Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Oppskrift på heklede snøstjerner

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-07, 22:40   #1
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Oppskrift på heklede snøstjerner

Jeg tenkte jeg skulle hekle snøstjerner (juletrepynt), men har ikke oppskrift og er ikke flink nok til å hekle uten. Har googlet litt uten å finne noe. Er det noen som har oppskrift på noe sånt som de kunne tenkt seg å dele?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 22:42   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på heklede snøstjerner

Ikke juleprat enda, sommeren er jo bare såvidt begynt.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 10:42   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på heklede snøstjerner

Jeg har oppskrift på snøkrystall, iallefall. Skal vi se:

Materialer
Tynt bomullsgarn 12/6 og heklenår 1 eller 1,5.

Legg opp 9 lm og sett sammen til en ring med 1 kjm i første lm
1. omg: Hekle 1 lm, 12 fm i ringen, slutt med 1 kjm i lm først på omgangen
2. omg: Hekle 2 lm (=1 hst), 1 hst samme sted, hekle så 2 hst i hver fm ut omg, slutt så med 1 kjm i 2. lm først på omg = 24 hst
3. omg: x 4 lm (=1 lmbue), hopp over 1 hst, 1 fm i nest hst x, gjenta x -- x ut omh, men slutt med 1 kjm (i stedet for fm) i første lm på omg = 12 lmbuer
4. omg: 1 fm i lmbuen, 6 lm x hekle en 3-dbst i neste lmbue, 6 lm, 1 fm i neste lmbue, 6 lm x, gjenta x -- x ut omg (=1 lmbue igjen). Hekle en 3-dbst i neste lmbue, 6 lm, 1 kjm i første fm på omg = 6 spisser
5. omg: x Hekle 8 fm langs de 6 lm, 1 fm i neste m (=toppen av 3-dbst på forrige omgang), hekle så picoten som danner spissen slik: 4 lm, 1 kjm samme sted som siste fm, 5 lm, 1 kjm samme sted, 4 lm, 1 kjm samme sted (= picot ferdig), 8 fm langs de 6 lm x, gjenta x -- x ut omg, og slutt siste gang med 1 kjm i første fm på omg.
Fortsett så med hempen: Hekle 40 lm, fest med 1 kjm i forrige kjm. Klipp tråden og fest. Fikser eventuelt med stivelse.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 10:48   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppskrift på heklede snøstjerner

Var selvsagt snøkrystall jeg mente. Dårlig språk - er jo bare norsklærer.

Uansett, tusen takk! Skal prøve denne seinere i dag.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 11:21   #5
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på heklede snøstjerner

Dersom du ikke får det til så kan jeg prøve å legge inn bilde. Da må jeg nemlig til med scanner og den andre pc-en etc, så jeg gidder ikke hvis jeg ikke må.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no