

Sitat:

Hei,

Jeg har mottatt Deres spørsmål om sikring av spedbarn i fly. Det har vært en del diskusjoner om hva som er mest riktig i forhold til dette. Selskapene har ut fra regelverket tolket seg frem til ulike løsninger som de mener er best i en situasjon der det kan oppstå skade. Regelverket i Jar Ops 1.320 som De refererer til sier at ’’et lite barn som er forskriftmessig fastspent med et tilleggsbelte eller annet festeutstyr’’ kan tolkes slik at mor eller fars armer er annet festeutstyr. Det vil si selskapene kan avgjøre hva de mener er best for barnet i denne situasjonen. Som passasjer må man bare følge den praksis som selskapene har fått godkjent av sine respektive myndigheter.

Bjørn Hansen
Flyoperativ inspektør
Luftfartstilsynet

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 15:25   #42
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Norwegian

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Genialt for oss som ikke klarer å reise lett.

Noe for meg iallfall!!

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 15:33   #43
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norwegian (dn.no)

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Dere trodde vel ikke jeg kom til å bare la den ligge?

Nei, det trodde jeg heller ikke. Bjørn Hansen har svart deg, men han har ikke gjort annet enn å lese det du og jeg har lest, og svarer i forhold til hvordan han har forstått det, også legger han til setningen om at flyselskapene bestemmer til slutt for å helgardere seg

Pr. i dag, er det IKKE lov å la barnet sitte løst på fanget uten sikring. Det gjelder hos alle norske selskaper som opererer ut i fra Norge.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 15:49   #44
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norwegian (dn.no)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nei, det trodde jeg heller ikke. Bjørn Hansen har svart deg, men han har ikke gjort annet enn å lese det du og jeg har lest, og svarer i forhold til hvordan han har forstått det, også legger han til setningen om at flyselskapene bestemmer til slutt for å helgardere seg

Pr. i dag, er det IKKE lov å la barnet sitte løst på fanget uten sikring. Det gjelder hos alle norske selskaper som opererer ut i fra Norge.

Men han har gitt meg en forklaring på hva jeg opplevde med Lufthansa og Cimber. Som gir meg grunn til å tro at jeg kan kisse de 100.000 bonuspoengene mine goodbye ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 15:52   #45
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norwegian (dn.no)

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Men han har gitt meg en forklaring på hva jeg opplevde med Lufthansa og Cimber. Som gir meg grunn til å tro at jeg kan kisse de 100.000 bonuspoengene mine goodbye ...

Men du kan aldri ta for god fisk at de faktisk fulgte sine egne regler, Kif, for jeg har ikke opplevd det du har opplevd med Lufthansa, så kanskje det var en litt slepphendt besetning ombord den gangen, og da kan du jo alltids prøve deg med den utpressingen av 100 000 poeng og gullkort osv.. Koster jo ikke noe å prøve

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 23:58   #46
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norwegian (dn.no)

Sitat:

"et lite barn som er forskriftmessig fastspent med et tilleggsbelte eller annet festeutstyr’’ kan tolkes slik at mor eller fars armer er annet festeutstyr.

Hæ? Når fikk jeg fangarmer?

Har ikke hr. Hansen sett filmen "Fearless"?

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 08:22   #47
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norwegian (dn.no)

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Dere trodde vel ikke jeg kom til å bare la den ligge?

Spørsmålet jeg stilte til Luftsfartsverket var:
Forrige gang jeg fløy var med Lufthansa, og da fikk jeg ikke utdelt setebelte til spebarnet. Da jeg spurte etter dette kunne de svare at de ikke benyttet dette i Lufthansa, og det ble også hintet at setebeltene gjorde vondt verre for de minste dersom noe skulle skje. Jeg har også opplevd dette med SAS-partneren Cimber, ombord mindre jetfly. Dette er i sterk kontrast til formaningene man får ombord hos SAS og Norwegian om å ha på beltet.
På nettsidene deres finner jeg belegg for begge syn:
[lovutdrag som ovenfor]
Kan dere belyse hva som er det "korrekte" synet, og hvem som eventuelt har mest rett? Har Norge et strengere regelverk enn andre?

Så til hans forsvar har han ikke svart på hva som er gjengs i Norge, men på hvorfor Lufthansa evt. kunne la denne gli igjennom.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 11:45   #48
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Norwegian (dn.no)

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Spørsmålet jeg stilte til Luftsfartsverket var:
Forrige gang jeg fløy var med Lufthansa, og da fikk jeg ikke utdelt setebelte til spebarnet. Da jeg spurte etter dette kunne de svare at de ikke benyttet dette i Lufthansa, og det ble også hintet at setebeltene gjorde vondt verre for de minste dersom noe skulle skje. Jeg har også opplevd dette med SAS-partneren Cimber, ombord mindre jetfly. Dette er i sterk kontrast til formaningene man får ombord hos SAS og Norwegian om å ha på beltet.
På nettsidene deres finner jeg belegg for begge syn:
[lovutdrag som ovenfor]
Kan dere belyse hva som er det "korrekte" synet, og hvem som eventuelt har mest rett? Har Norge et strengere regelverk enn andre?

Så til hans forsvar har han ikke svart på hva som er gjengs i Norge, men på hvorfor Lufthansa evt. kunne la denne gli igjennom.

Gleder meg virkelig til å høre svare!!!

  Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 12:32   #49
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norwegian (dn.no)

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Spørsmålet jeg stilte til Luftsfartsverket var:
Forrige gang jeg fløy var med Lufthansa, og da fikk jeg ikke utdelt setebelte til spebarnet. Da jeg spurte etter dette kunne de svare at de ikke benyttet dette i Lufthansa, og det ble også hintet at setebeltene gjorde vondt verre for de minste dersom noe skulle skje. Jeg har også opplevd dette med SAS-partneren Cimber, ombord mindre jetfly. Dette er i sterk kontrast til formaningene man får ombord hos SAS og Norwegian om å ha på beltet.
På nettsidene deres finner jeg belegg for begge syn:
[lovutdrag som ovenfor]
Kan dere belyse hva som er det "korrekte" synet, og hvem som eventuelt har mest rett? Har Norge et strengere regelverk enn andre?

Så til hans forsvar har han ikke svart på hva som er gjengs i Norge, men på hvorfor Lufthansa evt. kunne la denne gli igjennom.

Det er i hvert fall ingen som helst tvil hva som er pålagt hos norske flyselskaper som opererer ut fra Norge. Derom råder ingen tvil. Hva andre måtte gjøre er da deres sak. AT det kan komme forandringer i reglene som blir annerledes/strengere, ser jeg ikke bort i fra ettersom det stadig blir foretatt nye sikkerhets-tester osv. I USA jobbes det bl.a. hardt med forandringer/forbedringer på dette området.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no